Hirdetés

Magyar okospolc-megoldás teheti hatékonyabbá a gyártást és a kereskedelmet

Egy magyar fejlesztéssel a hagyományos piackutatási módszereknél gyorsabb és pontosabb adatokhoz juthatnak az üzletekben gyorsan fogyó termékek gyártói. A Telenor partnere, a MOHAnet Zrt. által fejlesztett okospolc-megoldással valós időben követhető és mesterséges intelligencia alkalmazásával előre is jelezhető az áruházi hűtők, polcok fogyása, így gyorsabb és hatékonyabb lehet az áruk újratöltése, szállítása és raktározása is.

Hirdetés

A kereskedő is profitálhat, hiszen megelőzhető a pillanatnyi áruhiány, hogy a vásárló termék nélkül maradjon, így nem utolsó sorban elkerülhető a fölösleges és COVID szempontból kockázatot jelentő boltlátogatás. A mobiltechnológiával összekapcsolt szenzorokra épülő megoldást már valódi boltokban tesztelik sörök, vákuumcsomagolt húskészítmények és dohányáruk esetében.

A rendszer segítségével a gyártók bármikor, valós időben követhetik termékeik bolti fogyását, gyorsabban utántölthetik a rugós áruadagoló polcokat, hűtőket, és értékes adatokhoz juthatnak arról, hogy melyik márka, termék, kiszerelés a legnépszerűbb, vagy éppen melyik promóció vagy egységár növeli leginkább a vásárlási kedvet.

Az online készletinformációs rendszerrel kombinált okospolcoknak köszönhetően a fogyasztók vásárlás előtt online tájékozódhatnak a termékek elérhetőségéről, így jobb eséllyel nem hiába indulnak el a kiszemelt termékért az üzletbe, vállalva a COVID-19 alatti személyes kontaktus kockázatát. Emellett a fejlesztéssel és a precízebb, folyamatos készletezéssel a gyártók is növelhetik eladásaikat.

„A pilot programban résztevő hazai üzletekben elhelyezett okos áruadagolókból kapott adatok alapján tudjuk, hogy például az italhűtők polcainak negyede mindig üres. Ez nyilvánvalóan jelentős bevételkiesést okoz azoknak a gyártóknak, akik erről nem tudnak, így nem gondoskodhatnak a mielőbbi árufeltöltésről” – mondta Havasi Zoltán, a MOHAnet Zrt. vezérigazgatója. „A MasterShelf áruadagoló és polcfigyelő rendszer segítségével a gyártók akár 20-25 százalékkal növelhetik éves forgalmukat anélkül, hogy akár csak egy forinttal többet kellene költeniük marketingre vagy újabb értékesítési csatornák kiépítésére.”

A MasterShelf rendszert először italhűtőkhöz fejlesztették ki, de a megoldás a néhány milliméter vastagságú termékekkel – pl. csomagolt szeletelt felvágottakkal – is kiválóan működik. A rugós áruadagolókhoz ipari szenzorokat és egy saját fejlesztésű kommunikációs eszközt helyeznek el, amely a Telenor mobilhálózatán keresztül továbbítja az adatokat a szerverekre. Az adatokat itt összesíti a rendszer és egyrészt a megrendelő másodperces pontossággal követheti polcainak töltöttségét, saját termékeinek fogyását, értékelheti aktuális promócióinak eredményességét a számára dedikált mobilalkalmazáson keresztül, másrészt az összesített adatokat algoritmusok és mesterséges intelligencia megoldások segítségével elemzi a rendszer. A forgalmazó ezzel hatalmas, rendkívül értékes adatvagyonhoz jut, ugyanis az egyes polcok töltöttségén túl akár országosan, több ezer polc adataiból előrejelzéseket is kaphat a termékek várható keresletével kapcsolatban. Láthatóvá válik, hogy melyik típusú üzletbe és mikor érdemes több vagy éppen kevesebb terméket kihelyezni, ezzel csökkentheti költségeit, növelheti árbevételét és még jobbá teheti terméke fogyasztóinak vásárlási élményét.

„A Telenorral évek óta szorosan együtt dolgozunk, több sikeres projektben használjuk országos mobilhálózatukat,” tette hozzá Havasi Zoltán. „Bár egy-egy szenzor csupán néhány bájtnyi adatot közöl, összességében rengeteg forgalmat generálunk. Olyan nagyvállalatok számítanak valós idejű információkra, mint a Bonafarm-csoport, vagy a Dreher Sörgyárak. Bizonyítottuk, hogy üzembiztosan meg is kapják a döntéseikhez szükséges adatokat.”

Az üzletek polcainak valós idejű követése, a fogyás mesterséges intelligencia alapú előrejelzése és a termékek igény szerinti feltöltése tehát előnyt jelent az adott üzletnek, a termék forgalmazójának és a vásárlók számára is jobb vásárlási élményt, biztonságosabb vásárlási környezetet tesz lehetővé.

Hirdetés

Csapatépítés jótékonykodással a Wolt csapatánál

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített megrendelések értékéből 100-100 forintot különítettek el a jótékony célra. Az akcióhoz csatlakoztak a fiatal korosztály körében kedvelt influencerek is – nem egyszer kellemes meglepetést okozva, amikor ők álltak az ajtóban a megrendelt ebéddel.

Bővebben
Hirdetés

Így épített a Vacuumlabs és ügyfele virtuális bankot a nulláról Hongkongban

Marcel Klimo, a Vacuumlabs tervező és értékesítési mérnöke a november közepén Budapesten megrendezett Design Summit 2021 konferencián beszélt a szakmai közönségnek azokról a tényezőkről, amelyek biztosítják a 21. századi ügyféligényekre hangolt szolgáltatás sikerét.A Vacuumlabs egy dinamikusan növekvő vállalat, amely 8 irodát működtet világszerte, köztük egyet Budapesten, székhelye pedig a szlovákiai Pozsonyban található. A bankszférára és a kriptovalutákhoz kapcsolódó fejlesztésekre specializálódva mérnöki, tervezési és adattudományi szolgáltatásokat nyújtanak a fintech iparág számára. Tapasztalt szoftvermérnökökből álló csapatuk segített a Moxot a nulláról felépíteni, miközben időzónákon átívelve hangolták össze a projekten dolgozó szakemberek munkáját. Az okostelefonos alkalmazás az ötlet megszületésétől számított 18 hónapon belül, 2020 szeptemberében készen állt a hongkongi bevezetésre. A neobank indulása után mindössze egy évvel már 160 000 ügyféllel büszkélkedhetett, ami azt jelenti, hogy Hongkong felnőtt lakosságának több mint 1,5%-a használja azt pénzügyei tervezéséhez. A Mox a YouGov nemrégiben végzett felmérése alapján a legmegbízhatóbb virtuális bank Hongkongban. A Mox alkalmazás az egyik legjobbra értékelt pénzügyi alkalmazás, az Apple App Store-ban 5-ből 4,8-as, a Google Play Store-ban pedig 5-ből 4,6-os értékeléssel. De mi vezetett a Mox sikeréhez?

Bővebben

Langár Bence: egy álom megvalósulása egyben egy kihívásokkal teli út kezdete is

 A TLF Capital a hazai kockázati tőkepiac egyik legfrisebb szereplője, a száz százalékban saját tulajdonú family office életre hívásával egy hosszú ideje megfogalmazódott álom vált valóra. Ők maguk is igazi álommegvalósítókat várnak, akik számára rendkívül sokszínű nemzetközi tapasztalatukat és magas szintű üzleti jártasságukat kamatoztatva, valódi intelligens tőkével nyújthatnak komplex támogatást a vállalkozás elindításában vagy növekedésében.​ Langár Bencével beszélgettünk.

Bővebben

A kkv-k felét érte már kibertámadás

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben a középvállalkozások vannak, de a K&H kutatásából az is kiderül, hogy a kkv-k mindössze tizedének okoztak anyagi kárt a rosszindulatú támadások.

Bővebben

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben