Két különdíjat is odaítéltek a fiatal innovátoroknak a Highlights of Hungary díjátadóján

Két különdíjat is kapott a Highlights of Hungary díjátadón a méltán sikeres magyar startup a GlovEye. A Kreatív elismerése után a KPMG is a fiatal innovátor csapatot emelte ki az egyébként nagyon színes és figyelemre méltó mezőnyből.

A GlovEye egy olyan eszközt fejleszt, mely bármilyen nyomtatott szöveget olvashatóvá tesz a vakok és látássérültek számára. Az ujjra erősített speciális eszközzel nyomon követett szöveget a mobiltelefon beolvassa és Braille-jelekre fordítja, amelyeket az eszköz valós időben juttat vissza az olvasó ujjbegyébe. A Microsoft AI (mesterséges intelligencia) megoldását használó mobilapplikáció az okostelefonok mellett okostollakkal és HoloLens-szel is együttműködik. Az elmúlt években sokat hallhattunk róluk, hiszen megmérettettek egyebek mellett a Microsoft Imagine Cup döntőjében, a Chivas Ventur versenyén, a Falling Walls Lab innovációs versenyen, ezen kívül részt vettek a Design Terminál mentorprogramjában és a Pitch@Palace nemzeti döntőjének első díját is bezsebelték.

A Highlights of Hungary célja minden évben a legizgalmasabb, legnagyobb hatású hazai tartalmak összegyűjtése, az embereket mozgató fontos ügyek, történetek és projektek felsorakoztatása – a teljes kreatív és civil spektrumot felölelve.

A versenybe szakmai kurátorcsapat jelöl minden évben változatos tematikájú ügyeket, csapatokat, embereket. A díjazottak alapvetően közönségszavazás alapján kerülnek kiválasztásra, de néhány elismert hazai brand is támogatja a kezdeményezést, és különdíjat ítél oda az általuk legérdemesebbnek talált jelölteknek.

A startup csapat ugyan nem került be a közönségszavazás alapján a tíz legjobb közé, de a két különdíj nagyon jól aláhúzza a projekt fontosságát és érdemeit. Elsőként a Kreatív főszerkesztője, Pál Zsombor hívta a színpadra a cég alapítóit. Kiemelte, hogy a reklámipar törekszik a látássérültek elérésére ugyan, de a GlovEye megoldásának újszerűsége kiemelkedő. Ezután a KPMG választása is a srácokra esett. Rakó Ágnes a KPMG Magyarország képviseletében elmondta, hogy a kiválasztás során a KPMG szellemiségéhez legközelebb álló projektet választották, amely magában hordozza a diverzitás és az innováció értékeit.

Csathó Ábel a csapat nevében a színpadon kiemelte, hogy nagy öröm számukra a Highlights of Hungary közösségében helyet kapni, hiszen véleménye szerint az ő motivációjukat osztja ez a kezdeményezés is, hogy

a sok segítséget, amit az ember a pályája és az élete során kap nem visszaadni érdemes, hanem tovább adni.

Fülöp Ádám a gála után úgy nyilatkozott, hogy ez a két különdíj hatalmas öröm a számukra, alátámasztja azt, hogy értékes dolgot képviselnek és jó úton járnak.

„A piacra lépés már igencsak aktuális, néhány hónap, és elérkezünk ehhez a mérföldkőhöz. Így szükségünk van ilyen fajta lendületre, amit ezek az elismerések és közösségek adnak nekünk”

– tette hozzá az alapító.

A közönség egyébként a POKET zsebkönyvek projektet ítélte a legjobbnak a jelöltek sorából. A Sztalker csoport által életre hívott könyvautomaták célja az olvasásnépszerűsítésen túl, hogy a zsebekből kilógó színes könyvek tulajdonosai akár csak egy összenézés erejéig társak lehessenek egy színesebb, egymásra figyelőbb városi közösség kialakításában.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások