Hirdetés

Jön a Google érintésmentes fizetési szolgáltatása

Több európai országban is elérhetővé válik a Google Pay fizetési szolgáltatás a Mastercard bejelentése szerint. A megoldás az arra alkalmas Android-eszközzel rendelkező felhasználók számára nyújt biztonságos, gyors és kényelmes vásárlást, legyen szó internetes vásárlásról, vagy a bankkártyák kapcsán is ismert érintésmentes fizetésekről az üzletekben.

A Mastercard mai bejelentése szerint a kártyakibocsátó partnereivel együttműködve Ausztriában, Bulgáriában, Észtországban, Görögországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Portugáliában és Romániában is elérhetővé teszi a Google Pay szolgáltatást.

A Mastercard a szolgáltatást több kibocsátóval és fintech céggel együttműködve biztosítja, többek között a Banca Transilvania, a Bunq, a CEC Bank, a Curve, az LHV Pank, a Monese, az N26, a Paynetics, a Revolut, a Swedbank, az Unicredit Bank Romania és a Viva Wallet ügyfelei élhetnek a lehetőséggel. A Google Pay Magyarországon most a Revolut, a Curve, valamint a Monese szolgáltatóknál válik elérhetővé. A mostani indulás jól példázza a Mastercard elkötelezettségét az olyan innovációk elősegítése érdekében, amelyek egyszerűbbé teszik az emberek mindennapi életét.

A világjárvány kezdete után az érintésmentesi tranzakciók aránya közel 80%-ra ugrott Európa-szerte. A fogyasztók kevesebb készpénzt kezdtek használni, és sokan a biztonságos, érintésmentes, kényelmes és gyors fizetési módot választották. Ez a váltás pedig várhatóan kiállja majd az idő próbáját.

„Az, hogy a fizetési megoldások terén választási lehetőséget és innovatív megoldásokat biztosítunk, fontos része annak a célunknak, hogy jobbá tegyük az emberek mindennapjait. Mivel a higiénia a mostani időszakban sok ember számára kiemelt prioritássá válik, biztosak akarunk lenni abban, hogy továbbra is innovatív megoldásokat kínálunk számukra az érintésmentes fizetések terén. A mai bejelentésünkkel lehetőséget teremtünk számukra, hogy mindig a lehető legkényelmesebb és legbiztonságosabb fizetési módot válasszák. Ennek érdekében pedig örömmel egyesítjük erőinket a Google-al, hogy az általunk kiszolgált emberek számára könnyedséget, gyorsaságot és nyugalmat biztosítsunk” – jelezte Gauder Milán, a Mastercard európai termék- és innovációs ügyvezető alelnöke.

„Az emberek minden eddiginél jobban szeretnek egyszerű és biztonságos megoldásokat használni, legyen szó az online vásárlásaikról vagy az érintésmentes fizetésekről az üzletekben. A Mastercarddal való szoros együttműködésnek köszönhetően újabb 10 európai ország felhasználói számára nyílt meg a lehetőség, hogy pénzügyi szolgáltatójuk alkalmazásán keresztül Google Pay-el fizessenek. Reméljük, hogy mindenki élvezni fogja annak előnyét, hogy Android-telefonjával a világ több millió pontján fizethet” – tette hozzá Florence Diss, a Google Fizetési Partnerségekért felelős vezetője.

Annak érdekében, hogy a most csatlakozó bankok Androidos felhasználóiként a Google Pay összes előnyéhez hozzáférjünk, egyszerűen csak a kártyakibocsátó mobilbanki alkalmazásában a használni kívánt Mastercard kártyát kijelölése után a „Hozzáadás a Google Payhez” opciót kell választanunk.

A Google Pay szolgáltatás használata során a felhasználók a telefonjukkal fizethetnek bárhol, ahol érintésmentes tranzakciókat fogadnak, legyen szó akár üzletekről, akár tömegközlekedésről.

Ehhez pedig sem a Google Pay-t, sem a mobilbanki alkalmazást nem kell újra és újra megnyitni, és internetkapcsolatra sincs szükség. Anélkül, hogy elő kéne keresniük a pénztárcájukat, a vásárlók az amúgy is kezükben lévő eszközzel fizethetnek. Ehhez a POS terminált sem szükséges használniuk – még a 15.000 forintos összeghatár felett sem, elég, ha közvetlenül a fizetés előtt feloldják telefonjukat.

A kényelem mellett a Mastercard tokenizációs technológiájának köszönhetően a Mastercard kártya és a Google Pay összekapcsolása további biztonságot is jelent. A Mastercard megoldása úgy védi meg a kártyabirtokos adatait, hogy a fizikai kártyaszámot egy úgynevezett „tokennel”, vagyis egyedi, alternatív kártyaszámmal cseréli fel. Ennek a minden fizetésnél dinamikusan változó komponensnek köszönhetően a tokenizáció biztonságosabbá teszi a tranzakciókat, ezáltal csökkentve a digitális fizetésekkel kapcsolatos visszaéléseket. Tehát amikor a felhasználó a mobilját használja egy tranzakció során, akkor a token, és nem a valódi kártya száma vesz részt a tranzakcióban.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben