Hirdetés

Legtöbben egy homeoffice kerti faházra vágynak

Sokat elárul arról, hogyan élik meg a magyarok a lassan egy éve tartó járványt, hogy egy, a kert végébe felépíthető home office faház bizonyult a legtöbb érdeklődést kiváltó terméknek a #vegyélhazait kezdeményezés keretében.

Hirdetés

Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók. A termékek listáját egy home-office hangszigetelt kerti faház vezeti, a 16 négyzetméteres miniotthon ára 1,9 millió forint és elvonulási lehetőséget biztosít – ha például család mellett dolgozna az ember.

A második helyre akár a faházban is jól hasznosítható, buja pózokat ábrázoló, süteményekhez való kiszúró került, amely mindenképpen édes bűnökre sarkall. Úgy tűnik, hogy a járvány idején felértékelődött a lakáskultúra, mert a harmadik legkeresettebb termék a dizájnos fürdődézsa. Népszerűek a különleges ajándéktárgyak, az első tízben találunk vintage rókakoma figurákat, süthető gyurmából készült bögrét és mézeskalács bölcsőt. A legnépszerűbbek között van még a rétes és a kenyérsütésben segédkező okos befőttesüveg. Utóbbi készülék a 2020-2021-es év legtrendibb tevékenységében, a kovásznevelésben nyújt támogatást. A top10-et a kézműves üdítőital és kokárda zárja.

Egy évvel ezelőtt indította útjára a Marquard Media a #vegyélhazai kezdeményezést, hogy felületet biztosítson a hazai márkáknak maguk és termékeik bemutatására, közösséget építsen és így segítsen a magyar kultúrának, divat- és gasztrovilágnak, vagyis azon szektoroknak, amelyekre a járvány különösen keményen sújtott le. Azóta több mint 400 ezer felhasználó csatlakozott a csoporthoz, rengeteg magyar termelő, manufaktúra és kézművesműhely kínálja itt a portékáit. Az évfordulón az is kiderült, hogy mely vállalkozások adatlapja vonzotta a leginkább a nézelődőket.

Híres magyar találékonyság

A magyar humor a karantén idején is él és virul, ezt jól bizonyítja, hogy egy vicces bögréket gyártó manufaktúrát kattintottak a legtöbben. Hatalmas az érdeklődés a modulházak iránt, egy környezetbarát otthonokat kínáló cég lett a második. Az első tízben találunk még többek között házi lekvárfőzdét, cipő- és táskatervezőt, egyedi kendőket és ékszereket gyártó műhelyt, valamint a natúr kozmetikumok megmozgatta a közönséget.

Bár a listára nem kerültek fel, a #vegyélhazait közössége körében nagy népszerűségnek örvendenek az egyedi, jópofa termékek. Ilyen például a pároknak kifejlesztett kesztyű, azaz a pártyű. Egy ötvösmester feldobható érmét tervezett civakodó szerelmeseknek: akik biztosra akarnak menni, mindkét oldalra a saját nevüket íratják. A járvány negatív mentális hatásai ellen a legjobb védekezés a humor és a kreativitás: a csoportban találunk vakcinás fülbevalót, valamint karantén ihlette vázát – fertőtlenítőszer motívumokkal.

A #vegyélhazait különlegessége, hogy a szolgáltatásokat keresők is feltehetik kérdéseiket. Az egyik felhasználó egy, mémekben is látható kitömött gepárd mását szerette volna megvarratni. Sikerült neki és azóta mások is akarják a mémből valósággá vált gepárdot, ahogyan a bárányos WC-papír tartó is életre kelt és hatalmas népszerűségnek örvend.

Legkeresettebb termékek listája:

  • Home-office kerti faház
  • Pózos kiszúró sütikhez
  • Műanyagból készült fürdődézsa
  • Kézzel húzott rétes
  • Rókakoma figurák
  • Gyurmából készült flamingós bögre
  • Mézeskalács bölcső
  • Okos befőttesüveg
  • Magyar üdítőital
  • Kézműves kokárda
Hirdetés

A mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja

A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra – hangzott el a Startup Szerda eseményen.

Bővebben

A startupok harmada külföldi terjeszkedésre készül

A hazai startup ökoszisztéma életerős, a külpiacok felé orientálódik és épít a nagyvállalati partnereivel való, kölcsönösen előnyös együttműködésekre – derül ki a Startup Hungary felméréséből, amely a Microsoft támogatásával készült. A válaszok részben érdekes meglepetésekkel szolgáltak, részben alátámasztották a korábbi feltételezéseket. Döntő többségük a külpiacokra épít, de még nem döntötték el, hol képzelik el az üzleti működést.

Bővebben
Hirdetés

Lantos Csaba: innovatív ötletekben szerencsére nincs hiány Magyarországon

Lantos Csaba befektető, 2007 óta a saját befektető cégét a Lantos Vagyonkezelő Zrt vezeti, döntően az egészségügy és az élettudományok területére fókuszál. Emellett jelenleg a Richter Gedeon Ny Rt. igazgatósági tagja, valamint a MET Holding AG Igazgatóságának elnöke. Nagy örömünre a szakember részt vett a TOP 15 legígéretesebb startup lista összeállításában, ennek apropóján kérdezte őt Simon Krisztián.

Bővebben

A this is Redy intim női alsónemű nyerte el a Startup Innovációs Díjat

A Magyar Innovációs Nagydíj bírálóbizottsága 69 magyarországi vállalkozás közül választotta ki a 2020. évi innovációs nagydíjas társaságot, további hét innovációs díjat, valamint az év Startup Innovációs Díját is odaítélte. Az értékelés szempontjai között döntő volt az innovációból elért 2020. évi gazdasági eredmény. Az innovációs nagydíjas társaság kiválasztását titkos szavazással döntötte el.

Bővebben

A Startup Safari társalapítója a Startup Maffia következő adásában

Van pár dolog, ami nélkül már lehetetlen elképzelni a hazai ökoszisztémát, ezek egyike pedig a Startup Safari. Minden év tavaszán megnyitják ajtajaikat a cégek, startupok, befektetők és inkubátorok az érdeklődők előtt. A számos érdekes program keretében bárki betekinthet a magyar startup világ működésébe pár nap erejéig. A kezdeményezés óriási sikert aratott, évről évre számos résztvevővel büszkélkedhet a Startup Safari – és habár idén online kerül megrendezésre, a szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy a résztvevők átélhessék az eredeti Safari-élményt.

Bővebben

Egyetemi startupoknak ad 20 milliós befektetést a Startup Campus University

Kilencedik alkalommal indul el a Startup Campus és az MFB csoporthoz tartozó Hiventures közös, egyetemi innovációkat felkaroló inkubációs programja. A vállalkozásfejlesztési képzésre és 20 millió forintos kezdőbefektetésre épülő kezdeményezés mögé egyetemi partnerként a győri Széchenyi István Egyetem, szakmai partnerként pedig a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, a Hungarian Startup University Program, valamint az Adria Port is beállt. Az inkubációra iparágtól függetlenül bármilyen ötlettel lehet jelentkezni, emellett pedig a 2021-as tavaszi-nyári program kihívásait az Adria Port határozta meg logisztika, kikötői technológia és tengeri közlekedés témakörében.

Bővebben

A startupok 80 százaléka hisz saját nemzetközi sikereiben

Elkészült a magyarországi startup világot feltérképező, eddigi legátfogóbb jelentés. A Startup Hungary által indított kutatás célja az volt, hogy következtetéseket vonjon le a hazai ökoszisztémáról és arról, mitől működhetne hatékonyabban a szektor mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Izgalmas eredményeket summáz a riport.

Bővebben

A HSUP egyetemi képzés valódi innováció a vállalkozási készségek fejlesztésében

A Hungarian Startup University Program (HSUP) Magyarország első egyetemi szintű, gyakorlatorientált startup képzése, amelynek célja, hogy a jövő generációi már az egyetem falai között megismerkedhessenek a vállalkozás világával, és elsajátíthassák a megoldásközpontú, innovatív gondolkodásmód alapjait. A két féléves program arra is felhívja a felsőoktatásban tanuló tehetséges fiatalok figyelmét, hogy az innovatív ötletek vállalkozássá fejlesztése olyan karrierlehetőség, amelyre sokan talán nem is gondolnak még ebben az életkorban. A Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) kezdeményezésére elindított hiánypótló képzés hosszú távon is pozitív hatással lehet a hazai innovációs ökoszisztéma fejlődésére.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások