Hirdetés

Komoly szelektáció jön a YouTube-on

Szelektálja a videómegosztó a szélsőséges eszméket népszerűsítő, a holokauszt- és más erőszakos cselekményeket tagadó tartalmakat. A szigorított előírások egyben bosszúságot okozhatnak a szólásszabadság hívei számára.

Hirdetés

A YouTube szabályainak nagyszabású átalakítása azért vált szükségessé, mert a videomegosztót bírálatok érték, hogy gyűlöletbeszédnek és zaklatásnak biztosít teret – írja az MTI a Reuters beszámolója alapján. Az új szabályok tiltják az olyan videókat, amelyek “azt sugallják, hogy egy csoport felsőbbrendű, és ezzel igazolja a társadalmi kirekesztést, valamint a hátrányos megkülönböztetést olyan tulajdonságok alapján, mint életkor, nem, faj, kaszt, vallás, szexuális irányultság vagy veterán státusz”.

Az Alphabet anyavállalathoz tartozó – Google tulajdonában lévő – YouTube szóvivője közölte azt is, hogy bezárja azoknak a videokészítőknek a felhasználói fiókjait, akik ismételten feszegetik a vállalat gyűlöletbeszédre vonatkozó előírásainak korlátait anélkül, hogy megsértenék a szabályokat.

A YouTube egy blogbejegyzésben elismerte, hogy az új szabályozás akadályozhatja az ilyen videókat kereső kutatókat, akik a szélsőségeket akarják megérteni, hogy “ezzel harcolhassanak ellenük”. A szigorított előírások egyben bosszúságot okozhatnak a szólásszabadság hívei számára, akik szerint nem szabadna cenzúrázni a gyűlöletbeszédet.

Jonathan Greenblatt, az antiszemitizmust kutató Rágalmazás Elleni Liga vezetője közölte, hogy ő maga is hozzájárult a YouTube szabályzatának megváltoztatásához.

“Bár ez fontos előrelépés, önmagában azonban elégtelen, és további intézkedésekre lesz szükség a YouTube-nál és más számítástechnikai cégeknél, hogy megfelelő választ adhassunk az internetes gyűlöletkeltés és szélsőségek veszélyére” – hangsúlyozta Greenblatt.

Hirdetés

Vírus megállító webshopot nyitott egy autókereskedő cég

Tavaly még 1 milliárdos forgalmat bonyolítottak, márciusban viszont nullára esett vissza minden. A WOOWW Cars egy hét leforgása alatt teljes profilváltáson ment át, jelenleg minden munkatársukat megtartva higiéniai termékekkel kereskednek. De nem ők az egyetlen cég, amely extrém sebességgel váltott a koronavírus miatt: sörgyárak kezdtek fertőtlenítőt gyártani, rendezvényesek zöldséget kiszállítani, autógyárak maszkokat előállítani.

Bővebben
Hirdetés

Virtuális showroom indult az innovatív magyar ötletek támogatására

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS), amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. A digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni – közölte az EMVITIS az MTI-vel.

Bővebben

Online ügyintézés kezdőknek

A kialakult járványügyi helyzet miatt sokan csak most ismerkednek az ügyintézések elektronikus formáival. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vlogsorozatával és játékosan tanító vigyázz#KáPé mobilapplikációjával már az előző tanévben megkezdte a digitális átállást. A témák között az online vásárlással és netbankolással is játékosan ismerkedhetünk meg, így jó alkalom ez arra, hogy szülők és gyerekek, akik mostanra már belerázódtak az otthoni tanulásba, együtt bővítsék ismereteiket.

Bővebben

Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma

A magyar vállalkozások egy hónapja számos szektorban még munkaerőhiányról számoltak be, a munkaerőpiaci változások miatt viszont mára napról napra nagyobb tehetségbázis érhető el a hazai elbocsátások és a külföldről hazatérő munkavállalók miatt is. Bár az álláshirdetések száma globálisan csökken, a versenyképes szektorok vállalatai már rájöttek, a hosszútávú munkaerőpiaci siker kulcsa az, ha a lehető legjobb megfelelőséggel rendelkező emberek csatlakoznak hozzájuk.

Bővebben

Virtuális mentorprogramot indít a Design Terminal

A megváltozott gazdasági környezetben a megszokottnál is nagyobb segítséget nyújt a startupoknak a Design Terminal. Hamarosan induló, tavaszi Mentorprogramjában kiemelt hangsúly kerül arra, hogyan élhetik túl a válságot a vállalkozások. Az inkubációs program az online térbe költözik, ez azonban a közösségépítésben sem akadályozza majd a társadalmi kihívásokra innovatív megoldást kínáló startupokat.

Bővebben

Ragadd meg innovatívan a gyerkőcök figyelmét!

Mindenki a legjobb tudása szerint igyekszik megtalálni azt a területet, ahol még zavartalanul folyik a munka és van lehetőség segíteni. Az általánosságban vett „felesleges, mert úgy sem értek hozzá” felfogás sok emberen lett úrrá, de szerencsére még mindig van jó pár olyan cég, ahol szuperhősként küzdenek a dolgozók. Az egyik ilyen cég a győri székhelyű Szintézis-NET is, amely az informatika világában él, mozog és alkot kiemelkedő minőségben.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások