Hirdetés

Magyar kisvállalkozások kaptak bemutatkozási lehetőséget az Egyesült Államokban

Magyar vállalkozások is részt vettek a Washingtoni Startup Hét innovációs fórum eseményein, 15 vállalkozás bemutatkozási lehetőséget is kapott a washingtoni magyar nagykövetségen a Külgazdasági és Külügyminisztérum, valamint a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Price Waterhouse Coopers tanácsadó közös szervezésében.

A nagykövetségen tartott eseményen Takács Szabolcs, Magyarország nagykövete az MTI-nek elmondta, hogy az Egyesült Államok a világ legerősebb gazdaságának piacaként nagyon jó felkészültséget igényel a cégek részéről, hiszen egy rendkívül kompetitív piac. Ez a piac befogadó, ha a magyar vállalkozás pontosan érti azt, hogy az általa előállított termék vagy szolgáltatás milyen keretek között, milyen üzleti stratégiával, milyen eszközökkel tud horgonyt vetni, fenntartani jelenlétét, bővíteni azt, és profitot termelni.

A Fit for Export program részeként magyar vállalkozók támogatást kaphatnak az Egyesült Államokban való piaci megjelenéshez is. A külpiaci sikerre legesélyesebb, kiválasztott kkv-k hatékony szakmai felkészítésben részesülnek. A vállalkozások képviselői többnapos látogatás során egyéni üzleti konzultációkon, piaci és üzleti orientációs tréningeken vettek részt.

Takács Szabolcs nagykövet azt is elmondta, hogy az amerikai piacon több száz magyar vállalkozás van jelen érdeklődőként, számuk folyamatosan változik. Elsősorban a keleti és nyugati partvidéki államokban vannak jelen, kiemelt érdeklődés mutatkozik Florida iránt, de Kalifornia valamint Texas is vonzó.

Kifejtette, hogy a mostani vállalkozói látogatás egy évek óta zajló tudatos stratégiába illeszkedik, amely kapcsolódik a magyar diplomácia egyik kiemelt célkitűzéséhez, hogy pozícióba hozzák a magyar vállalkozásokat. A külföldi működőtőke Magyarországra bevonzása és a kétoldalú kereskedelem fejlesztése mellett új irányt jelent, hogy piacképes, a külpiacokon versenyképes vállalkozások, termékek, szolgáltatások érdemben és hosszú távon tudjanak megjelenni egy külső piacon.

Célunk, hogy minél több vállalkozás megvesse lábát külföldön, így Magyarországot, a magyar gazdaságot is promotálva tudjon sikeresen működni – mondta a nagykövet. Hozzátette, hogy a magyar vállalkozások körében az elmúlt 10-15 év egyfajta paradigmaváltást hozott, főként az üzleti mentalitást tekintve, ami része egy tanulási folyamatnak.

MTI

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben