Hirdetés

Kapósak a Volkswagen elektromos autói itthon

2020 az elektromos forradalom éve volt a Volkswagennél, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly a világ vezető autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

Hirdetés

2020-ban a hazai vásárlók összesen 547 villanyhajtású Volkswagen modell mellett döntöttek, ezzel a márka piacvezetővé vált a magyarországi elektromobilitásban, a teljesen elektromos autók piacán részesedése 18 százalék. Ehhez a teljesítményhez három modell járult hozzá: az e-up!, az e-Golf és a 2020 végén bevezetett ID.3.

Elektromos forradalom

A Volkswagen teljes gőzzel halad előre az egyéni mobilitás rendszerének alapvető átalakításával és az elektromos hajtások rendszerszintű kidolgozásával. A Volkswagen a koronavírus-válság ellenére is elindította Transform 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új korszak veszi kezdetét a márka számára. A nagyszabású e-offenzíva immár az utakon is megjelent, az ügyfelek folyamatosan veszik át az ID.3-asokat, az ID.4 pedig hamarosan érkezik. A Volkswagen 2022-re minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes szén-dioxid-mentesítése 2050-ig.

Karácsonyig gyártották az e-Golfot

Nagy számban adott el a Volkswagen itthon elektromos Golfot. Bár a modell a wolfsburgi gyártósorról lekerült 2020 nyarán, gyártását a szűnni nem akaró érdeklődés miatt még 2020 karácsonyáig fenntartotta drezdai üzemében a Volkswagen.

Hatalmas az érdeklődés az e-up! iránt

A szeptemberben újraindított villanyautó vásárlást támogató állami programban a Magyarország számára rendelkezésre álló 150 darab Volkswagen e-up!-ot négy nap alatt megrendelték. Bár az induló ár magasabb volt, mint az egy évvel korábbi program kihirdetésekor, azonban a 8,2 millió forintos összeg a 2,5 millió forintos állami támogatással 5,7 millió forintra csökkent. Verhetetlen árával és 265 kilométeres, WLTP-szerinti hatótávjával a kisautó kiemelkedett a mezőnyből, nem csoda, hogy elkapkodták. Az akkumulátor megduplázott kapacitása már nem csak a városban teszi megfelelő autóvá az e-up! modellt. Jó hír, hogy gyártása nem szűnt meg, így hamarosan újra lehet rendelni az autót.

Nagy siker az ID.3

Ahogy az várható volt, hatalmas lendülettel érkezett meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID.3, amely immár nemcsak Európa, hanem Magyarország egyik kedvenc villanyautója. Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott villanyautó jelenleg nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP-szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt autó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer.

Zwickauból jön az ID.4

Zwickau kulcsszerepet játszik a Volkswagen zöldülésében: első alkalommal alakítottak át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással. Zwickauban 2021-től évente 330 ezer elektromos hajtású jármű hagyja el az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakulásának vezetője lesz. 2021-től kezdődően, a VW-csoport két teljesen elektromos modelljét gyártják Zwickauban, ahol 2020 szeptemberétől az ID.3 mellett már ID.4 modelleket is gyártanak. A VW első teljesen elektromos szabadidő-autója márciusban érkezhet a magyarországi kereskedésekbe.

Az e-Crafter is eredményesen ringbe szállt

2020 pandémiás időszakában különösen felerősödött az évek óta látható trend: a webáruházak, házhozszállítási szolgáltatások iránti igények hatalmas ütemben erősödnek. A csomagszállító cégek is felismerték, hogy a városon belüli feladatok ellátására különösen alkalmas egy elektromos kishaszonjármű. Az e-Crafter 10 m3-es rakterével és kiemelkedő alapfelszereltségével méltán lett szegmensének messze legnépszerűbb tagja.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben