Két különdíjat is odaítéltek a fiatal innovátoroknak a Highlights of Hungary díjátadóján

Két különdíjat is kapott a Highlights of Hungary díjátadón a méltán sikeres magyar startup a GlovEye. A Kreatív elismerése után a KPMG is a fiatal innovátor csapatot emelte ki az egyébként nagyon színes és figyelemre méltó mezőnyből.

A GlovEye egy olyan eszközt fejleszt, mely bármilyen nyomtatott szöveget olvashatóvá tesz a vakok és látássérültek számára. Az ujjra erősített speciális eszközzel nyomon követett szöveget a mobiltelefon beolvassa és Braille-jelekre fordítja, amelyeket az eszköz valós időben juttat vissza az olvasó ujjbegyébe. A Microsoft AI (mesterséges intelligencia) megoldását használó mobilapplikáció az okostelefonok mellett okostollakkal és HoloLens-szel is együttműködik. Az elmúlt években sokat hallhattunk róluk, hiszen megmérettettek egyebek mellett a Microsoft Imagine Cup döntőjében, a Chivas Ventur versenyén, a Falling Walls Lab innovációs versenyen, ezen kívül részt vettek a Design Terminál mentorprogramjában és a Pitch@Palace nemzeti döntőjének első díját is bezsebelték.

A Highlights of Hungary célja minden évben a legizgalmasabb, legnagyobb hatású hazai tartalmak összegyűjtése, az embereket mozgató fontos ügyek, történetek és projektek felsorakoztatása – a teljes kreatív és civil spektrumot felölelve.

A versenybe szakmai kurátorcsapat jelöl minden évben változatos tematikájú ügyeket, csapatokat, embereket. A díjazottak alapvetően közönségszavazás alapján kerülnek kiválasztásra, de néhány elismert hazai brand is támogatja a kezdeményezést, és különdíjat ítél oda az általuk legérdemesebbnek talált jelölteknek.

A startup csapat ugyan nem került be a közönségszavazás alapján a tíz legjobb közé, de a két különdíj nagyon jól aláhúzza a projekt fontosságát és érdemeit. Elsőként a Kreatív főszerkesztője, Pál Zsombor hívta a színpadra a cég alapítóit. Kiemelte, hogy a reklámipar törekszik a látássérültek elérésére ugyan, de a GlovEye megoldásának újszerűsége kiemelkedő. Ezután a KPMG választása is a srácokra esett. Rakó Ágnes a KPMG Magyarország képviseletében elmondta, hogy a kiválasztás során a KPMG szellemiségéhez legközelebb álló projektet választották, amely magában hordozza a diverzitás és az innováció értékeit.

Csathó Ábel a csapat nevében a színpadon kiemelte, hogy nagy öröm számukra a Highlights of Hungary közösségében helyet kapni, hiszen véleménye szerint az ő motivációjukat osztja ez a kezdeményezés is, hogy

a sok segítséget, amit az ember a pályája és az élete során kap nem visszaadni érdemes, hanem tovább adni.

Fülöp Ádám a gála után úgy nyilatkozott, hogy ez a két különdíj hatalmas öröm a számukra, alátámasztja azt, hogy értékes dolgot képviselnek és jó úton járnak.

„A piacra lépés már igencsak aktuális, néhány hónap, és elérkezünk ehhez a mérföldkőhöz. Így szükségünk van ilyen fajta lendületre, amit ezek az elismerések és közösségek adnak nekünk”

– tette hozzá az alapító.

A közönség egyébként a POKET zsebkönyvek projektet ítélte a legjobbnak a jelöltek sorából. A Sztalker csoport által életre hívott könyvautomaták célja az olvasásnépszerűsítésen túl, hogy a zsebekből kilógó színes könyvek tulajdonosai akár csak egy összenézés erejéig társak lehessenek egy színesebb, egymásra figyelőbb városi közösség kialakításában.

Hogyan lesz vége a divatipar pusztításának?

360 millió tonnával kevesebb kibocsátott széndioxid 2030-ra. Ebben állapodtak meg a divatcégek a 2018 decemberében huszonnegyedik alkalommal megrendezett Felek Konferenciáján (COP) a lengyelországi Katowicében. Az eseményen az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményét (UNFCCC) aláíró országok küldöttjei vettek részt, ahol a divatszakma több tucat meghatározó márkája elkötelezte magát, hogy 2050-re nullára redukálja a termelés során keletkező, környezetkárosító anyagok kibocsátását.

Bővebben

Jönnek a csini ügyintéző robotok

A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására – írja a ComputerWorld. A UBank nevű pénzintézetnél “dolgozó” Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel közösen fejlesztették ki.

Bővebben

Okosváros ötletekkel pályázhatnak az egyetemisták

Egyetemi csapatok számára írt ki ötletversenyt a Mathias Corvinus Collegium (MCC) a T-Systems Magyarországgal közösen, melynek fődíja: részvétel a 2019-es Smart City World Congress-en, Barcelonában. Az IDC piackutató cég előrejelzései szerint a smart city megoldásokra három éven belül 158 milliárd dollárt költenek világszinten.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások