A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására – írja a ComputerWorld. A UBank nevű pénzintézetnél „dolgozó” Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel közösen fejlesztették ki.
A FaceMe az IBM Cloud és Watson segítségével hoz létre látni, hallani, beszélgetni és az ügyfelekre emlékezni képes „digitális embereket”. A FaceMe startup vállalat egyébként amely nemrégiben 10 millió dollárnyi tőkét gyűjtött össze működése finanszírozásához ausztrál és új-zélandi befektetőktől.
A többmódú platform számítógépes látás, valamint beszéd- és szövegfelismerő technológiák révén jut információkhoz. A mesterséges intelligencia alapú tréningnek köszönhetően képes természetes nyelvet használni, továbbá megérteni a különféle szituációkat és megfelelően reagálni rájuk. Az eredmény a FaceMe fejlesztésű Mia avatar, ami szintetizált beszéddel kommunikál és arckifejezéseivel érzelmeket mutat. Kifejlesztése négy hónapot vett igénybe. Az ügyfelek asztali számítógép vagy mobiltelefon segítségével tehetnek fel kérdéseket a lakáskölcsön kérelmükkel kapcsolatban, ő pedig képes válaszolni több mint 300 kérdésre. A kommunikáció során vicces gifeket és animációkat jelenít meg.
„Azzal, hogy életre hívtuk Miát, egy teljesen újfajta kommunikációs lehetőséget adtunk vásárlóinknak, amikor lakáshitel kérelmüket online intézik, és teljesen megváltoztattuk a digitális bankokról alkotott elképzeléseket”
– nyilatkozta Lee Hatton, a UBank vezérigazgatója.
Mia február végén kezdi meg munkáját egy kísérleti projekt keretében, amelybe az ügyfelek egy kiválasztott csoportját vonják be. A UBank lakáshitel chatbotját és a pénzintézet szakértői által kezelt élő chat szolgáltatást fogja kiegészíteni az ügyfelek sokoldalúbb kiszolgálálása érdekében.
Forrás: CW
Kép: Faceme.com