Hirdetés

A magyar autósokat felcsigázta az elektromos autózás

elektromos autózás

A hazai autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra. A szakértői becslések szerint az év végére már ötezer felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon.

Az Ipsos felmérése szerint a megkérdezett 863, jogosítvánnyal rendelkező, saját vagy céges autót használó interjúalany mintegy harmada jelezte, hogy 2019-ig lecseréli jelenlegi autóját. „Az új személyautó vásárlásakor 10-ből 9-en mérlegelnék egy alternatív meghajtású kocsi beszerzését” – ismertette Kovács Balázs, a kutatási projekt vezetője.

A kutatócég becslése szerint a teljes autós célcsoport negyede, míg a viszonylag új – 5 évnél fiatalabb – autót használók harmada venné számításba legközelebb az e-autó vásárlásának lehetőségét. A felmérés alapján a gyerekes családok és a diplomás autósok különösen nyitottak a tisztán elektromos hajtású gépkocsik vásárlására.

Az új technológia mellett nem csupán a racionalitás, vagy a környezetvédelem szól a megkérdezettek szerint, hanem az autózás újszerű élménye is. A legnagyobb félelmet a magas beszerzési ár és a korlátozott utazási távolság jelenti.

A felmérés szerint a többség túlbecsüli a villanyautók valós kapacitását, az elektromos autótól elvárt, egyetlen töltéssel megtehető minimális távolságot pedig átlagosan 375 kilométerben jelölték meg. A tényleges napi használatot felmérve ugyanakkor kiderült, hogy a legritkább esetben van szüksége egy átlagos magyar autóhasználónak erre a hatótávra.

Az Ipsos kutatói szerint az autóvezetők 54 százaléka számára egy korszerű elektromos autó már jelenleg is megoldást kínálna a hétköznapokban. A kormányzat pedig a következő években az elektromos autók átlagosan 65-68 százalékos bővülésével számol – emlékeztet az Ipsos.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben