Jobb a csapat sportteljesítménye az agyi tréningek után

Volt már olyan, hogy az intuíciód azt sugallta; az egyik ismerősöddel valami történt, majd pár órával később kiderült, hogy nem csalt a megérzésed? Bizonyára többször hallottad már azt a kifejezést, hogy valakivel ’egy hullámhosszon vagytok’, mikor nagyon jól tudtatok együttműködni vagy dolgozni.

Ezek nem véletlenek – mostmár a Startup Campus Inkubátor portfóliójában szereplő startup tudományosan is bebizonyította.

Az Innoria Kft. közel tíz éves  munka és másfél év célzott fejlesztés után kimutatta, hogy bizonyos, az agyat összehangoló tréningeknek köszönhetően, az ember sokkal jobban teljesíthet egy adott csoporton, sportcsapaton belül, így nagyobb összhangban tud együttműködni a társaival.

Coherence nevű tudásbázis szoftverük, hosszas tesztek sorozata után fejlődött mai szintjére, mellyel ki tudják nyerni hogyan működik az agyi hullámok összehangolódása különböző személyeknél és ez milyen hatással van a csapatokra.

Az utóbbi években a sportszakembereknek rá kellett döbbenniük, hogy a fizikai képesség fejlesztésének határait elérték a hagyományos és megszokott eszközökkel és a megoldás a mentális képzésekben és az agyi tréningekben lesz fellelhető. A konkrét elképzelés, hogy az ötletünket kifejezetten a sportolókra és a sport szakterületére szűkítsük, Rusz Bertalannal a Startup Campus inkubációs managerével folytatott befektetési tréningünk folyamán született meg.– mondta el Dávid Roland, a cég alapítója.

A fejlesztés a világon egyedülálló; az egyének helyett több személyre koncentrálnak, egyszerre. A csapat elsődleges célul tűzte ki, hogy a sportolókat egymásra hangolják és közben real-time feedback-et nyújtsanak az edző számára. Jelenleg négy személy agyhullámtérképét tudják egy képernyőn ugyanabban az időben mutatni, így demonstrálni, hogy mennyire sikeres az adott 4 személy az ’egy hullámhossz’ elérésében.

„A célunk és motivációnk egy olyan termék fejlesztése volt, amelynek köszönhetően a csapatok érzelmi összehangoltságának foka eléri a maximumot, így a legjobb teljesítményt nyújtják majd minden helyzetben.

A céget 2017-ben alapították, a csapat jelenleg három termék fejlesztésén dolgozik.

„A projekt a kognitív tudományon alapszik, ami több szakterületet is magába foglal. Tulajdonképpen ezt úgy kell elképzelni, hogy az EEG és más bioszenzor alapú tudatkutatási rendszerhez analitikai algoritmusokat készítünk és programozunk.. Így az EEG készülék nyers adatait elemezve képesek vagyunk az alany tudatállapotainak valós idejű kimutatására és elkülönítésére is. A fejlesztő csapat a felhasználási céltól függőenaz agyról érkező elektro-fiziológiai jeleket, illetve a szívfrekvencia variabilitást, hőkamera és szemmozgás adatokat részletesen tudja analizálni. A most fejlesztett rendszerünk az EEG jelek háttérelemzésének köszönhetően meg tudja állapítani, hogy melyik sportoló milyen mentális helyzetben van a többiekhez képest azaz, hogy csapatszinten milyen a koherencia. Ebből adódóan nem csak az egyéni fizikai és mentális teljesítőképesség szerint tudják majd az edzők és sport-pszichológusok összeállítani a csapatot, hanem a csapatszintű mentális teljesítő képesség és összehangoltság alapján is. Megállapíthatják ’kik a nagy mentális egyéniségek’, akiket a csapatban követnek, vagy kik az egyénieskedők, akik ’kilógnak a sorból’, illetve kik azok akik a legmagasabb szintű kooperációra képesek, akik a csapategység generálói. A gyengébbeket kiszűrhetik vagy tréningezhetik a csapattal együtt, ezzel maximalizálhatják a játékosok tehetségét, a csapatok együttműködését és teljesítményét egy egészen új dimenzióban.”

Az első termék egy tanácsadó és bio-feedback szoftver, a Team Flow Measure system. A szoftver segítségével a sportoló mentális állapotát lehet feltérképezni, ennek köszönhetően az egyesületek edzői fel tudják mérni a csapat mentális koherencia szintjét, illetve láthatják melyik játékos a mentális húzóerő, vagy éppen ellenkező esetben, melyik játékost teljesít gyengébben a csapaton belül. Ezt a terméket szettben lehet kapni a hozzá tartozó kiegészítőkkel és szoftverrel.

Másik két termékük, a Team Flow Coach, illetve a Team Flow Generator fejlesztésébe egy következő körös befektetés után lesz lehetőségük belekezdeni. Az előbbi termék az edzőnek különösen hasznos lesz, mivel pillanatnyi információkat tud majd kezelni, illetve tanácsokat fog adni a mesterséges intelligenciának köszönhetően már a játék belső szabályrendszerét is figyelembevéve. Az utóbbi termék, a Team Flow Generator, nevéből adódóan is, már egy önállóan működő szoftver lesz, amely a tervek szerint mesterséges intelligencia segítségével tudja majd a felhasználókat mentálisan egymásra hangolni. Ennek előnye, hogy az edzéstervbe könnyen beilleszthető egyéni, valamint csoportos tréningeket fog biztosítani a sportolók számára.

Az Innoria termékeivel az egész sport szakmát és az edzések felépítését szeretné innoválni és modernizálni.

Helyzetük pontosan ezért speciális; nem csakterméket, hanem a piacot is innoválnak. A piacra való belépést illetően figyelembe kell venniük több szegmenst is, így az értéket, amit rendszerük képvisel nehezebben tudják megállapítani és a befektetőknek az ötletet hagyományos módon prezentálni. A több részből összetevődő célcsoportjuk egy több milliárd dolláros piacra nyitja meg a kapukat.

A csapat középtávú célja, hogy a termékeket Európán belül 2019-től kezdve árusítsák, majd hosszútávon 2020-tól pedig a nemzetközi vizekre evezni, főképp Észak-Amerika irányába.

Szerencsések vagyunk, mert annak ellenére, hogy még csak az első termékünk készült el, már több európai futball, illetve kézilabda csapattal kezdtük meg a tárgyalásokat.”

tette hozzá Roland.

Gimnazisták is tanulhatnak a startup kultúrából

Három budapesti középiskolát követően, december elején a Tóth Árpád Gimnázium Karriernapján Debrecenben is bemutatkozott a Startup Campus High School program. Az előadás-sorozat célja közelebb hozni a középiskolás fiatalokhoz a startup vállalkozói kultúrát, valamint ismertetni az ehhez kapcsolódó karrierlehetőségeket.

Bővebben

Váratlan trónkövetelő applikáció előzte meg a YouTube alkalmazást

A Twitter igazgatója által indított startup, az okostelefonokat kártyaelfogadó terminállá alakító Square, egy bitcoin vásárlást is lehetővé tevő alkalmazást dobott a piacra. A Cash App néhány nappal ezelőtt, átvette a legnépszerűbb ingyenes alkalmazás helyét az Apple App Store-jában. A pozíciót korábban a YouTube foglalta el.

Bővebben

Összefogás jött létre az egészségügy innoválásáért

A General Electric (GE) egészségügyi üzletága, a GE Healthcare és a Hiventures, az MFB csoport tagja stratégiai megállapodást kötött annak érdekében, hogy kölcsönösen segítsék a jövő egészségiparhoz kapcsolódó innovatív elképzeléseit és kezdeményezéseit. A két vállalat közös célja, hogy az együttműködés révén a kezdeményezések minél eredményesebbek és önfenntartóak legyenek és ezáltal hozzájáruljanak egy értékteremtő startup ökoszisztéma kialakulásához az európai régióban.

Bővebben

A jól átgondolt üzleti terv magabiztosságot ad a vállalkozóknak

Kováts Dávid és Szabó Károly, a Collectorism alapítói mindketten évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a műkereskedelemben – ismerték a gyűjtők kultúráját és természetét – a hazai és a külföldi piacon egyaránt. Aztán 2014-ben gondoltak egy nagyot, majd a gyűjtők számára létrehoztak egy közösségi oldalt és online piacteret. A Collectorism indulását saját bevallásuk szerint professzionális alapokra kívánták helyezni, így az üzleti tervezés sem maradhatott el – melyhez a MyConcept szakembereinek segítségét hívták.

Bővebben

A fiatalok bérigénye nem túlzó

A fiatalok nagyobb arányban számítanak fizetésemelésre, mint korábban – ez derült ki a K&H ifjúsági indexének 2018 második féléves adataiból. Az eredmények azt mutatják, hogy a 19 és 29 éves kor közöttiek több mint 70 százaléka számít fizetésének növekedésére. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint a pénzügyi oktatást érdemes minél korábban elkezdeni a fiataloknál, hiszen ez a későbbiekben a munkához való hozzáállásukban és fizetési igényeikben is megmutatkozik.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások