Hirdetés

Külföldi piacra lép a Frontira

A koronavírus adta meg a végső lendületet a Frontirának: a hazai alapítású digitális tanácsadó cég a megnövekedett keresletnek köszönhetően egyesül a berlini székhelyű LHBS-sel. A tranzakció zárulta után létrejövő nemzetközi cégcsoport tovább viszi a budapesti alapítású vállalat nevét, és együttesen olyan márkákkal fémjelzett ügyfélkör online megoldásait teszik felhasználóbarátabbá, mint a Lufthansa, Mastercard, Mercedes-Benz vagy Red Bull.

Hirdetés

Egyesül Magyarország egyik vezető service design ügynöksége, a Frontira, és a német piac meghatározó tanácsadócége, az LHBS. Az októberben létrejövő cég éves árbevétele a legutóbbi pénzügyi évben közel 3 millió euró volt, és összesen 3 kontinens 12 országban több, mint 30 cégét szolgálták ki ezen időszak alatt. Olyan világmárkáknak dolgoznak, mint a Lufthansa, Erste Bank, Mastercard, Vodafone, vagy Redbull.

A 2017-ben alapított Frontira egy pár évvel ezelőtt a mostanihoz képest apró, de folyamatosan növekvő szegmensre alapozta üzletét: nagyvállalatok online megoldásait teszi felhasználóbaráttá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző, alapvetően a szociológia világában honos kutatási módszertanra és netes kompetenciákra építve az ügyfelek észjárására szabják a webes termékeket. Leegyszerűsítve, ennek eredményeként többen tudják kisebb energiabefektetéssel használni az adott szolgáltatást, szimplán azért, mert jól működik.

Mára a digitalizáció térnyerésével ebből a piaci szegmensből egy teljes iparág épült ki, és olyan szakmák váltak széles körben ismertté, mint a UX vagy a UI. Az elmúlt hónapok pedig jól mutatják, hogy mekkora potenciál van a szektorban: az Árukereső és E-Net kutatása alapján csak az e-kereskedelmi mutatókat nézve 2020 első félévében 35 százalékkal nagyobb volt a webes kereskedelmi forgalom, mint 2019 megfelelő időszakában.

Ebben az online tér bővülését nézve exponenciálisan növekvő időszakban terjeszkedik nemzetközi szinten a Frontira. Az így létrejövő, a magyar cég nevét megőrző vállalat által lefedett tevékenységek köre is bővül, hiszen az LHBS fő profilja a piackutatás mellett a tágan értelmezett szervezeti működéssel kapcsolatos stratégiai tanácsadás. „Bár úgy tűnhet, hogy két különböző területről van szó, de mindkét cég alapvetően design alapú módszertanra épít, és a nap végén a felhasználói logikából indulva tesz jobban működővé egy rendszert; az, hogy ez egy vállalati struktúra vagy egy termék, másodlagos” – mondja Csertán Ákos, a Frontira társalapítója, az újonnan létrejövő Frontira International ügyvezetője.

A cég budapesti irodáját a frissen felálló cégben szintén tulajdonos Kertész Judit és Ruszty László vezetik.

Fotó: Frontira Facebook

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben