Magyar startup oldja meg a sportolókat leginkább bosszantó problémát

A nyomógombos zuhanycsap sokak számára jelent bosszantó élményt sportolás után. A magyar csapat találmányát mellé helyezve azonban egyetlen mozdulattal biztosít folyamatos vízfolyást. A termék már a második befektetési körön van túl, az amerikai piacra lépést pedig a tegnap indult közösségi finanszírozású kampány segíti.

Ki ne bosszankodott volna már azon, hogy egy kiadós edzés vagy jóleső strandolás után kétszer-háromszor annyi ideig tart lezuhanyozni, mint otthon, mert a nyomógombos zuhanycsap csak pár másodpercig engedi folyni a vizet, mi meg szappanos fejjel, a habtól nem látva matatunk a falon a gomb után? Egy kutatás szerint* egy nyomógombos csap átlagosan 15-25 másodpercig engedi folyni a vizet, ami több mint húsz gombnyomást jelent egyetlen zuhanyozás alatt. A felmérésből kiderült, hogy a nyomógombos zuhanyzókebből kifolyólag négyszer annyira idegesítik az embereket, mint bármely más zuhanytípus. A problémára egy magyar startup, a Filipper Kft. talált megoldást, a Filipper Grip nevű termékkel. Az állítható magasságú karral és egyedi tervezésű tapadószerkezettel ellátott, kompakt eszköz szinte bármilyen felületen megtapad, a hagyományos tapadókorongokkal ellentétben még a fugán is! A zuhanycsap mellé, a falra helyezve egyetlen mozdulattal megoldja a nyomógombos zuhanycsap által okozott problémát, azaz folyamatos vízfolyást biztosít a zuhanyzás idejére. Az eszköz úgy rövidíti le a zuhanyozás időtartamát, hogy nem növeli a vízfogyasztást, hiszen adott mennyiségű víz kell a tisztálkodáshoz. Azoknál a felhasználóknál pedig, akik egyébként hajlamosak úgy kilépni a nyomógombos zuhanyzóból, hogy még folyik a víz, az eszköz megakadályozza a vízpazarlást, mivel a tusolás befejezte után a felhasználó a Filipper Grip-et magával viszi. Az eszköz állítható karjával bármikor be- és kinyomható a zuhanygomb anélkül, hogy az eszköz tapadása csökkenne – így például szappanozás alatt is egy mozdulattal el lehet zárni a vizet – pont, mint otthon.

Az alapítók – maguk is sportolók lévén – számtalanszor bosszankodtak az edzés utáni zuhanyzás nehézkes volta miatt, ez a gyakori kellemetlenség hívta életre a terméket.

„Két évvel ezelőtt, egy kiadós edzés után született meg a Filipper Grip ötlete. Miután megtaláltuk a megfelelő fejlesztőcsapatot, összesen negyvennégyszer módosítottunk a terveken vagy rajzoltuk őket teljesen újra, míg létrehoztuk azt a verziót, ami minden igényt kielégít.” 

– mondja Filip Gergő, a terméket fejlesztő Filipper Kft. egyik alapítója. Az eszközben helyet kapott egy egyenként 60 ml űrtartalmú sampon- és egy tusfürdőtartó rekesz is, valamint egy tároló, amiben szekrénykulcsot és bankkártya méretű belépő- vagy szekrénykártyát is lehet tárolni. A fent említett piackutatás szerint ugyanis a sportolók számára a nyomógombos szerkezet mellett az is nehézséget okoz, hogy zuhanyozás alatt nem tudják biztonságosan tárolni a szekrénykulcsaikat, a sampont és a tusfürdőt pedig legtöbbször a földre kénytelenek tenni, ami nem igazán higiénikus. A kézfejnyi méretű 4 az 1-ben eszköz könnyű, ergonomikus, egyedi dizájnjának köszönhetően pedig sportos külsővel rendelkezik.

Habár a terméket elsősorban sportolók számára fejlesztették ki, a Filipper Grip első reklámfilmjének forgatása alatt kiderült, hogy egy egészen más területen is van rá igény. „A forgatáson jöttünk rá arra, hogy egy moduláris fejet téve az eszközre, a Grip egy GoPro-t vagy egy kisebb LED lámpát is képes tartani. Mivel az egyedi tervezésnek köszönhetően az eszköz egyenetlen felületekre is erősen tapad, a filmgyártásban is új perspektívákat nyithat. Képzeljük el, mennyivel biztonságosabban lehet vizes környezetben történő forgatás esetén vezetni az áramot, illetve mennyivel egyszerűbben lehet a falra rögzíteni egy kisebb lámpát, arról nem is beszélve, hogy mennyi helyet lehet így megspórolni!” – mondja Tóth Áron, a vállalkozás másik alapítója. Egy hazai reklámfilmgyártó cég már érdeklődik a termék iránt, így az alapítók bíznak benne, hogy egy újabb piaci rést találtak.

Az alapítók – maguk is környezettudatos vállalkozók lévén – olyan terméket igyekeztek alkotni, amely védi a környezetet.

Ezért minden teszttermék biológiai úton lebomló műanyagból készül, amiből a sorozatgyártásnál is igyekeznek minél többet felhasználni. A csomagoláshoz már most biológiailag lebomló térkitöltő anyagot használnak, ezen túl pedig vállalják, hogy – a sikeres Indiegogo kampány során – minden egyes eladott Filipper Grip után egy fát ültetnek a One Tree Planted nevű szervezet közreműködésével.

A termékben a Hiventures kockázati tőkealap is lát fantáziát, olyannyira, hogy a Filipper Grip már a második körös tőkebevonásnál tart, ezzel együtt összesen 39 millió forintot kaptak a Hiventurestől. Az összeget termékfejlesztésre és piacra lépésre fordítják, utóbbit először hazánkban és az USA-ban tervezik megvalósítani. Mivel a hazai gyártású teszttermékek kiválóan működnek, az Indiegogo-n tegnap indult el a közösségi finanszírozású kampány.

*500 fős mintán végzett saját kutatás, a kutatásban részt vevők 18-49 év közötti amerikai férfiak és nők, akik havonta legalább kétszer sportolnak.

Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón

A Startup Campus és Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA)  együttműködésében három hazai startup mutatkozott be az Ázsia FinTech Roadshow ötnapos, intenzív üzletfejlesztési túrán a globális pénzügyi innováció élvonalának Szingapúr, Kuala Lumpur és Jakarta érintésével. A résztvevő Brokerchooser, Péntech és Scolvo egyaránt hosszútávú ázsiai együttműködések reményében tértek haza.

Bővebben

Győrbe érkezik az egyedülálló, középiskolásoknak szóló innovációs roadshow

November 19-én Győrbe érkezik a Startup Campus által szervezett, a NKFIH – Nemzeti Kutatás, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával megvalósuló középiskolásoknak szóló innovációs roadshow. A sorozat célja, hogy a diákok körében népszerűsítsék a technológiai és természettudományos kutatás lehetőségeit és megismertessék őket olyan sikertörténetekkel, melyek motiválják majd őket az ötleteik megvalósításában.

Bővebben

A jövő egyeteméről ötleteltek a hallgatók

A 24 órás ötletversenyen, a ,,Jövő egyeteme hackathonon” az egyetemi közösségi terek, valamint az egyetemen belüli információcsere fejlesztése témakörében dolgoztak ki innovatív megoldásokat az egyetem hallgatói. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Design Terminal szervezésében november 13-14-én megrendezett esemény a közös gondolkodást és problémamegoldást ösztönözte, hogy a jövőben különböző területeken közszolgálati feladatokat ellátó hallgatók már az egyetemi évek alatt sikeresen dolgozzanak együtt.

Bővebben

Lezajlott a régió egészségügyi startupjainak megmérettetése

A Startup Campus által szervezett Get in the Ring! budapesti regionális döntőjében mérkőztek meg egymással a visegrádi régió legrátermettebb egészségügyi innovátorai november 7-én a Szépművészeti Múzeumban. A győztes csapatok a globális döntőbe való szereplésen túl értékes üzleti lehetőségeket is kaptak. A Get in the Ring! regionális döntőjét megelőzően a Startup Campus a Visegrádi Alap támogatásával

Bővebben

Mesterséges intelligencia központokat nyit a top egyetemeken a Microsoft

MI Tudásközpont program néven stratégiai együttműködést indított a Microsoft Magyarország vezető magyar egyetemekkel – jelentette be Jean-Philippe Courtois a Microsoft Globális alelnöke. Az együttműködés keretében az egyetemeken mesterséges intelligenciára épülő nagy társadalmi hasznosságú alkalmazásokat fejlesztenek a legmodernebb Microsoft-technológiák felhasználásával.

Bővebben

Budapest felkerült a nemzetközi startup térképre

Óriási érdeklődés mellett rendezte meg a Hiventures idén ősszel is a Regional Startup and Innovation Day-t, amely nem csak Magyarország, de a régió egyik legnívósabb startup networking eseménye is egyben. November 7-én, a Szépművészeti Múzeumban több mint 600 résztevő gyűlt össze, hogy megünnepelje a hazai startup ökoszisztéma virágzását.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások