Hirdetés

Magyar cég forradalmasíthatja a szerepjátékot

Egyedülálló módon, chatbotba ültette át Ian Livingstone híres Freeway Fighter (Az országút harcosa) c. fighting-fantasy szerepjátékát a magyar Talk-A-Bot. A nagyvállalati chatbotokat építő start-up egyik alapítójának jatékszenvedélyéből fakadó ötlet elnyerte a híres szerző jóváhagyását is. Jóllehet a Talk-A-Bot eredeti elképzelései között nem szerepelt, hogy belépjen a globális játékpiacra, végül mégis a Viberen (a magyar cég kiemelt partnerénél) kamatoztatták tapasztalataikat a szerepjátékos chatbot megalkotásához. A játékon kívül már egy Viber matricacsomag is támogatja a Freeway Fighter chatbot verzióját, ami mától világszerte elérhető a Viber felhasználók számára. 

Hirdetés

2023-ban, miután a Föld lakosságának 85%-át egy gyilkos vírus irtja ki, a társadalmak felbomlanak és a világ barbárságba süllyed. A civilizációt újjáépíteni kívánó túlélőket fenyegető legnagyobb veszélyt a hotelek léte jelenti. A túlélők, mint te is, megerősített városkákban élnek, vagy banditaként a falakon kívül kóborolnak. Küldetésed arra szólít, hogy átkelj a vad senki földjén és létfontosságú üzemanyagot hozz Új Reménynek, békés kisvárosodnak… – szól a magyar nyelvű ismertető Ian Livingstone, Az országút harcosa című Kaland Játék Kockázat könyvéről, melyet először idehaza a Rakéta Magazin 1989. augusztusi száma mutatott be.

A Talk-A-Bot, a négy éve alapított hazai start-up cég, 2021 áprilisában élesítette Ian Livingstone mára legendássá vált szerepjátékkönyvének chatbotváltozatát a Viberen. Az angolul elérhető játék a Viber valamennyi globális felhasználója (jelenleg 2 milliárd fő) számára hozzáférhető.

„Örömmel látom, hogy a Freeway Fighter új platformon érhető el és a könyv szerteágazó elbeszélési formátuma ezzel új közönség elé kerül. Az egyszerűsített játékmechanika alkalmazásával a Talk-A-Bot lenyűgöző chatbot változatot fejlesztett, miközben megőrizte az interaktív történet izgalmát. Érdemes felkészülni és kipróbálni, új élmény vár mindazokra, akik még nem merültek el a fantázia világában.” – mondta a könyvének chatbot változata kapcsán Ian Livingstone.

„Izgatottan fogadjuk a Freeway Fighter játékot a Viberen és örülünk, hogy további értéket nyújthatunk azon felhasználók számára, akik szeretnek a napi jövés-menés közben játszani. Hisszük, hogy Ian Livingston alkotása sikeresen életre kelhet a platformon, hiszen az üzenetküldő alkalmazások kiváló csatornái a telefonos játékoknak és a tradicionális tartalmak teljes digitalizációjának egyaránt.” – mondta Daniela Ivanova, a Rakuten Viber európai üzletfejlesztési igazgatója.

„Beszippantott a könyv már a megjelenésekor is. Mint hétpróbás gamer és D&D játékos egyszerűen akartam egy ilyet csinálni. Azért választottam a Freeway Fighter-t, mert ez volt az első Livingstone könyv, amihez hozzáfértem Fehérgyarmaton, ahol akkor éltem és amúgy is nagy MadMax rajongó vagyok. Kapcsolatba léptem a szerzővel, aki egyből ráindult a chatbot változatra, azóta is rendszeresen dumálunk.” – mondta Kalydi Gergely, a Talk-A-Bot alapítója, vezetője.

A nagyvállalatok számára ügyfélszolgálati chatbotokat és belső kommunikációs megoldásokat szállító Talk-A-Bot az eredeti könyv hangulatát ültette át kisképernyőre, azaz mobilra, Viberre optimalizáltan, de XXI. századi köntösben, melyben már megjelennek az emojik és az élményt fokozó animált gif-ek is.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben