Magyar vállalkozások is részt vettek a Washingtoni Startup Hét innovációs fórum eseményein, 15 vállalkozás bemutatkozási lehetőséget is kapott a washingtoni magyar nagykövetségen a Külgazdasági és Külügyminisztérum, valamint a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Price Waterhouse Coopers tanácsadó közös szervezésében.
A nagykövetségen tartott eseményen Takács Szabolcs, Magyarország nagykövete az MTI-nek elmondta, hogy az Egyesült Államok a világ legerősebb gazdaságának piacaként nagyon jó felkészültséget igényel a cégek részéről, hiszen egy rendkívül kompetitív piac. Ez a piac befogadó, ha a magyar vállalkozás pontosan érti azt, hogy az általa előállított termék vagy szolgáltatás milyen keretek között, milyen üzleti stratégiával, milyen eszközökkel tud horgonyt vetni, fenntartani jelenlétét, bővíteni azt, és profitot termelni.
A Fit for Export program részeként magyar vállalkozók támogatást kaphatnak az Egyesült Államokban való piaci megjelenéshez is. A külpiaci sikerre legesélyesebb, kiválasztott kkv-k hatékony szakmai felkészítésben részesülnek. A vállalkozások képviselői többnapos látogatás során egyéni üzleti konzultációkon, piaci és üzleti orientációs tréningeken vettek részt.
Takács Szabolcs nagykövet azt is elmondta, hogy az amerikai piacon több száz magyar vállalkozás van jelen érdeklődőként, számuk folyamatosan változik. Elsősorban a keleti és nyugati partvidéki államokban vannak jelen, kiemelt érdeklődés mutatkozik Florida iránt, de Kalifornia valamint Texas is vonzó.
Kifejtette, hogy a mostani vállalkozói látogatás egy évek óta zajló tudatos stratégiába illeszkedik, amely kapcsolódik a magyar diplomácia egyik kiemelt célkitűzéséhez, hogy pozícióba hozzák a magyar vállalkozásokat. A külföldi működőtőke Magyarországra bevonzása és a kétoldalú kereskedelem fejlesztése mellett új irányt jelent, hogy piacképes, a külpiacokon versenyképes vállalkozások, termékek, szolgáltatások érdemben és hosszú távon tudjanak megjelenni egy külső piacon.
Célunk, hogy minél több vállalkozás megvesse lábát külföldön, így Magyarországot, a magyar gazdaságot is promotálva tudjon sikeresen működni – mondta a nagykövet. Hozzátette, hogy a magyar vállalkozások körében az elmúlt 10-15 év egyfajta paradigmaváltást hozott, főként az üzleti mentalitást tekintve, ami része egy tanulási folyamatnak.
MTI