Hirdetés

Kárbejelentés fél perc alatt!

Egyre több szó esik a mesterséges intelligenciáról, annál is inkább, mivel ennek a technológiának köszönhetően működő chatbotok a vártnál is gyorsabban válnak a mindennapjaink részévé. Február elején publikálásra került az első magyar chatbot, mely a biztosítási kárbejelentést már-már szerethető folyamattá varázsolja.

A beszélgető robotokkal talán már te is találkoztál, de ha mégsem, akkor a technológia lényege gyorsan összefoglalható: a Messengeren – vagy más üzenetküldő appon – keresztül részben előre programozott, részben tanulni képes mesterséges intelligenciával váltják ki a hagyományos ügyfélszolgálatokat.
A nemrég megjelent „State of Chatbots 2018 report” megmutatja, hogy minek köszönhető az a lelkesedés, amellyel a felhasználók és a vállalkozások is szinte azonnal megszerették ezeket a – sokszor kezdetlegesnek ható, de mégis a jövőbe mutató – robotokat. Elsőként arra voltak kíváncsiak a felmérés készítői, hogy a megkérdezettek vajon az elmúlt évben hogyan kommunikáltak szolgáltatójukkal. Nem meglepő módon a telefon, e-mail és a weboldal hármasa szerepelt a lista élén, de már a chatbotot is a megkérdezettek 15%-a használja. Ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy mit jelöltek meg a hagyományos kapcsolattartás legfőbb problémáiként. A felmérést hazánkban elvégezve valószínűleg nem sokban térnének el az eredmények.

Ezzel szemben mit nyújtanak a chatbotok?

Gyors választ vészhelyzetben, egy panasz vagy probléma szinte azonnali megoldását, egy szolgáltatás gyors és egyszerű foglalását (hotel, étterem vagy akár fodrász), és természetesen biztosítási ügyintézéseket, mint amilyen például a kárbejelentés. Miért fordulnak egyre többen a chatbotok felé? Mert a nap 24 órájában választ kapnak a kérdéseikre, sokkal gyorsabban tudják megoldani egyszerűbb problémáikat, mint az eddigi megszokott módok akármelyikén.

De hogy jönnek képbe a biztosítók?

„Ki ne gondolt volna már arra lassan töltődő weboldalak előtt ülve, jelszavakat, szerződésszámokat keresgélve, file-okat innen-onnan áttöltve, hogy 30 másodperc alatt lehessen egy biztosítási kárt bejelenteni?” – kezdi mondanivalóját Szűcs Krisztián, az első magyar biztosítási chatbotot megalkotó MaxDom Consulting pénzügyi tanácsadó vállalkozás ügyvezetője.

A biztosítókkal szembeni legnagyobb fenntartások a kárügyintézés körül keresendők. Egy olyan feszült helyzetben, mint egy biztosítási káreset, a kisebb fennakadásokat is hatalmasnak érzik az ügyfelek.

„A chatbotokban az a nagyszerű, hogy mindenki tudja használni, aki már chatelt a barátaival, családtagjaival. Nincs szükség tovább ismeretekre, sem applikáció letöltésére, egyszerűen csak a vállalkozás nevét kell beütni a Messenger keresőjébe, és elindítani a beszélgetést. Utána a chatbot vezeti a felhasználót. Az első tapasztalatok is ezt támasztják alá, rengeteg pozitív visszajelzéssel. A cél az, hogy megszűnjön a nemszeretem érzés és az ügyfelek minél előbb megkapják a jogos kártérítést” – teszi hozzá Szűcs Krisztián.
Nem tudni, hogy milyen irányt vesznek a jövőben az innovációs trendek, de ha ilyen gyorsan tartják a lépést egyes hazai kisvállalkozások, akkor az ügyfeleknek nem lesz okunk panaszra. Bár reméljük, hogy nekünk soha nem lesz rá szükségünk, de ha egyszer mégis, akkor már adott a megoldás egy könnyebb, gyorsabb és kezelhetőbb kárbejelentési folyamatra.

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben