Két milliárd euró forrásból támogatják a startupokat

Több mint kétmilliárd euró forrásból új megközelítéssel támogatják a kutatókat és az innovátorokat az Európai Innovációs Tanács (EIC) pályázati konstrukciói, a következő két évben – írta az MTI. Szigeti Ádám, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) innovációért felelős helyettes államtitkára kiemelte: az EIC a leginnovatívabb európai vállalkozásokat, startupokat segíti majd.

Szigeti Ádám az Európai Bizottság Magyarországi képviselete és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) közös tájékoztató rendezvényén kiemelte: az EIC a leginnovatívabb európai vállalkozásokat, startupokat segíti majd.

A műszaki szempontból áttörést hozó, nagy üzleti potenciállal, gyors növekedési kilátásokkal rendelkező innovációk kifejlesztésére jelentős források állnak rendelkezésre – ismertette.

Szigeti Ádám az innováció alkalmazását a legfőbb versenyképességi tényezőnek nevezte. Európa számos jó találmánnyal, fejlesztéssel rendelkezik, ezek piaci bevezetésében ugyanakkor elmarad Kínától, Izraeltől, az ázsiai országoktól vagy az Egyesült Államoktól – mondta, hozzátéve: az EIC ezen szeretne változtatni, nagyobb részvételi arányt generálva. Felidézte: az EU Horizont 2020 keretprogramjában az új pályázatok előzménye volt a kkv eszköz (SME Instrument) pályázat. Ebben a magyar cégek nagyon aktívak voltak, 88 cég nyert el támogatást.

A kelet-európai régión belül ezzel a lengyelek után a 2. legsikeresebbek voltak a magyarok

– mutatott rá. Az ország a régióban jól teljesít, de például Ausztriához képest lemaradásban van, ezen változtatni kell – vélekedett.

Patrick Child, az EB igazgatóhelyettese ismertette: a 2017-ben létrehozott új szervezet, az EIC új megközelítést vezetett be az innováció támogatásában, az innovátorok ötleteit bármikor fogadják. Közlése szerint a pályázatok elbírálását is felgyorsították, 4 hónapon belül meghozzák a támogatói döntést. 2018-ban 778 millió euró volt az EIC teljes költségvetése, akkor 450 millió euró értékű támogatásról döntöttek. A tanács megemelt költségvetése 2019-ben 1 milliárd euró, 2020-ban 1,2 milliárd euró – sorolta. Jelezte: 2021-2027-re 10 milliárd eurós költségvetésre tettek javaslatot.

A rendezvényen bemutatták az új pályázati lehetőségeket, és a pályázatokkal kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat. A kiosztott tájékoztató szerint az EIC Pathfinder programjában az új koncepciók működőképességének igazolásához és a korai fázisú fejlesztéshez akár 4 millió eurót is elnyerhetnek a nemzetközi konzorciumban zajló projektek. Az Accelerator program az önállóan pályázó kkv-k bármilyen témában megvalósuló, piacközeli innovációinak felpörgetésére fordít két év alatt 1,3 milliárd eurót.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások