Hirdetés

Jönnek a fenntartható bankkártyák?

Az emberek igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Hirdetés

Mára a Mastercard fenntartható kártya kínálata a világ számos országában elérhető a fogyasztók számára. Több mint 60 pénzügyi szolgáltató bocsát ki olyan kártyát, amely ellenőrzött, újrahasznosítható, bio forrásból származó, klórmentes lebomló anyagból, vagy az óceánokban található műanyag szemét újrahasznosításával készült. A most létrehozott regiszterből a bankok többet megtudhatnak ezekről az alternatívákról, kapcsolatba léphetnek a kártyagyártókkal, és kibővíthetik saját fenntarthatósági kezdeményezéseiket ellátási láncuk rendszerszintű megváltoztatásával.

Ez a kezdeményezés egy újabb fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja egy bizonyítottan fenntartható kártyákra vonatkozó globális tanúsítvány rendszer elindítása. Mindez a Mastercard, valamint a Gemalto, a Giesecke + Devrient és az IDEMIA kártyagyártók által 2018-ban létrehozott Greener Payments Partnership (GPP)-re alapozva valósulhat meg. A felek célja, hogy korábban bevált, környezetbarát gyakorlatokat terjesszenek el, és csökkentsék az új PVC-műanyagok használatát a kártyagyártásban. Világszerte éves viszonylatban hatmilliárd fizetési kártyát állítanak elő, mindezt általában PVC-ből. Mivel a kártyákat átlagosan három-négyévente cserélni kell, a régi, használaton kívüli kártyák is a környezetet terhelik.

“A célunk egyszerű: szeretnénk segíteni a bankoknak, hogy környezetbarát kártyákat adhassanak ügyfeleiknek. Ennek érdekében pedig konkrét lépéseket is teszünk, amivel minden fél jól jár: jobb lesz a környezetünknek, jobb lesz a bankoknak és a fogyasztói elvárásoknak is megfelel” – mondta Ajay Bhalla a Mastercard Cyber&Intelligence elnöke.

Legyen szó bármilyen fizetési megoldásról, a Mastercard továbbra is előszeretettel támogat olyan technológiákat és erőforrásokat, melyek új ismereteket és betekintést biztosítanak a piaci szereplők számára a fenntartható megoldásokba. A Mastercard Global DigiSec laboratóriuma nemrég olyan technológiába fektetett be az Egyesült Királyságban, amely az iparági elvárásoknak megfelelően a kártyák anyagminőségét elemzi annak érdekében, hogy az ügyfelek biztosak lehessen abban, hogy az általuk kibocsátott Mastercard kártyák valóban fenntartható anyagból készültek és ezt független értékelések is igazolják. Ezenkívül a laboratórium a meglévő műanyag kártyák környezetbarát újrahasznosításának módszereivel kapcsolatos tudományos kutatásokat is támogatja.

Inspiráló környezettudatos döntések

A Mastercard üzleti modelljében központi szerepet szán a környezeti, társadalmi és irányítási kérdéseknek; a technológia, a partnerek és az emberi erőforrások maximális kiaknázására az úttörő, befogadó és fenntartható növekedés érdekében. A cég nagy tapasztalattal rendelkezik olyan termékek, szolgáltatások, együttműködések és élmények létrehozásában, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy olyan fenntartható döntéseket hozzanak, amelyek jobbak a bolygó számára – egyszerűen, intuitív módon.

A Priceless Planet Coalition egy olyan platform, amely egyesíti a vállalatok fenntarthatósági erőfeszítéseit és jelentős beruházásokat hajt végre a környezet megóvása érdekében. Azokkal a partnerekkel közösen, akik osztoznak a jó cselekedetek iránti elkötelezettségben, a koalíció vállalja, hogy öt év alatt 100 millió fát ültet.

A Mastercard elkötelezett egy mindenki számára jól működő, befogadóbb digitális gazdaság felépítése mellett: ez magában foglalja az 1 milliárd ember és 50 millió KKV digitális gazdasághoz való csatlakoztatását 2025-ig, és 25 millió női vállalkozó támogatását vállalkozása bővítésében.

A Mastercard a közelmúltban csatlakozott a RE100-hoz is, megerősítve a megújuló energiával kapcsolatos elkötelezettségét, és vállalta, hogy üvegházhatású gázkibocsátását csökkentve a Science Science Target Initiative (SBTi) által jóváhagyott 1,5 ° C-os közös célt tartja szem előtt.

A Mastercard kimelten kezeli a fenntarthatóság és környezetvédelem ügyét Magyarországon is, ezért a fizetéstechnológiai cég budapesti csapatának munkatársai jelenleg egy lokális program részleteit dolgozzák ki a témában.

Hirdetés

Briefly: Az élet nem állt meg 2020-ban, csak folytatódott az online térben

2020 újszerű kihívások elé állított mindenkit, a legtöbb problémára pedig a digitális tér nyújtotta a megoldást. A fennmaradáshoz szinte minden vállalkozásban újra kellett gondolni a kínált termékeket, szolgáltatásokat, vagy az alapvető üzleti működést. A Briefly-nél tudják, hogy sok vállalkozás számára ez egy teljesen új terep, ahol nem elég egyszerűen csak jelen lenni.

Bővebben

A mesterséges intelligencia segíthet a a hatékonyabb betegellátáson

Új, mesterséges intelligenciára alapuló kutatást indít a GE Healthcare a hatékonyabb betegellátás érdekében. A cég Edison platformján futó új prediktív analitikai szoftveres megoldások hatékonyan segítik az egészségügyi személyzet kapacitásának tervezését, az egészségügyi berendezések optimális kihasználását, ezáltal csökkentve a várólistákat és egyúttal költségmegtakarítást is eredményezve az intézményeknek

Bővebben
Hirdetés

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Bővebben

Ezek a technológiai trendek határozhatják meg a következő időszakot

A vállalati és a technológiai stratégiai még jobb összehangolása, a működést támogató kritikus fontosságú rendszerek jövőjének átgondolása, a felhőalapú megoldások alkalmazása a digitális bevándorlók esetében – többek között ezek a témák kerülnek középpontba a vállalkozásoknál technológiai szempontból a következő másfél-két évben a Deloitte elemzése szerint.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások