Hirdetés

Jönnek a mobil autótöltő robotok

Először enged bepillantást a Volkswagen Group Components mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban.

Hirdetés

„A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.

Teljesen autonóm töltés

Az alkalmazással vagy a Car-to-X kommunikációval elindított töltőrobot teljesen autonóm módon működik. Önállóan irányítja a töltendő járművet és kommunikál vele: a töltőaljzat fedelének kinyitásától a dugó csatlakoztatásáig és leválasztásáig. A teljes töltési folyamat emberi részvétel nélkül zajlik. Több jármű egyidejű feltöltésére a mobil robot egy pótkocsit, lényegében egy mobil energiatároló egységet mozgat a járműhöz, összeköti, majd ezt az energiatároló egységet használja az elektromos jármű akkumulátorának feltöltésére. Az energiatároló egység a töltés során a járműnél marad. Közben a robot más elektromos járműveket tölt. A töltési szolgáltatás befejezése után a robot önállóan összegyűjti a mobil energiatároló egységet, és visszaviszi a központi töltőállomásra.

Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója szerint:

„A hatékony töltési infrastruktúra kiépítése a jövőben központi feladat, amely az egész szektor számára kihívást jelent. Olyan megoldásokat fejlesztünk, amelyek segítenek elkerülni a költséges egyedi megoldásokat. A mobil töltőrobot és a rugalmas gyorstöltő állomásunk csak két ilyen megoldás.”

Az üzleti egység jelenleg egy teljes DC töltőcsaládon dolgozik. A rugalmas gyorstöltő állomást 2021 elején dobják piacra. A DC wallbox immáron több hete különböző német vállalatok telephelyein van próbaüzemben. A mobil töltőrobot sikeresen elérte a prototípus állapotát, és most átfogóan tovább fogják fejleszteni. A piaci érettség egyik előfeltétele a Car-to-X kommunikáció az autonóm töltési folyamat megkönnyítése érdekében.

Tekintettel e kérdés döntő fontosságára, a jövőben a Volkswagen Group Components lesz többek között felelős a Volkswagen-csoport minden töltési tevékenységéért és töltési rendszeréért. A cél az, hogy a töltőrobotot átfogó koncepcióba integrálják, amely az elektromos mobilitás hosszú távú sikerére és ezáltal a szállítás villamosítására összpontosít. „Ennek alapvető előfeltétele a töltési infrastruktúra kiépítése. De ennek igény vezéreltnek és hatékonynak kell lennie” – folytatja Schmall. „Fejlesztéseink nem csak az ügyfelek igényeire és az elektromos járművek műszaki előfeltételeire összpontosítanak. Figyelembe veszik a potenciális partnereknek kínált gazdasági lehetőségeket is.” Lehetővé teszik a parkolóhelyek és a földalatti parkolók üzemeltetőinek, hogy a mobil töltőrobot segítségével gyorsan és egyszerűen „felvillanyozzák” az összes parkolóhelyet. Ez csökkenti a szükséges építési munkákat, ugyanakkor csökkenti a potenciális költségeket.

Hirdetés
Hirdetés

Briefly: Az élet nem állt meg 2020-ban, csak folytatódott az online térben

2020 újszerű kihívások elé állított mindenkit, a legtöbb problémára pedig a digitális tér nyújtotta a megoldást. A fennmaradáshoz szinte minden vállalkozásban újra kellett gondolni a kínált termékeket, szolgáltatásokat, vagy az alapvető üzleti működést. A Briefly-nél tudják, hogy sok vállalkozás számára ez egy teljesen új terep, ahol nem elég egyszerűen csak jelen lenni.

Bővebben

A mesterséges intelligencia segíthet a a hatékonyabb betegellátáson

Új, mesterséges intelligenciára alapuló kutatást indít a GE Healthcare a hatékonyabb betegellátás érdekében. A cég Edison platformján futó új prediktív analitikai szoftveres megoldások hatékonyan segítik az egészségügyi személyzet kapacitásának tervezését, az egészségügyi berendezések optimális kihasználását, ezáltal csökkentve a várólistákat és egyúttal költségmegtakarítást is eredményezve az intézményeknek

Bővebben

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások