Hirdetés

Magyar technológiával készülnek a hollywoodi szuperprodukciók

A Lightware Visual Engineering több olyan szuperprodukciónál is elengedhetetlen, amely a zöldvásznak helyett LED-kijelzőket használ a forgatásokhoz. Az úgy nevezett bővített valóság, az XR (Extended reality) technológia lehetővé teszi a gyártók számára, hogy a virtuális díszlet segítségével nagy mennyiségű, komplex vizuális elemet készítsenek el utómunka nélkül, mindezt pedig úgy, hogy a zöld képernyők használatát is minimálisra veszik. A magyar vállalat olyan berendezéseket biztosít, amelyek a legmagasabb képhűséget biztosítják az olyan XR megoldásoknál, amelyeknél 2022-ben a legütősebb szuperprodukciókat, sorozatokat, filmeket és élő adásokat forgatták.

Hirdetés

Az XR Screen technológia megjelenése a közelmúltban a film- és színpadtechnikai ipart gyökeresen változtatta meg. Ezek a rendkívül kifinomult és szabadon testreszabható videofal-megoldások ugyanolyan forradalmiak, mint annak idején a zöld képernyő volt, de a technológia fejlődésével a zöld képernyők fokozatosan a tegnapi nap megoldásaivá válnak, és átadják helyét a következő generációs technológiáknak, mint például az XR Screens.

Az XR technológia evolúciója leginkább a film és broadcast szektorban figyelhető meg eddig, hiszen olyan produkciók forgatásán használták az újdonságot, mint a Mandalorian, a Batman, Az oroszlánkirály vagy a Thor: Szerelem és mennydörgés. A broadcast területén is nélkülözhetetlen a technológia, olyan nevek használják például, mint a Riot Games, akik az eSport-bajnokságok közvetítésében remekelnek. A LED-es felvételi technológia ilyen használata igazi forradalmi előrelépés, hiszen a virtuális környezetet a bővített valósággal teljesen élethűen tudják bemutatni.

XR-technológiát használva a színészek a legmodernebb, köríves LED-képernyők előtt veszik fel a jeleneteket. Ezeken a LED-eken valós időben, számítógép által generált háttereket jelenítenek meg, amelyeken a mozgás, és a fények gyors változása is könnyedén kivitelezhető. A hagyományos zöldvásznas technikákkal ellentétben az XR a színészek és a tárgyak számára is képes olyan megvilágítást biztosítani, ami az adott környezetben a valóságban is jelen lenne, így élethű effektfelvételeket tudnak készíteni, miközben a színészek is természetesebb alakításokat nyújthatnak, mivel azokat a grafikai elemeket is látják mozogni, amelyeket a zöldvásznaknál például nem lehetett. Az XR-felvételek sokkal kevesebb utómunkát igényelnek az olyan hibák kijavításához, amik például azt sugallják, hogy zöldvászon előtt készült a jelenet.

Az XR-képernyőkkel szembeni egyik legfontosabb elvárás, hogy robusztus és megbízható AV-infrastruktúra végezze el a tömörítetlen videójelek továbbítását, mindezt úgy, hogy a képi világ, a valósághű megjelenés semmilyen formában nem sérül. Itt lép életbe a Lightware MX2 mátrixok fontossága, amelyek rövid időn belül a világszerte épülő XR-színpadok szerves részévé váltak, mivel 4K60, késleltetés nélküli videóátvitelt kínálnak HDMI 2.0 és DisplayPort 1.2 csatlakozásokon keresztül.

„Az olyan szuperprodukciókban, mint például a Mandalorian rengeteg pénzt költenek a háttérhez használt képek pixelpontos előállítására. Ezeknél kritikus fontosságú, hogy minden egyes pixel a megfelelő helyen legyen és pontosan oda kerüljön, ahová kell, akkor, amikor kell” – mondja Vida Gergely, a Lightware Visual Engineering alapítója. „Az MX2 standalone matrix termékcsalád hozta meg korábban a Lightware világsikerét, és folyamatos fejlesztéssel újabb és újabb technológiához tudjuk kapcsolni.”

Az egységek teljesen redundánsak, ami azért fontos szempont, mivel az XR-t egyre gyakrabban használják élő eseményeken is, mint például Billie Eilish „Where Do We Go – The Live Stream”-jén, vagy Katy Perry szingli napos Alibaba műsorán. Ennek megfelelően ezek a készülékek olyan N+1 redundáns tápegységekkel rendelkeznek, amelyek eltávolítása, valamint illesztése a rendszer kikapcsolása nélkül lehetséges, tehát ha az egyik tápegység váratlanul meghibásodik, a többi tápegység továbbra is zavartalanul tud működni, így az XR rendszer is hiba nélkül üzemel tovább.

„Világszerte egyre több XR-színpad épül, és egyre nyilvánvalóbbá válik a teljesítményt garantálni képes, kritikusan fontos komponensek iránti igény” – hangsúlyozta Vida Gergely. „Az élő közvetítések mellett, valamint a magas színvonalú és kiemelt műsorok és filmek esetében a költségek csökkenésével egyre több produkcióban használják a LED-es felvételi technológiát. Minden műfajban a helyszíni forgatások hatékonyabb és fenntarthatóbb alternatívájának tekintik, valamint a csúcsminőségű virtuális stúdiókörnyezetek továbbfejlesztésének. Örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk ennek a technológiának a bevezetésében, és alig várjuk, hogy a jövőben is segíthessük az XR további fejlesztését, mindezt úgy, hogy még több ilyen felvétel készülhessen és még fotorealisztikusabb megjelenést tudjunk biztosítani.”

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben