Hirdetés

Magyarország egyik legjobb e-sport-eredménye született meg

Hamarosan a közelgő viharra is figyelmezteti a sofőröket a Cristo autós applikáció, erre pedig a legfrissebb meteorológiai előrejelzések szerint hazánkban egyre fokozottabban lehet szükség. Az alkalmazás üzemeltetői most a biztosítókat az autószervizekkel összekötő KárWebbel közösen mutatnak rá az autót érhető viharkárokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókra.

Nem csak a forgalomban, hanem parkolási helyzetben is rengeteg veszély leselkedik az autókra. Természetesen, ahogyan a télre, nyárra is jellemzőek bizonyos évszak-specifikus károkok, hívja fel a figyelmet a KárWeb: „Ilyenek lehetnek az egyre gyakoribb jégkárok, a vihar okozta károk, vagy az épületről lehulló tárgy okozta töréskár.” – közölte Harkai Attila, a biztosítókat és a szervizeket összekötő, egyedi online felületet kifejlesztő és üzemeltető KárWeb Kft. ügyvezetője.

A Magyar Honvédség Geoinformációs Szolgálat (MH GEOSZ) Meteorológiai Támogató Osztálya rámutat, hogy a klímaváltozás fokozódó szélviharokat, és ezzel együtt növekvő viharkárokat hozhat Magyarországon. A szélviharok számos bosszúságot okozhatnak, akár egy kidőlt fa, vagy az autónak sodort masszív tárgy, esetleg épületegység formájában.

„Továbbá, nagyon nagy károkat okozhat a jégeső is, amelynek intenzitása komoly védelem igényét támaszthatja az autótulajdonosokban. A védőtakarók egy bizonyos szintig nyújthatnak megoldást, de teljesen nem garantálják a jármű védelmét. Érdemes tehát idejében bebiztosítani az autót, hiszen fedezékbe állni sajnos nem mindig van lehetőség.” – tette hozzá Harkai Attila, aki azt is hangsúlyozta, hogy az így keletkezett kárt csak akkor téríti meg egy biztosító, ha teljeskörű CASCO van az autón, ennek költsége pedig még mindig jóval alacsonyabb, mint egy jég által összevert autótető megjavítása.

Szota Szabolcs, a Cristo autós alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője egy olyan ügyfélesetről számolt be, amely szerint az autótulajdonos bár ponyvával védte autóját egy hirtelen jött májusi jégeső ellen, az mégis horpadásokkal lett tele a tetőn és a motorháztetőn, valamint a szélvédője is berepedt. A javítás többmilliós összegre rúgott, amit viszont fizetett a biztosító, így – bár a káreset sosem jó élmény – az addig Cascora elköltött összeg sokszorosan megtérült.

„Az autósokat nem pusztán a napi közlekedésben szeretnénk segíteni, hanem a kármegelőzésben is.” – mondja Szota Szabolcs. „Többek között ezért is fejlesztettük ki, számos felhasználói visszajelzést és tipikus biztosítói káresetet elemezve, az időjárás-riasztást, amelyet felhasználóink a közelgő nyári (vagy az év bármely szakában jellemző) viharjelzések időszakában már használatba is vehetnek.” – zárta gondolatait az ügyvezető.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben