Kiderült, miben mérhető a véleményvezérek sikere?

A startup szcéna egyik legizgalmasabb kérdése, hogy mi alapján mérhető a siker? Vannak persze magától értetődő szempontok, mint a bevétel növekedése vagy a reputáció emelkedése, néhány iparág mégis annyira specifikus, hogy csak több szempontból való megközelítéssel tudunk választ kapni a nagy kérdésre: mennyire sikeres a vállalkozásunk?

Influencerekkel foglalkozó cikksorozatunk soron következő részeként egyszerre két legyet ütünk egy csapásra: akár influencerként akarnánk tevékenykedni a jövőben, akár – és talán ez a valószínűbb – influencer marketinggel szeretnénk startup cégünk reputációját növelni, érdemes tudni, hogy milyen szempontok alapján nevezünk ma Magyarországon valakit sikeres influencernek. A nem is olyan rég szintén startup cipőben járó

Post for Rent segítségével három kategóriát tudtunk meghatározni a siker mércéjeként: az interakció vagy a magyarra nehezen lefordítható ’engagement’ alapján, az igen szubjektív kreatív tartalomgyártás, valamint a nyilvánvaló követőszám szerint rangsoroltuk a hazai véleményvezéreket.

Fontos kiemelni, hogy a cikkben nem celebeket, hanem influencereket mutatunk be, tehát olyan egyéneket, akiket digitális tevékenységük tett sikeressé. Íme, a várva várt lista!

Sok követő = sok like?

Az engagement lényegében azt mutatja meg nekünk, hogy mennyire aktívak az adott influencer követői. Fontos szám ez az influencer és a hirdetők számára is, hiszen ez az egyik legfontosabb visszajelzés: mennyire kedvelik a követők az influencer tartalmait, mennyire rajonganak érte és az általa posztolt képekért, videókért. A folyamatos, nagyszámú interakció rengeteg új követőt és még több like-ot hoz a konyhára, ami igen értékes erő a digitális világban. A követőszám és az engagement sok esetben kéz a kézben jár, hiszen a sok követő sok interakciót eredményez (és persze fordítva is így van), de érdemes időről időre ránézni az adott csatornára, hogy valóban követi-e a két tendencia egymást.  Ennél a pontnál el is érkeztünk egy újabb fogalomhoz: a hitelességhez (credibility).

A credibility azt határozza meg, hogy mennyi a valódi és a vásárolt, úgynevezett fake követő aránya az adott influencernek. Ezt a Post for Rentnél a saját rendszerünk számolja ki, és jeleníti meg mesterséges intelligencia alapú elemzéseken keresztül.”

mondta a Post for Rent szakértője. E három összetevő (azaz: követőszám, engagement és credibility) alapján sikerült felállítani egy rangsort, ami a következőképpen néz ki:

Kulcsár Edina  
Követőszám: 356.8K
Engagement: 20.7K
Credibility: 89%

Dukai Regina 
Követőszám: 326.1 K
Engagement: 6.7K
Credibility: 85%

Viszkok Fruzsi 
Követőszám: 340.9 K
Engagement: 20.2K
Credibility: 94%

Azért még mindig a tartalom a király

A számok fontosak persze, és bármilyen digitális kampányba is akarunk fogni, nem szabad az adatokon alapuló elemzéseket kihagyni. A kampányok és egyéb megjelenések kreatív oldala viszont egy sokkal nehezebb ügy: az, hogy mi számít jó videónak, interakcióra buzdító üzenetnek vagy megosztásra alkalmas képnek, igen szubjektív. A válasz leginkább az egyéni látásmódban és a hitelességben keresendő. Barni. YouTube videói például magasan kiemelkednek a beléjük fektetett, valószínűleg igen magas munkaórák miatt, ami által rendkívül profi tartalmakat kaphatunk, és fogyasztásuk nemcsak Barni. rajongóinak, de egy odatévedt egyszeri néző számára is élvezetes lehet. Ott van például Henry Kettner (https://www.instagram.com/henrykettner/) is, akinek az Instagram oldalát végigböngészve szinte nem is tudjuk, hogy egy profi lifestyle magazin csatornáját, vagy tényleg a szomszéd srác Instáját like-oljuk.

Érdemes átböngészni a legjobbak csatornáit – nemcsak inspirációként, hanem tanulásként is igen hasznos olvasmány,”igen, ők megcsinálták” témában a hétvégi desszert mellé.

Kép: Viszkok Fruzsi

Másfél millió forintba kerül megtalálni egy új kollégát

A karácsonyi szezonban hatezer dolgozó fog hiányozni a kereskedelemből, de számos szektorban tombol a munkaerő hiány ezen az időszakon kívül is.. Az új munkaerő megtalálása egyre nagyobb terhet ró a cégekre: elemzések szerint egy új munkavállaló felvételére átlagban közel 50 napot kell fordítani, míg egy-egy új kolléga megtalálására mintegy 1,2 millió forintot költ egy vállalkozás ma Magyarországon.

Bővebben

3 millió euró befektetést kapott a magyar ételrendelő startup

Az Euroventures kockázati tőkealap-kezelő hárommillió eurós tőkebefektetéssel támogatja egy céges ételrendelésekkel és dolgozói juttatások optimalizálásával foglalkozó magyar startup fejlődését. Az Ordit névre hallgató vállalkozás egész Európában úttörőnek számít a vállalati dolgozói juttatások és az ételrendelési, éttermi, catering számlázások kezelésében.

Bővebben

Startupok is felajánlották a szolgáltatásaikat a Design Terminál jótékonysági aukcióján

Közel 6 millió forint gyűlt össze a Design Terminal hagyományos Talent for Good jótékonysági aukcióján, melyen a nagyvállalatok felajánlásai mellett startupok is beálltak a jótékonykodók sorába. Az összeggel az innovációs ügynökség a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja.

Bővebben

A parkolás lehet az új munkahelyi juttatás?

A magánéletben és a munkahelyi ügyek intézése kapcsán is a mindennapok része a parkolás a legtöbb autótulajdonos számára, azonban kevesek számolnak be arról, hogy mindez kellemes elfoglaltságot jelentene. Ki akar percekig parkolóhelyet keresni, nem beszélve a parkoló automata vadászatról és a nehézkes készpénzes fizetésről? Két éve azonban Magyarországra is berobbant az okosparkolás a Parkl alkalmazásnak köszönhetően, amely teljesen megreformálja a hazai parkolási trendeket. Amellett, hogy egyszerűbbé és átláthatóbbá varázsolja a parkolási folyamatot, mostantól akár munkahelyi juttatásként is kérhető, hiszen lehetővé teszi egy munkavállalói parkolási keret beállítását a céges flotta számára. Megérkezett a Parkl Business.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások