Hirdetés

Kiderült, miben mérhető a véleményvezérek sikere?

A startup szcéna egyik legizgalmasabb kérdése, hogy mi alapján mérhető a siker? Vannak persze magától értetődő szempontok, mint a bevétel növekedése vagy a reputáció emelkedése, néhány iparág mégis annyira specifikus, hogy csak több szempontból való megközelítéssel tudunk választ kapni a nagy kérdésre: mennyire sikeres a vállalkozásunk?

Influencerekkel foglalkozó cikksorozatunk soron következő részeként egyszerre két legyet ütünk egy csapásra: akár influencerként akarnánk tevékenykedni a jövőben, akár – és talán ez a valószínűbb – influencer marketinggel szeretnénk startup cégünk reputációját növelni, érdemes tudni, hogy milyen szempontok alapján nevezünk ma Magyarországon valakit sikeres influencernek. A nem is olyan rég szintén startup cipőben járó

Post for Rent segítségével három kategóriát tudtunk meghatározni a siker mércéjeként: az interakció vagy a magyarra nehezen lefordítható ’engagement’ alapján, az igen szubjektív kreatív tartalomgyártás, valamint a nyilvánvaló követőszám szerint rangsoroltuk a hazai véleményvezéreket.

Fontos kiemelni, hogy a cikkben nem celebeket, hanem influencereket mutatunk be, tehát olyan egyéneket, akiket digitális tevékenységük tett sikeressé. Íme, a várva várt lista!

Sok követő = sok like?

Az engagement lényegében azt mutatja meg nekünk, hogy mennyire aktívak az adott influencer követői. Fontos szám ez az influencer és a hirdetők számára is, hiszen ez az egyik legfontosabb visszajelzés: mennyire kedvelik a követők az influencer tartalmait, mennyire rajonganak érte és az általa posztolt képekért, videókért. A folyamatos, nagyszámú interakció rengeteg új követőt és még több like-ot hoz a konyhára, ami igen értékes erő a digitális világban. A követőszám és az engagement sok esetben kéz a kézben jár, hiszen a sok követő sok interakciót eredményez (és persze fordítva is így van), de érdemes időről időre ránézni az adott csatornára, hogy valóban követi-e a két tendencia egymást.  Ennél a pontnál el is érkeztünk egy újabb fogalomhoz: a hitelességhez (credibility).

A credibility azt határozza meg, hogy mennyi a valódi és a vásárolt, úgynevezett fake követő aránya az adott influencernek. Ezt a Post for Rentnél a saját rendszerünk számolja ki, és jeleníti meg mesterséges intelligencia alapú elemzéseken keresztül.”

mondta a Post for Rent szakértője. E három összetevő (azaz: követőszám, engagement és credibility) alapján sikerült felállítani egy rangsort, ami a következőképpen néz ki:

Kulcsár Edina  
Követőszám: 356.8K
Engagement: 20.7K
Credibility: 89%

Dukai Regina 
Követőszám: 326.1 K
Engagement: 6.7K
Credibility: 85%

Viszkok Fruzsi 
Követőszám: 340.9 K
Engagement: 20.2K
Credibility: 94%

Azért még mindig a tartalom a király

A számok fontosak persze, és bármilyen digitális kampányba is akarunk fogni, nem szabad az adatokon alapuló elemzéseket kihagyni. A kampányok és egyéb megjelenések kreatív oldala viszont egy sokkal nehezebb ügy: az, hogy mi számít jó videónak, interakcióra buzdító üzenetnek vagy megosztásra alkalmas képnek, igen szubjektív. A válasz leginkább az egyéni látásmódban és a hitelességben keresendő. Barni. YouTube videói például magasan kiemelkednek a beléjük fektetett, valószínűleg igen magas munkaórák miatt, ami által rendkívül profi tartalmakat kaphatunk, és fogyasztásuk nemcsak Barni. rajongóinak, de egy odatévedt egyszeri néző számára is élvezetes lehet. Ott van például Henry Kettner (https://www.instagram.com/henrykettner/) is, akinek az Instagram oldalát végigböngészve szinte nem is tudjuk, hogy egy profi lifestyle magazin csatornáját, vagy tényleg a szomszéd srác Instáját like-oljuk.

Érdemes átböngészni a legjobbak csatornáit – nemcsak inspirációként, hanem tanulásként is igen hasznos olvasmány,”igen, ők megcsinálták” témában a hétvégi desszert mellé.

Kép: Viszkok Fruzsi

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

Bővebben

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Bővebben

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a „Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások