Hirdetés

Külföldi piacra lép a Frontira

A koronavírus adta meg a végső lendületet a Frontirának: a hazai alapítású digitális tanácsadó cég a megnövekedett keresletnek köszönhetően egyesül a berlini székhelyű LHBS-sel. A tranzakció zárulta után létrejövő nemzetközi cégcsoport tovább viszi a budapesti alapítású vállalat nevét, és együttesen olyan márkákkal fémjelzett ügyfélkör online megoldásait teszik felhasználóbarátabbá, mint a Lufthansa, Mastercard, Mercedes-Benz vagy Red Bull.

Egyesül Magyarország egyik vezető service design ügynöksége, a Frontira, és a német piac meghatározó tanácsadócége, az LHBS. Az októberben létrejövő cég éves árbevétele a legutóbbi pénzügyi évben közel 3 millió euró volt, és összesen 3 kontinens 12 országban több, mint 30 cégét szolgálták ki ezen időszak alatt. Olyan világmárkáknak dolgoznak, mint a Lufthansa, Erste Bank, Mastercard, Vodafone, vagy Redbull.

A 2017-ben alapított Frontira egy pár évvel ezelőtt a mostanihoz képest apró, de folyamatosan növekvő szegmensre alapozta üzletét: nagyvállalatok online megoldásait teszi felhasználóbaráttá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző, alapvetően a szociológia világában honos kutatási módszertanra és netes kompetenciákra építve az ügyfelek észjárására szabják a webes termékeket. Leegyszerűsítve, ennek eredményeként többen tudják kisebb energiabefektetéssel használni az adott szolgáltatást, szimplán azért, mert jól működik.

Mára a digitalizáció térnyerésével ebből a piaci szegmensből egy teljes iparág épült ki, és olyan szakmák váltak széles körben ismertté, mint a UX vagy a UI. Az elmúlt hónapok pedig jól mutatják, hogy mekkora potenciál van a szektorban: az Árukereső és E-Net kutatása alapján csak az e-kereskedelmi mutatókat nézve 2020 első félévében 35 százalékkal nagyobb volt a webes kereskedelmi forgalom, mint 2019 megfelelő időszakában.

Ebben az online tér bővülését nézve exponenciálisan növekvő időszakban terjeszkedik nemzetközi szinten a Frontira. Az így létrejövő, a magyar cég nevét megőrző vállalat által lefedett tevékenységek köre is bővül, hiszen az LHBS fő profilja a piackutatás mellett a tágan értelmezett szervezeti működéssel kapcsolatos stratégiai tanácsadás. „Bár úgy tűnhet, hogy két különböző területről van szó, de mindkét cég alapvetően design alapú módszertanra épít, és a nap végén a felhasználói logikából indulva tesz jobban működővé egy rendszert; az, hogy ez egy vállalati struktúra vagy egy termék, másodlagos” – mondja Csertán Ákos, a Frontira társalapítója, az újonnan létrejövő Frontira International ügyvezetője.

A cég budapesti irodáját a frissen felálló cégben szintén tulajdonos Kertész Judit és Ruszty László vezetik.

Fotó: Frontira Facebook

Egész Európát el akarja látni AI harci drónokkal a német Helsing

A pár hónapja pivotált startup megnyitotta az első olyan gyárát, ahol tömegesen tudja gyártani a saját fejlesztésű harci drónjait – most éppen Ukrajnának. A Helsing víziója, hogy Európa-szerte hozzon létre még ilyen gyárakat, ahol akár tízezrével gurulhatnak le a gyártószalagról a drónok.

Bővebben

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben