Hirdetés

Jönnek a fenntartható bankkártyák?

Az emberek igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Mára a Mastercard fenntartható kártya kínálata a világ számos országában elérhető a fogyasztók számára. Több mint 60 pénzügyi szolgáltató bocsát ki olyan kártyát, amely ellenőrzött, újrahasznosítható, bio forrásból származó, klórmentes lebomló anyagból, vagy az óceánokban található műanyag szemét újrahasznosításával készült. A most létrehozott regiszterből a bankok többet megtudhatnak ezekről az alternatívákról, kapcsolatba léphetnek a kártyagyártókkal, és kibővíthetik saját fenntarthatósági kezdeményezéseiket ellátási láncuk rendszerszintű megváltoztatásával.

Ez a kezdeményezés egy újabb fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja egy bizonyítottan fenntartható kártyákra vonatkozó globális tanúsítvány rendszer elindítása. Mindez a Mastercard, valamint a Gemalto, a Giesecke + Devrient és az IDEMIA kártyagyártók által 2018-ban létrehozott Greener Payments Partnership (GPP)-re alapozva valósulhat meg. A felek célja, hogy korábban bevált, környezetbarát gyakorlatokat terjesszenek el, és csökkentsék az új PVC-műanyagok használatát a kártyagyártásban. Világszerte éves viszonylatban hatmilliárd fizetési kártyát állítanak elő, mindezt általában PVC-ből. Mivel a kártyákat átlagosan három-négyévente cserélni kell, a régi, használaton kívüli kártyák is a környezetet terhelik.

“A célunk egyszerű: szeretnénk segíteni a bankoknak, hogy környezetbarát kártyákat adhassanak ügyfeleiknek. Ennek érdekében pedig konkrét lépéseket is teszünk, amivel minden fél jól jár: jobb lesz a környezetünknek, jobb lesz a bankoknak és a fogyasztói elvárásoknak is megfelel” – mondta Ajay Bhalla a Mastercard Cyber&Intelligence elnöke.

Legyen szó bármilyen fizetési megoldásról, a Mastercard továbbra is előszeretettel támogat olyan technológiákat és erőforrásokat, melyek új ismereteket és betekintést biztosítanak a piaci szereplők számára a fenntartható megoldásokba. A Mastercard Global DigiSec laboratóriuma nemrég olyan technológiába fektetett be az Egyesült Királyságban, amely az iparági elvárásoknak megfelelően a kártyák anyagminőségét elemzi annak érdekében, hogy az ügyfelek biztosak lehessen abban, hogy az általuk kibocsátott Mastercard kártyák valóban fenntartható anyagból készültek és ezt független értékelések is igazolják. Ezenkívül a laboratórium a meglévő műanyag kártyák környezetbarát újrahasznosításának módszereivel kapcsolatos tudományos kutatásokat is támogatja.

Inspiráló környezettudatos döntések

A Mastercard üzleti modelljében központi szerepet szán a környezeti, társadalmi és irányítási kérdéseknek; a technológia, a partnerek és az emberi erőforrások maximális kiaknázására az úttörő, befogadó és fenntartható növekedés érdekében. A cég nagy tapasztalattal rendelkezik olyan termékek, szolgáltatások, együttműködések és élmények létrehozásában, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy olyan fenntartható döntéseket hozzanak, amelyek jobbak a bolygó számára – egyszerűen, intuitív módon.

A Priceless Planet Coalition egy olyan platform, amely egyesíti a vállalatok fenntarthatósági erőfeszítéseit és jelentős beruházásokat hajt végre a környezet megóvása érdekében. Azokkal a partnerekkel közösen, akik osztoznak a jó cselekedetek iránti elkötelezettségben, a koalíció vállalja, hogy öt év alatt 100 millió fát ültet.

A Mastercard elkötelezett egy mindenki számára jól működő, befogadóbb digitális gazdaság felépítése mellett: ez magában foglalja az 1 milliárd ember és 50 millió KKV digitális gazdasághoz való csatlakoztatását 2025-ig, és 25 millió női vállalkozó támogatását vállalkozása bővítésében.

A Mastercard a közelmúltban csatlakozott a RE100-hoz is, megerősítve a megújuló energiával kapcsolatos elkötelezettségét, és vállalta, hogy üvegházhatású gázkibocsátását csökkentve a Science Science Target Initiative (SBTi) által jóváhagyott 1,5 ° C-os közös célt tartja szem előtt.

A Mastercard kimelten kezeli a fenntarthatóság és környezetvédelem ügyét Magyarországon is, ezért a fizetéstechnológiai cég budapesti csapatának munkatársai jelenleg egy lokális program részleteit dolgozzák ki a témában.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben