Hirdetés

Magyarország és Izrael együttműködik az autós innovációk fejlesztésében

Magyarország és Izrael a jövőben együttműködik az autó- és motorsport, valamint az ezzel kapcsolatos innovációk fejlesztésében – jelentette be Palkovics László technológiai és ipari miniszter ezen a héten az online szemináriumon.

Az eseményen hangsúlyozta: abban bízik, hogy a két ország közötti együttműködés hatására nemcsak a technikai sportágakba tudnak betörni, hanem a mindennapi életben is használható innovációkat fejleszthetnek.

„Több nagy autógyártónak is van Magyarországon gyára, nagy megtiszteltetés, hogy az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki is minket választott, illetve hogy Debrecen mellett a BMW is építkezik”

– jelentette ki Palkovics László. A miniszter kiemelte, Magyarországon van az egyik legkülönlegesebb, minden nagy gyártó által előszeretettel használt tesztpálya, valamint a Forma-1-es Magyar Nagydíjnak otthon adó hungaroringi versenypálya mellett egy olyan, a motorsport fejlesztését és innovációját támogató park épül, amely hatalmas segítség lesz a fiatal feltalálóknak abban, hogy elképzeléseiket a gyakorlatban is tesztelhessék.

„Az autózás és az autóversenyzés világa nagy átalakulás előtt áll: az elektromos meghajtás egyre nagyobb teret nyer, a szintetikus üzemagyagok és az autók fejlesztése, a különböző szimulációk futtatása egyre fontosabbá válik” – jelentette ki Palkovics, kiemelve a HUMDA, a Magyar Autó-Motorsport és Zöld-mobilitás Fejlesztési Ügynökség Zrt. szerepét a hazai fejlesztésekben. A technológiai és ipari miniszter kifejtette: Izrael az élen jár a különböző fejlesztésekben, az ország  startupok egyik hazája, így megtisztelő a magyarok számára az együttműködés. Yacov Hadas-Handelsman, Izrael magyarországi nagykövete köszöntőbeszédében azt mondta, hazája fontos szereplője a digitális világnak, rengeteg tehetség és startup indult tőlük világhódító útjára: utóbbiból jelenleg mintegy 8500 található az országban, csak az autóiparhoz köthetően pedig 600 ilyen cég működik Izraelben, találmányaikat pedig olyan autóipari vállalatok is használják, mint a Porsche.

Az online megbeszélésen több cég is bemutatkozott, valamint meghívott vendégként Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyző és Roy Nissany, a pályafutását Magyarországon kezdő, izraeli Forma-2-es pilóta is felszólalt. Előbbit a motorversenyzésben a biztonság kiemelt szerepéről kérdezték, míg utóbbi arról beszélt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) különböző versenysorozataiba milyen sokféle technikai és technológiai újítás érkezett az elmúlt években. „Minden olyan céget szívesen látnak a Forma-1-es csapatok is, amelyeknek a szabályok adta kereteken belüli fejlesztéseivel gyorsabbak lehetnek az autók” – mondta Nissany.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben