Hirdetés

Közcélú digitális ötleteket keres a Vodafone

Hamarosan zárul a közcélú digitális megoldások pályázata, a Vodafone Digitális Díj, melynek célja, a társadalmi jót szolgáló megoldások támogatása. A 15 millió forint összdíjazású díjra március 6-ig várják a nevezéseket a szervezők. Magánszemélyek és vállalkozások, köztük nonprofit szervezetek és startupok jelentkezését is pályázhatnak egy egyszerűsített sablon kitöltésével.

A Vodafone Digitális Díjjal a vállalat célja, hogy teret adjon a társadalomban meglévő és jobbító szándékú digitális innovációknak. A tavalyi évben első alkalommal kiírt Digitális Díjra összesen 144 pályázat érkezett – köztük olyan, azóta egyre nagyobb visszhangot keltő megoldások, mint például az OncoVR, amely a virtuális valóság segítségével javítja a tartós kórházi ellátásra szoruló gyerekek életminőségét. Az Erdős Sándor orvostanhallgató által fejlesztett VR játék a támogatás óta jelentősen előrelépett: tesztelését hamarosan több budapesti gyermekkórház onkológiai osztályán is megkezdik. Emellett számos olyan megoldás is díjazásban részesült, amelyek a társadalom szélesebb rétegét érintik, és a mindennapi életét segítik a digitalizáció által. Ilyen például a PregnaScan nevű telemedicina rendszer, amely olyan otthoni mérések elvégzését teszi lehetővé, amelyek segítségével időben felismerhetők az esetleges kóros folyamatok a kismamáknál. De említhetnénk akár a BankZeet is: a családi mobilbank alkalmazás célja a családi pénzügyek átláthatóvá tétele, a gyerekek és tinédzserek pénzügyi szabadságának lehetővé tétele, illetve a Z-generáció pénzügyi edukációjának elősegítése. A Vodafone Digitális Díj pénznyereményének köszönhetően a díjazottak megvalósították, továbbfejlesztették projektjüket, mellyel fontos kihívásokra választ adó digitális megoldásokkal gazdagodott a társadalom.

A Vodafone Magyarország Alapítvány idén a következő kategóriákban várja a pályázatokat:

  • Digitális Társadalom
  • Digitális Esélyegyenlőség
  • Bolygónk és fenntarthatóság

A három kategória nyertesei között összesen 15 millió forintot fognak kiosztani. Március 6-ig várják a jelentkezéseket.

Részletek: https://www.vodafone.hu/vodafonerol/vodafone-a-tarsadalomert#digitalis-dij

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben