Hirdetés

Környezettudatossággal mutat példát a hazai étteremlánc

Környezetünk védelme egyre égetőbb kérdés, amelynek számos aspektusa van. Ökológiai lábnyomunkat rengeteg módon csökkenthetjük, és ma már egyre több otthonban és iparágban is előtérbe kerül ennek jelentősége. A zöld forradalom az elmúlt időszakban elérte az éttermeket is, akik inspirációként és példaként is szolgálhatnak a fogyasztóknak. A padthai wokbar mindig is fontosnak tartotta, hogy vásárlóit edukálja a fenntartható és tudatos táplálkozás tekintetében, emellett pedig odafigyelt a környezettudatos működésre is. Most pedig új célt tűzött ki maga elé a márka. 2021 tavaszán útjára indul a padthai városfásítási programja, amelynek már első szakasza is több budapesti kerületet érint.

Hirdetés

A padthai wokbar számára a márka mögött húzódó életérzés mindig is többről szólt, mint az ázsiai ízek határtalan és egészséges kombinációinak lehetőségéről. A természet tisztelete és szeretete az indulás óta átjárja a márka szellemiségét ennek legújabb állomása pedig az idei évben induló városfásítási programjuk, melyet egy szakmai partnerrel, a kifejezetten vállalati faültetésekre specializálódott Treemighty-val valósítanak meg.

Faültetéssel a talaj minőségének és a légkör javításáért

Nagyon kevesen vannak még mindig tudatában annak, hogy a talaj minősége szinte mindenhol egyre rosszabb állapotban van a világon, ez pedig lassan, és emiatt sokak számára észrevétlenül, de a világ élelmiszerellátását és életkörülményeinket fenyegeti. A ma már iparivá vált mezőgazdasági termelés elhagyta a régi módszereket, emiatt pedig folyamatosan romlik a föld minősége, ez pedig akár pár évtizeden belül olyan környezeti katasztrófákhoz vezethet a Föld bizonyos részein, mint a talajerózió, vagy akár az elsivatagosodás. Ez ellen viszont nemcsak a mezőgazdaságban, de a mindennapokban is tehetünk. Ebből indult ki a padthai wokbar is, akik városfásítási programjukkal hosszú távra terveznek.

„Úgy gondolom, hogy egy márka életében nem elég a lelkesedés és elköteleződés egy-egy téma, esetünkben a természet megóvása iránt.”

“Az is nagyon fontos, hogy ehhez az adott márka hiteles és szakmailag megalapozott háttérrel is rendelkezzen. Így az, hogy szeretjük a fákat, önmagában még kevés lett volna a program megtervezésére. Szem előtt kellett tartanunk azt is, hogy a faültetésünknek kézzelfogható és hathatós eredménye legyen. Itt jött képbe a szakmai partnerünk, akiknek a segítségével olyan sorfákat ültetünk, melyek a lehető legtöbb széndioxid megkötésére képesek” – mondta el Horváth Ági, a padthai wokbar egyik alapítója.  Talán a faültetés sokaknak triviális dolog, de valójában az étteremlánc által számos budapesti kerületnek adományozott fák mögött több, mint 20 évnyi kutatómunka rejlik, mely a Hungaroplant mérnökeinek köszönhető. Nekik sikerült elérni, hogy egyetlen elültetésre kerülő sorfa 10 év alatt háromszor annyi széndioxid megkötésére legyen képes, mint sima társai.

Háromszor annyi? Hogyan?

A padthai wokbar 2021-es programjának keretében összesen 80 „Express Fűz” kerül elültetésre. Ennek a típusnak a legfőbb erénye – amellett, hogy kiváló a várostűrő képessége, a konténeres termesztőtelepen történő nevelésének köszönhetően pedig garantált a megeredése -, hogy 10 év alatt 9900 személygépkocsival megtett kilométernyi kibocsátott széndioxid megkötésére képes.

Kis lépésekkel a zöldebb jövőért

„A városfásítás kapcsán számunkra a zöldítés és a talajerózió csökkentése mellett kulcskérdés volt a széndioxid megkötés is, hiszen ennek minél nagyobb és gyorsabb mértékű támogatása tesz igazán hozzá ahhoz, hogy egy szebb, élhetőbb, zöldebb jövőt hagyjunk magunk mögött. Ezért örülünk annak, hogy ezt egy szakmai partner segítségével, számszerű adatok mentén tehetjük meg” – Kanóczky Máté társtulajdonos.

A 2021-es faültetési program a padthai wokbar életében csak az első lépcsőfok, hiszen a következő években a 80 fának várhatóan a sokszorosa kerül majd elültetésre.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben