Hirdetés

Kiderült, miben mérhető a véleményvezérek sikere?

A startup szcéna egyik legizgalmasabb kérdése, hogy mi alapján mérhető a siker? Vannak persze magától értetődő szempontok, mint a bevétel növekedése vagy a reputáció emelkedése, néhány iparág mégis annyira specifikus, hogy csak több szempontból való megközelítéssel tudunk választ kapni a nagy kérdésre: mennyire sikeres a vállalkozásunk?

Influencerekkel foglalkozó cikksorozatunk soron következő részeként egyszerre két legyet ütünk egy csapásra: akár influencerként akarnánk tevékenykedni a jövőben, akár – és talán ez a valószínűbb – influencer marketinggel szeretnénk startup cégünk reputációját növelni, érdemes tudni, hogy milyen szempontok alapján nevezünk ma Magyarországon valakit sikeres influencernek. A nem is olyan rég szintén startup cipőben járó

Post for Rent segítségével három kategóriát tudtunk meghatározni a siker mércéjeként: az interakció vagy a magyarra nehezen lefordítható ’engagement’ alapján, az igen szubjektív kreatív tartalomgyártás, valamint a nyilvánvaló követőszám szerint rangsoroltuk a hazai véleményvezéreket.

Fontos kiemelni, hogy a cikkben nem celebeket, hanem influencereket mutatunk be, tehát olyan egyéneket, akiket digitális tevékenységük tett sikeressé. Íme, a várva várt lista!

Sok követő = sok like?

Az engagement lényegében azt mutatja meg nekünk, hogy mennyire aktívak az adott influencer követői. Fontos szám ez az influencer és a hirdetők számára is, hiszen ez az egyik legfontosabb visszajelzés: mennyire kedvelik a követők az influencer tartalmait, mennyire rajonganak érte és az általa posztolt képekért, videókért. A folyamatos, nagyszámú interakció rengeteg új követőt és még több like-ot hoz a konyhára, ami igen értékes erő a digitális világban. A követőszám és az engagement sok esetben kéz a kézben jár, hiszen a sok követő sok interakciót eredményez (és persze fordítva is így van), de érdemes időről időre ránézni az adott csatornára, hogy valóban követi-e a két tendencia egymást.  Ennél a pontnál el is érkeztünk egy újabb fogalomhoz: a hitelességhez (credibility).

A credibility azt határozza meg, hogy mennyi a valódi és a vásárolt, úgynevezett fake követő aránya az adott influencernek. Ezt a Post for Rentnél a saját rendszerünk számolja ki, és jeleníti meg mesterséges intelligencia alapú elemzéseken keresztül.”

mondta a Post for Rent szakértője. E három összetevő (azaz: követőszám, engagement és credibility) alapján sikerült felállítani egy rangsort, ami a következőképpen néz ki:

Kulcsár Edina  
Követőszám: 356.8K
Engagement: 20.7K
Credibility: 89%

Dukai Regina 
Követőszám: 326.1 K
Engagement: 6.7K
Credibility: 85%

Viszkok Fruzsi 
Követőszám: 340.9 K
Engagement: 20.2K
Credibility: 94%

Azért még mindig a tartalom a király

A számok fontosak persze, és bármilyen digitális kampányba is akarunk fogni, nem szabad az adatokon alapuló elemzéseket kihagyni. A kampányok és egyéb megjelenések kreatív oldala viszont egy sokkal nehezebb ügy: az, hogy mi számít jó videónak, interakcióra buzdító üzenetnek vagy megosztásra alkalmas képnek, igen szubjektív. A válasz leginkább az egyéni látásmódban és a hitelességben keresendő. Barni. YouTube videói például magasan kiemelkednek a beléjük fektetett, valószínűleg igen magas munkaórák miatt, ami által rendkívül profi tartalmakat kaphatunk, és fogyasztásuk nemcsak Barni. rajongóinak, de egy odatévedt egyszeri néző számára is élvezetes lehet. Ott van például Henry Kettner (https://www.instagram.com/henrykettner/) is, akinek az Instagram oldalát végigböngészve szinte nem is tudjuk, hogy egy profi lifestyle magazin csatornáját, vagy tényleg a szomszéd srác Instáját like-oljuk.

Érdemes átböngészni a legjobbak csatornáit – nemcsak inspirációként, hanem tanulásként is igen hasznos olvasmány,”igen, ők megcsinálták” témában a hétvégi desszert mellé.

Kép: Viszkok Fruzsi

Mi a lehívható tőke a kockázati tőkében és miért lesz fontos a startupoknak a közeljövőben?

“A kockázati alapkezelőkben az általános vélemény ellenére nem ülünk milliárdok felett és nem Scrooge Mcduck-ként ugrálunk az aranypénzek közé – ezt mondjuk egyszer kipróbálnám.” Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának lubickolása a venture capital cégek működésében.

Bővebben

Hackathon: kiberbiztonsági innovációs versenyt rendeznek magyar egyetemistáknak

A kibertér tele van időszerű kihívásokkal, amelyek rendkívüli hatással lehetnek a mindennapjainkra. Erre időszerű példa a 2022. május 7-én történt kibertámadás, amely az Egyesült Államok Colonial Pipeline rendszerét bénította meg. Egy számlázási szoftvert ért támadás, képes volt az ellátó láncra súlyos következményekkel hatni.

Bővebben

Szerezz 15 millió forintos támogatást az ötletedért és vedd fel a harcot a műanyagszennyezéssel!

Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kereső startupoknak. Az akcelerátor programra október 10-ig várják olyan minimum két fős csapatok jelentkezését, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.

Bővebben

A repoharak örökké aktuális dilemmáját most egy fizetési szolgáltató oldaná meg

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és biztonságosabbá a vendéglátásban és a gasztronómiában történő fizetéseket.

Bővebben

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások