Kína beelőzhet az autóiparban

Kínában talált gazdára minden második elektromos autó 2018 első felében, egyre inkább kiépül a töltési infrastruktúra és új utakat nyitottak meg az önvezető járművek tesztelésére. A kínai fogyasztók támogatják a technológiai fejlődést és előszeretettel használják a különböző mobilitási szolgáltatásokat, mint a közösségi autózás vagy az itthon uberezésként ismert ride-hailing.

„Nincs még egy olyan ország, amelyik ennyire fejlett és ennyire nyitott lenne az új technológiák és mobilitási szolgáltatások iránt, mint Kína. A legtöbb hagyományos autóipari nemzet megrekedt egy ponton, vagy a legjobb esetben is csak lassú fejlődésen megy keresztül” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.

„Kína nem csupán a világ legnagyobb autópiaca és fontos gyártási bázis. Tulajdonképpen, már régen levetkőzte az ipar munkaasztalának szerepét és a K+F laborjává lépett elő.”

Kína vezető szerepét bizonyítja az elektromos járművekhez szükséges infrastruktúra növekedése: annak ellenére, hogy hatalmas úthálózattal rendelkezik, az elmúlt 12 hónapban sikerült megdupláznia az adott kapacitás mennyiségét: korábban 100 km-re 2,5 töltőállomás esett, ez a szám mára 5,7. (Németországban 4,5, Franciaországban 2,3, az Egyesült Államokban pedig 0,3 töltőállomás esik 100 km-re.) Ez jó befektetésnek tűnik, tekintve, hogy a kínai fogyasztók más nemzeteknél jobban hisznek az e-mobilitásban: a kínai válaszadók 65%-a lát esélyt arra, hogy következő járműveként egy elektromos autót vásároljon. Ezzel messze meghaladják a nyugat-európai rátát, ahol a fogyasztók érdeklődése mintegy 30%-on stagnál.

A politikai döntéshozók komoly hatást gyakorolnak a fejlesztésekre

A mobilitás innovációja egyre fontosabb a politika számára is, az egységes irányelvek és Kína alapvető nyitottsága az önvezető járművekre azt eredményezik, hogy az ország az önvezető autók globális tesztüzemévé és a nagy külföldi autógyártók fontos potenciális piacává válik: a német autógyárak nemrégiben kaptak engedélyt önvezető járműveik Peking és Sanghaj utcáin való tesztelésére. A kormány emellett támogatja a „vehicle-2-everything (v2x)” kezdeményezéseket, amelyekben nemcsak más járművekhez, de mobil eszközökhöz és elektromos jelzőtáblákhoz is kapcsolódhatnak a járművek. Peking egyértelműen vezető szerepet kíván betölteni a technológiában, versenyre kelve a vezető amerikai technológiai cégekkel.

Ez a lendület azonban nem csak a politika irányából ered. A kínai ipar tevékenysége – OEM-eket és tech vállalatokat is beleértve – ugrásszerűen megnövekedett az utóbbi hónapokban, új együttműködési megállapodásokat kötöttek vagy a már meglévőket terjesztették ki.

Egy márka sem uralja a globális piacot

Habár a tech óriások és OEM-ek keményen dolgoznak a forradalmi mobilitás koncepciókon, a Roland Berger szakértői egyelőre még nem látnak egyetlen, a globális piacot egyedül uraló mobilitási márkát:

„Általánosságban nézve, nemzetközi szinten a köztudatban erősen jelen van az önvezető autók, a csatlakoztathatóság és az e-mobilitás kérdése, ennek ellenére, egyetlen márka sem emelkedett még ki és állt a globális piac élére”

–magyarázta Schannen Frigyes.

A legfrissebb rangsorokat az amerikai Uber vezeti, habár a szavazók “csupán” 46%-a ismeri, majd következik a francia BlaBlacar 20%-kal és végül a német Daimler car2go szolgáltatása 9%-kal. „Jól látható, hogy még mindig megéri versenybe szállni a vezető szerepért az innovatív mobilitási szolgáltatások területén” – összegezte Schannen.

Itt vannak az újragondolt Hiventures befektetések részletei

A Hiventures indulása óta több, mint 2000 beérkező projektet vizsgált meg, amely során 204 esetben született pozitív befektetési döntés, 17 milliárd forint értékben. A hatalmas volumenszám következtében felhalmozódó piaci visszajelzések és tapasztalatok alapján június 1-től még versenyképesebb befektetési konstrukcióval várják a startupokat. Az inkubáció, magvető és növekedési életszakaszokban a belépési kritériumok, a teljesítésre váró mérföldkövek és az igényelhető befektetési összegek is változni fognak.

Bővebben

Személyre szabott ajánlatok jönnek a költéseink alapján

A mindennapi pénzügyeket leegyszerüsítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Bővebben

A Google rákapcsol a biztonságra

Magyar szervezetek is pályázhatnak  június 28-ig a Google az Impact Challenge on Safety-re. Az új, 10 millió eurós alap olyan európai, internetbiztonsággal és adatvédelemmel foglalkozó szervezetek támogatására jött létre, amelyek tevékenységükkel aktívan fellépnek a szélsőségek és a gyűlölet ellen, valamint az online és az offline térben is segítik a fiatal generáció életét.

Bővebben

A nagyvállalatok állami támogatása a startupokhoz is tovább gyűrűzhet

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által gondozott Ipar 4.0 támogatási program 2019-ben is 1,5 milliárd forint forrással járul hozzá az innovatív újraiparosításhoz – közölte Szigeti Ádám, a tárca innovációért felelős helyettes államtitkára. A program az új technológiák mellett új üzleti modellek kialakítását, bevezetését, a nagy hozzáadott értéket termelő szolgáltatások megjelenését is segíti.

Bővebben

A szülők és a fiatalok egyszerűen követhetik pénzügyeiket ezzel az applikációval

Egy évtizede még maximum a Monopoly vagy a Gazdálkodj okosan állt a szülők rendelkezésére ahhoz, hogy a gyerkőcöknek megmutassák, mi is az a pénz és mit jelent tudatosan bánni vele. Ma a digitalizáció elhozta az egyszerűbb és élőbb lehetőségeket: a pénzügyi tudatosság fejlesztését segítő, egyebek mellett egy családi zsebpénzkezelő alkalmazáson egy fiatal magyar fintech startupdolgozik. A Family Finances most 175 millió forint befektetést kapott a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.-től.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások