Hirdetés

Magyar startup oldja meg a sportolókat leginkább bosszantó problémát

A nyomógombos zuhanycsap sokak számára jelent bosszantó élményt sportolás után. A magyar csapat találmányát mellé helyezve azonban egyetlen mozdulattal biztosít folyamatos vízfolyást. A termék már a második befektetési körön van túl, az amerikai piacra lépést pedig a tegnap indult közösségi finanszírozású kampány segíti.

Ki ne bosszankodott volna már azon, hogy egy kiadós edzés vagy jóleső strandolás után kétszer-háromszor annyi ideig tart lezuhanyozni, mint otthon, mert a nyomógombos zuhanycsap csak pár másodpercig engedi folyni a vizet, mi meg szappanos fejjel, a habtól nem látva matatunk a falon a gomb után? Egy kutatás szerint* egy nyomógombos csap átlagosan 15-25 másodpercig engedi folyni a vizet, ami több mint húsz gombnyomást jelent egyetlen zuhanyozás alatt. A felmérésből kiderült, hogy a nyomógombos zuhanyzókebből kifolyólag négyszer annyira idegesítik az embereket, mint bármely más zuhanytípus. A problémára egy magyar startup, a Filipper Kft. talált megoldást, a Filipper Grip nevű termékkel. Az állítható magasságú karral és egyedi tervezésű tapadószerkezettel ellátott, kompakt eszköz szinte bármilyen felületen megtapad, a hagyományos tapadókorongokkal ellentétben még a fugán is! A zuhanycsap mellé, a falra helyezve egyetlen mozdulattal megoldja a nyomógombos zuhanycsap által okozott problémát, azaz folyamatos vízfolyást biztosít a zuhanyzás idejére. Az eszköz úgy rövidíti le a zuhanyozás időtartamát, hogy nem növeli a vízfogyasztást, hiszen adott mennyiségű víz kell a tisztálkodáshoz. Azoknál a felhasználóknál pedig, akik egyébként hajlamosak úgy kilépni a nyomógombos zuhanyzóból, hogy még folyik a víz, az eszköz megakadályozza a vízpazarlást, mivel a tusolás befejezte után a felhasználó a Filipper Grip-et magával viszi. Az eszköz állítható karjával bármikor be- és kinyomható a zuhanygomb anélkül, hogy az eszköz tapadása csökkenne – így például szappanozás alatt is egy mozdulattal el lehet zárni a vizet – pont, mint otthon.

Az alapítók – maguk is sportolók lévén – számtalanszor bosszankodtak az edzés utáni zuhanyzás nehézkes volta miatt, ez a gyakori kellemetlenség hívta életre a terméket.

„Két évvel ezelőtt, egy kiadós edzés után született meg a Filipper Grip ötlete. Miután megtaláltuk a megfelelő fejlesztőcsapatot, összesen negyvennégyszer módosítottunk a terveken vagy rajzoltuk őket teljesen újra, míg létrehoztuk azt a verziót, ami minden igényt kielégít.” 

– mondja Filip Gergő, a terméket fejlesztő Filipper Kft. egyik alapítója. Az eszközben helyet kapott egy egyenként 60 ml űrtartalmú sampon- és egy tusfürdőtartó rekesz is, valamint egy tároló, amiben szekrénykulcsot és bankkártya méretű belépő- vagy szekrénykártyát is lehet tárolni. A fent említett piackutatás szerint ugyanis a sportolók számára a nyomógombos szerkezet mellett az is nehézséget okoz, hogy zuhanyozás alatt nem tudják biztonságosan tárolni a szekrénykulcsaikat, a sampont és a tusfürdőt pedig legtöbbször a földre kénytelenek tenni, ami nem igazán higiénikus. A kézfejnyi méretű 4 az 1-ben eszköz könnyű, ergonomikus, egyedi dizájnjának köszönhetően pedig sportos külsővel rendelkezik.

Habár a terméket elsősorban sportolók számára fejlesztették ki, a Filipper Grip első reklámfilmjének forgatása alatt kiderült, hogy egy egészen más területen is van rá igény. „A forgatáson jöttünk rá arra, hogy egy moduláris fejet téve az eszközre, a Grip egy GoPro-t vagy egy kisebb LED lámpát is képes tartani. Mivel az egyedi tervezésnek köszönhetően az eszköz egyenetlen felületekre is erősen tapad, a filmgyártásban is új perspektívákat nyithat. Képzeljük el, mennyivel biztonságosabban lehet vizes környezetben történő forgatás esetén vezetni az áramot, illetve mennyivel egyszerűbben lehet a falra rögzíteni egy kisebb lámpát, arról nem is beszélve, hogy mennyi helyet lehet így megspórolni!” – mondja Tóth Áron, a vállalkozás másik alapítója. Egy hazai reklámfilmgyártó cég már érdeklődik a termék iránt, így az alapítók bíznak benne, hogy egy újabb piaci rést találtak.

Az alapítók – maguk is környezettudatos vállalkozók lévén – olyan terméket igyekeztek alkotni, amely védi a környezetet.

Ezért minden teszttermék biológiai úton lebomló műanyagból készül, amiből a sorozatgyártásnál is igyekeznek minél többet felhasználni. A csomagoláshoz már most biológiailag lebomló térkitöltő anyagot használnak, ezen túl pedig vállalják, hogy – a sikeres Indiegogo kampány során – minden egyes eladott Filipper Grip után egy fát ültetnek a One Tree Planted nevű szervezet közreműködésével.

A termékben a Hiventures kockázati tőkealap is lát fantáziát, olyannyira, hogy a Filipper Grip már a második körös tőkebevonásnál tart, ezzel együtt összesen 39 millió forintot kaptak a Hiventurestől. Az összeget termékfejlesztésre és piacra lépésre fordítják, utóbbit először hazánkban és az USA-ban tervezik megvalósítani. Mivel a hazai gyártású teszttermékek kiválóan működnek, az Indiegogo-n tegnap indult el a közösségi finanszírozású kampány.

*500 fős mintán végzett saját kutatás, a kutatásban részt vevők 18-49 év közötti amerikai férfiak és nők, akik havonta legalább kétszer sportolnak.

Új startup segíti a fiatal munkavállalókat

Az elmúlt évtizedben jelentősen megemelkedett a munkát vállaló diákok aránya, a munkavállaló fiatalok és munkáltatók között pedig továbbra is jellemzően az iskolaszövetkezetek közvetítenek. Egyre jobban érezhető azonban az igény arra, hogy ezek a szövetkezetek is megújuljanak.

Bővebben

Újra Budapestre jön a millió dolláros startup verseny!

Budapest újra a startupok versengésének középpontjába kerül, amikor az idei évben is megrendezik a világ egyik legnagyobb startup eseményét, a Startup Világbajnokságot. Ez a megmérettetés olyan fiatal tehetségeknek kínál lehetőséget, akik nem csupán innovatív ötleteiket és technológiai fejlesztéseiket akarják bemutatni, de nemzetközi kapcsolataikat fejleszteni szeretnék.

Bővebben

Most bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a hazai startupp

A takarékos vezetés sokak által ismert, de a gyakorlatban kevésbé alkalmazott technika. Dacára a statisztikáknak, amelyek rendre bebizonyítják, hogy a tudatos odafigyelés a megspórolható üzemanyagon túl az autók műszaki állapotára, a sofőrök mentális egészségére is pozitív hatással bír. Pont ezek miatt tartja fontosnak ennek az energiatakarékos szemléletnek a terjesztését a hazai közösségi autózás elindítója, a GreenGo is. A szolgáltató idén augusztusban nem csak az autózásra vonatkozóan, hanem tágabb értelemben is szeretné felhívni a figyelmet az energiatakarékosság fontosságára. Ennek érdekében a saját Facebook oldalán, játékos formában olyan tényeket oszt meg a követőivel, amelyek ismeretében ők is tudatosabb energiafelhasználók lehetnek.

Bővebben

Hazai szinten is vannak ígéretes MI fejlesztések

A mesterséges intelligencia korába léptünk, ami számos kérdést felvet – többek között azt, hogy a nagy technológiai cégek által kifejlesztett megoldásokat hogyan tudják a kisebb, akár induló startupok használni. Hazai szinten is vannak már ígéretes megoldások, amelyek az MI-t alkalmazzák, például a betegségek felismeréséhez, a növényi kártevők ellen bevetett robotoknál, a textilhulladék újrahasznosításához vagy éppen egyedi fotóadatbázis létrehozásához.

Bővebben

A pécsi startup megkönnyíti az orvosok mindennapjait

Lezárult a zMed Zrt. által 2017-ben megkezdett fejlesztési projekt, melynek célja az volt, hogy megkönnyítse az orvosok mindennapjait, a hagyományos CT és MR felvételekből olyan innovatív 3D és AR képeket alkosson egy digitális mozgásrögzítésre alkalmas eszköz segítségével, amelyek segítik a kollaboratív munkát, legyen szó diagnosztikáról vagy éppen műtéti tervezésről.

Bővebben

Hét innovatív korai fázisú csapat kapott befektetést

Az OXO csoport az elmúlt két évben az érettebb technológiai cégek akvizíciója, illetve az ilyen cégekbe irányuló tőkebefektetések mellett a korai fázisú innovatív vállalkozások finanszírozására irányuló tevékenységét is fenntartotta. Az OXO Labs az elmúlt időszakban hét innovatív vállalkozással jutott el a befektetési megállapodás aláírásáig, illetve az egyes befektetési összegek folyósításáig mindösszesen 370 millió forint értékben.

Bővebben

Idén is lesz Ideathon: fókuszban a jövő

Immár ötödik alkalommal rendezik az Ideathon 5.0 ötletversenyt Győrben. A résztvevők ebben az évben a jelenben már észlelhető, de igazán a jövőben realizálódó problémák megoldásaira tesznek kísérletet.  Újdonság,  az eddigi megszokott gyakorlattól eltérően, hogy először öt dedikált altémakörben kerülnek problémák feltárásra illetve megfogalmazásra, majd a csapatalkotás követően kezdődik az adott ötlet kidolgozása. A győztes csapat minden tagja részesül egy 100 000 forint értékű elektronikai vásárlási utalványban és még sok minden másban.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások