Hirdetés

Magyar dominancia az Microsoft közép-kelet-európai versenyén

Négy díjat osztottak ki a Microsoft CEE Startup Award verseny döntőjében, ezekből kettőt hazai cégek vittek el. A fenntarthatóság kategóriában a Volteum, a fintech kategóriában pedig a FintechX Technologies lett a győztes.

Hirdetés

A 2022. február 24-én megtartott Demo Day eseményen a Microsoft CEE Startup Award verseny döntőjébe jutott tíz régióbeli startupnak adatott meg a lehetőség, hogy röviden bemutassák a vállalkozásukat, illetve válaszoljanak a verseny zsűritagjainak – akik között Weiszbart Zsoltot, a Day One Capital partnerét is viszontláthattuk – kérdéseire. Végül négy kategóriában állapítottak meg nyerteseket: a fenntarthatóság kategóriában a magyar Volteum, az egészségügy kategóriában a romániai Medicai, a kereskedelmi kategóriában a görög BibeCoffee, a fintech kategóriában pedig az ugyancsak magyar FintechX lett a befutó. A nézők szavazatai alapján a Közönség Díjat a BibeCoffee érdemelte ki. A díjnyertes startupok mellett a magyar Cytocast is bejutott legjobb tíz közé, így elmondható, hogy a versenyen a magyar résztvevők kiemelkedően jól szerepeltek. A versenyen induló vállalkozások mind részei a Microsoft for Startups programjának, így nagyban támaszkodnak a Microsoft technológiájára, illetve növekedésükben is számíthatnak a Microsoft kiterjedt üzleti hálózatára.

Amint azt a díjkiosztást megelőző panelbeszélgetésen Andrei Roth, a bukaresti székhelyű, nemzetközi hírű folyamatautomatizáló UiPath kereskedelmi igazgatója elmondta, a térségünkből kikerülő startupokra egyre inkább igaz, hogy nem nyugati mintákat másolnak, hanem saját innovációkkal hódítják meg a nemzetközi piacokat.  Myladie Stoumbou, a Microsoft regionális igazgatója azt emelte ki, hogy a Microsoft co-sell programjának köszönhetően egyre több tehetség marad a szülőhazájában annak gazdaságát gyarapítva. Ahelyett, hogy elköltöznének nagyobb üzleti lehetőségeket ígérő országokba, inkább exportképes termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek a külpiacokra.

A FintechX Technologies innovációért felelős vezetője és társalapítója, Gémes Tamás szerint a Microsoft CEE Startup Awards jó alkalom volt széles közönséggel megismertetni a nyílt bankolás, nyílt pénzügyek és a banking-as-a-service (BaaS) előnyeit és működését, hiszen ezekre olyan új szolgáltatások épülnek, amelyeknek a jogszabályi és technikai feltételei csak néhány éve adottak. Az új szolgáltatások például lehetővé teszik, hogy a vásárlók az adott bolt vagy szolgáltató weboldalán közvetlenül vegyenek igénybe pénzügyi szolgáltatásokat, tipikusan kölcsönt, a sokszor körülményes banki ügyintézés mellőzésével. „Szolgáltatásainkat, ahol lehet, az Azure felhőjére építjük, elsősorban azért, mert a Microsoft felhőtechnológiája nagy elfogadottságnak örvend a pénzügyi szektorban. Az a tény, hogy szolgáltatásainkat lehetőség van a nemzetközileg elfogadott FSI Amendment keretein belül nyújtani, garanciát jelent az ügyfeleink számára a biztonságra” – mondta el a szakember. Megjegyezte: a verseny fintech szekciójában kiérdemelt első helyezésükre nagyon fontos visszaigazolásként tekintenek, mivel ez az eredmény megerősíti, hogy az ágazati befektetők is komoly fantáziát látnak a nyílt bankolási szolgáltatások fejlesztésében.  A Microsoft co-sell programra és a versenyre Gémes Tamás úgy tekint, mint amely segíti a céget további partnerkapcsolatok kiépítésében, intézményi befektetők elérésében és a nagy külföldi piacok meghódításában.

A Volteum szolgáltatásai közzé tartozik flották elektrifikációja és a mindennapos üzemeltetés optimalizálása. Szoftverük valós idejű és historikus adatokat felhasználva pontos becslést ad az akkumulátorok merülésére, ezáltal pedig optimalizálja a működést és az útvonalakat a járművek számára.  A Volteum a Microsoft CEE Startup Awards verseny révén szeretné bővíteni nemzetközi kapcsolatrendszerét és betörni újabb külpiacokra. A szoftver fejlesztésében nagyban támaszkodnak a számukra díjmentesen elérhetővé tett Azure felhőszolgáltatásra.  „Az elektromos járművek, ezen belül is az elektromos flották piaca évről évre dinamikusan bővül, és óriási lehetőségeket kínál a külföldi terjeszkedésre. A legnagyobb partnereink jelenleg Németországban, az Egyesült Királyságban és Magyarországon vannak, de további nyugat-európai piacokon is szeretnénk megvetni a lábunkat” – mondta el Tóth Zsófia a Volteum társalapítója és ügyvezetője a verseny és a díj kapcsán.

A Microsoft CEE Startup Award verseny társrendezője a HubHub volt, az eseményt annak prágai irodájából közvetítették.  A versenyt azért alapították, hogy a Microsoft for Startup programban résztvevő vállalkozásoknak platformot biztosítsanak megoldásaik bemutatására. A február 24-i eseményen a már felsoroltakon kívül a BatteryCheck, a Born Digital, a ModexHautAI és a Circularo is finalista volt.

A Microsoft elhivatott a tehetséges startupok felkutatásában és támogatásában. A vállalat startupokat célzó programjairól bővebben az alábbi oldalon tájékozódhat: https://startups.microsoft.com/en-us/

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben