Hirdetés

Jön a Google érintésmentes fizetési szolgáltatása

Több európai országban is elérhetővé válik a Google Pay fizetési szolgáltatás a Mastercard bejelentése szerint. A megoldás az arra alkalmas Android-eszközzel rendelkező felhasználók számára nyújt biztonságos, gyors és kényelmes vásárlást, legyen szó internetes vásárlásról, vagy a bankkártyák kapcsán is ismert érintésmentes fizetésekről az üzletekben.

A Mastercard mai bejelentése szerint a kártyakibocsátó partnereivel együttműködve Ausztriában, Bulgáriában, Észtországban, Görögországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Portugáliában és Romániában is elérhetővé teszi a Google Pay szolgáltatást.

A Mastercard a szolgáltatást több kibocsátóval és fintech céggel együttműködve biztosítja, többek között a Banca Transilvania, a Bunq, a CEC Bank, a Curve, az LHV Pank, a Monese, az N26, a Paynetics, a Revolut, a Swedbank, az Unicredit Bank Romania és a Viva Wallet ügyfelei élhetnek a lehetőséggel. A Google Pay Magyarországon most a Revolut, a Curve, valamint a Monese szolgáltatóknál válik elérhetővé. A mostani indulás jól példázza a Mastercard elkötelezettségét az olyan innovációk elősegítése érdekében, amelyek egyszerűbbé teszik az emberek mindennapi életét.

A világjárvány kezdete után az érintésmentesi tranzakciók aránya közel 80%-ra ugrott Európa-szerte. A fogyasztók kevesebb készpénzt kezdtek használni, és sokan a biztonságos, érintésmentes, kényelmes és gyors fizetési módot választották. Ez a váltás pedig várhatóan kiállja majd az idő próbáját.

„Az, hogy a fizetési megoldások terén választási lehetőséget és innovatív megoldásokat biztosítunk, fontos része annak a célunknak, hogy jobbá tegyük az emberek mindennapjait. Mivel a higiénia a mostani időszakban sok ember számára kiemelt prioritássá válik, biztosak akarunk lenni abban, hogy továbbra is innovatív megoldásokat kínálunk számukra az érintésmentes fizetések terén. A mai bejelentésünkkel lehetőséget teremtünk számukra, hogy mindig a lehető legkényelmesebb és legbiztonságosabb fizetési módot válasszák. Ennek érdekében pedig örömmel egyesítjük erőinket a Google-al, hogy az általunk kiszolgált emberek számára könnyedséget, gyorsaságot és nyugalmat biztosítsunk” – jelezte Gauder Milán, a Mastercard európai termék- és innovációs ügyvezető alelnöke.

„Az emberek minden eddiginél jobban szeretnek egyszerű és biztonságos megoldásokat használni, legyen szó az online vásárlásaikról vagy az érintésmentes fizetésekről az üzletekben. A Mastercarddal való szoros együttműködésnek köszönhetően újabb 10 európai ország felhasználói számára nyílt meg a lehetőség, hogy pénzügyi szolgáltatójuk alkalmazásán keresztül Google Pay-el fizessenek. Reméljük, hogy mindenki élvezni fogja annak előnyét, hogy Android-telefonjával a világ több millió pontján fizethet” – tette hozzá Florence Diss, a Google Fizetési Partnerségekért felelős vezetője.

Annak érdekében, hogy a most csatlakozó bankok Androidos felhasználóiként a Google Pay összes előnyéhez hozzáférjünk, egyszerűen csak a kártyakibocsátó mobilbanki alkalmazásában a használni kívánt Mastercard kártyát kijelölése után a „Hozzáadás a Google Payhez” opciót kell választanunk.

A Google Pay szolgáltatás használata során a felhasználók a telefonjukkal fizethetnek bárhol, ahol érintésmentes tranzakciókat fogadnak, legyen szó akár üzletekről, akár tömegközlekedésről.

Ehhez pedig sem a Google Pay-t, sem a mobilbanki alkalmazást nem kell újra és újra megnyitni, és internetkapcsolatra sincs szükség. Anélkül, hogy elő kéne keresniük a pénztárcájukat, a vásárlók az amúgy is kezükben lévő eszközzel fizethetnek. Ehhez a POS terminált sem szükséges használniuk – még a 15.000 forintos összeghatár felett sem, elég, ha közvetlenül a fizetés előtt feloldják telefonjukat.

A kényelem mellett a Mastercard tokenizációs technológiájának köszönhetően a Mastercard kártya és a Google Pay összekapcsolása további biztonságot is jelent. A Mastercard megoldása úgy védi meg a kártyabirtokos adatait, hogy a fizikai kártyaszámot egy úgynevezett „tokennel”, vagyis egyedi, alternatív kártyaszámmal cseréli fel. Ennek a minden fizetésnél dinamikusan változó komponensnek köszönhetően a tokenizáció biztonságosabbá teszi a tranzakciókat, ezáltal csökkentve a digitális fizetésekkel kapcsolatos visszaéléseket. Tehát amikor a felhasználó a mobilját használja egy tranzakció során, akkor a token, és nem a valódi kártya száma vesz részt a tranzakcióban.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások