Hirdetés

Jönnek a fenntartható bankkártyák?

Az emberek igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Hirdetés

Mára a Mastercard fenntartható kártya kínálata a világ számos országában elérhető a fogyasztók számára. Több mint 60 pénzügyi szolgáltató bocsát ki olyan kártyát, amely ellenőrzött, újrahasznosítható, bio forrásból származó, klórmentes lebomló anyagból, vagy az óceánokban található műanyag szemét újrahasznosításával készült. A most létrehozott regiszterből a bankok többet megtudhatnak ezekről az alternatívákról, kapcsolatba léphetnek a kártyagyártókkal, és kibővíthetik saját fenntarthatósági kezdeményezéseiket ellátási láncuk rendszerszintű megváltoztatásával.

Ez a kezdeményezés egy újabb fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja egy bizonyítottan fenntartható kártyákra vonatkozó globális tanúsítvány rendszer elindítása. Mindez a Mastercard, valamint a Gemalto, a Giesecke + Devrient és az IDEMIA kártyagyártók által 2018-ban létrehozott Greener Payments Partnership (GPP)-re alapozva valósulhat meg. A felek célja, hogy korábban bevált, környezetbarát gyakorlatokat terjesszenek el, és csökkentsék az új PVC-műanyagok használatát a kártyagyártásban. Világszerte éves viszonylatban hatmilliárd fizetési kártyát állítanak elő, mindezt általában PVC-ből. Mivel a kártyákat átlagosan három-négyévente cserélni kell, a régi, használaton kívüli kártyák is a környezetet terhelik.

“A célunk egyszerű: szeretnénk segíteni a bankoknak, hogy környezetbarát kártyákat adhassanak ügyfeleiknek. Ennek érdekében pedig konkrét lépéseket is teszünk, amivel minden fél jól jár: jobb lesz a környezetünknek, jobb lesz a bankoknak és a fogyasztói elvárásoknak is megfelel” – mondta Ajay Bhalla a Mastercard Cyber&Intelligence elnöke.

Legyen szó bármilyen fizetési megoldásról, a Mastercard továbbra is előszeretettel támogat olyan technológiákat és erőforrásokat, melyek új ismereteket és betekintést biztosítanak a piaci szereplők számára a fenntartható megoldásokba. A Mastercard Global DigiSec laboratóriuma nemrég olyan technológiába fektetett be az Egyesült Királyságban, amely az iparági elvárásoknak megfelelően a kártyák anyagminőségét elemzi annak érdekében, hogy az ügyfelek biztosak lehessen abban, hogy az általuk kibocsátott Mastercard kártyák valóban fenntartható anyagból készültek és ezt független értékelések is igazolják. Ezenkívül a laboratórium a meglévő műanyag kártyák környezetbarát újrahasznosításának módszereivel kapcsolatos tudományos kutatásokat is támogatja.

Inspiráló környezettudatos döntések

A Mastercard üzleti modelljében központi szerepet szán a környezeti, társadalmi és irányítási kérdéseknek; a technológia, a partnerek és az emberi erőforrások maximális kiaknázására az úttörő, befogadó és fenntartható növekedés érdekében. A cég nagy tapasztalattal rendelkezik olyan termékek, szolgáltatások, együttműködések és élmények létrehozásában, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy olyan fenntartható döntéseket hozzanak, amelyek jobbak a bolygó számára – egyszerűen, intuitív módon.

A Priceless Planet Coalition egy olyan platform, amely egyesíti a vállalatok fenntarthatósági erőfeszítéseit és jelentős beruházásokat hajt végre a környezet megóvása érdekében. Azokkal a partnerekkel közösen, akik osztoznak a jó cselekedetek iránti elkötelezettségben, a koalíció vállalja, hogy öt év alatt 100 millió fát ültet.

A Mastercard elkötelezett egy mindenki számára jól működő, befogadóbb digitális gazdaság felépítése mellett: ez magában foglalja az 1 milliárd ember és 50 millió KKV digitális gazdasághoz való csatlakoztatását 2025-ig, és 25 millió női vállalkozó támogatását vállalkozása bővítésében.

A Mastercard a közelmúltban csatlakozott a RE100-hoz is, megerősítve a megújuló energiával kapcsolatos elkötelezettségét, és vállalta, hogy üvegházhatású gázkibocsátását csökkentve a Science Science Target Initiative (SBTi) által jóváhagyott 1,5 ° C-os közös célt tartja szem előtt.

A Mastercard kimelten kezeli a fenntarthatóság és környezetvédelem ügyét Magyarországon is, ezért a fizetéstechnológiai cég budapesti csapatának munkatársai jelenleg egy lokális program részleteit dolgozzák ki a témában.

Hirdetés

Innovációs versenyt hirdet az ExxonMobil

A gazdasági fejlődés és a klímavédelem, a felelős és tiszta energiafelhasználás, valamint a hagyományos és a megújuló energiaforrások innovatív összehangolásának témájában hirdet innovációs pályázatot hazai diákoknak a világ vezető energiavállalata, az ExxonMobil. A versennyel a vállalat ösztönözni kívánja a magyar diákok innovációs gondolkodását, valamint fokozni a társadalmi párbeszédet az energiafelhasználás, energiaátmenet és a klímavédelem témakörében.

Bővebben

Innovatív startup partnereit keresi az OTP Csoport

Idén negyedik alkalommal keresi innovatív startup partnereit az OTP Csoport.

A program kiváló gyorsítósávot jelent azoknak az érett növekedési fázisban lévő, innovatív cégeknek, amelyek a kelet-közép-európai régióban szeretnék kipróbálni fejlesztésük alkalmazhatóságát a bankszektorban. A program különösen bátorítja a női vezetőkkel, illetve sokszínű alapítócsapattal bíró startupok jelentkezését.

Bővebben
Hirdetés

800 millió dolláros befektetési alapot hoz létre a Toyota

A Toyota nemzetközi kutatóintézete, a Toyota Research Institute Advanced Development (TRI-AD) 800 millió dolláros globális befektetési alapot hoz létre Woven Capital néven. Az alap a jövő technológiáit kutató, növekedési szakaszukat élő vállalkozásokat támogatja majd, ezzel is elősegítve a “Mobility to Love, Safety to Live” jövőkép megvalósulását. Az alap létrehozása közvetlenül kapcsolódik a Toyota jövőváros projektjéhez amelynek 2021-ben kezdődő felépítéséről még januárban adott hírt a világ leginnovatívabb autógyártója.

Bővebben

Elstartolt az online Brain Bar!

Kezdetét vette az idei Brain Bar jövőfesztivál, melynek egyik kiemelt témája az Y és Z generációt leginkább aggasztó probléma, a klímaváltozás. Több hazai és nemzetközileg is ismert előadó osztja meg nézeteit az előadások során: szó esik a húsevés hatásairól, az energiafelhasználásról, valamint a városok zöldítéséről is. A különböző hátterű és felfogású megszólalók célja azonos: minél több különböző perspektívából megvizsgálni, hogy miként lehet megóvni a Földünket és jobbá tenni a környezetünket.

Bővebben

Ismét indul a Magyar Telekom fiataloknak szóló programja

A MagentaKraft a Magyar Telekom fiatalok számára kialakított országos platformja, amely lehetőséget és inspirációt biztosít arra, hogy a Z generáció tagjai megmutassák, mire képesek egy szakmai, támogató közösségen belül. Az eddig az online térben működő programba bárki becsatlakozhat, de Debrecenben is nyílik majd – a vírushelyzethez igazodva – egy együtt gondolkodásra, közös munkára alkalmas találkozási pont. A Kraft kezdeti hónapjainak lezárásaként kihirdették az első KraftChallenge nyerteseit is, melynek fődíjasa 1 millió forint támogatást kap a vállalattól.

Bővebben

Online tárgyalószoba segíti a COVID alatt a határmenti vállalkozói kapcsolatokat

„Itt és most” néven az év végéig új üzleti partnerkereső platform segíti a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozókat. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által, az Enterprise Europe Network (EEN) támogatásával létrejött oldal korlátlan számú tárgyalási lehetőséget és üzleti ajánlat megjelentetését biztosítja, hogy a megszakadt beszállítói- és termelési lánc ismét fenntartható és kiszámítható legyen.   

Bővebben

Növekedés vagy túlélés? Kockázati tőke konferencia Budapesten

A nemzetközi piacokon komoly visszaesés mutatkozott a járvány kirobbanását követően; Kínában 50-60%-al csökkent a befektetett pénz mennyisége az első negyedévben, Nagy Britanniában hasonló mértékben csökkent az új befektetési szerződések száma. A rövid távú következmények tehát katasztrofálisak az iparágra nézve: a befektetések üteme lelassult, sok projekt indulását elhalasztották vagy törölték, rengeteg régóta várt befektetői döntés pedig mégsem született meg ebben az időszakban.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások