Hirdetés

Jelentős változás jön a közösségi média hirdetések piacán

A jövő év elejétől jelentős változás jön majd a Meta (korábban Facebook) érdekeltségébe tartozó közösségi felületek hirdetési gyakorlatában, nem lehet majd olyan célzott hirdetéseket elhelyezni, amelyek az emberek érzékeny jellemzőire vonatkoznak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vallás, politikai álláspont, etnikai hovatartozás, szexuális irányultság és egészségügyi jellemzők alapján sem lehet majd célzott hirdetéseket használni.

Az új szabályozás 2022. január 19-től lép életbe a Facebookon, az Instagramon és az összes többi, a Meta alá tartozó közösségi felületen. A döntés kapcsán a cég hangsúlyozta, hogy a célzási lehetőség megvonása azokra az érzékeny dolgokra vonatkozik, amelyekkel az emberek foglalkoznak a közösségi médiában és nem az egyes felhasználók fizikai vagy személyes jellemzőire. Hozzátették azt is, hogy rendszeresen átnézik és frissítik a hirdetés célzási gyakorlatot annak érdekében, hogy egyszerűsítsék a reklámozási rendszer, több értéket teremtsenek az embereknek és hirdetőknek és csökkentsék a zaklatás lehetőségét.

A „Detailed Targeting” opció eltávolítása a Meta közlése szerint nehéz döntés volt számukra és tisztában vannak azzal, hogy ez negatívan hathat bizonyos cégekre és szervezetekre. Több hirdetőjük is felvetette, hogy így csökken a lehetőségük arra, hogy segítsék a pozitív társadalmi változások elindulását.

Biás Csongor: Nyitott kapukat döngetünk az Európai Bizottságnál a startupok páneurópai szabályozásáról

Amivel az EU döntéshozói a leginkább segíthetnék az európai startupszcénát, az egy ökoszisztémára szabott, páneurópai jogi entitás megteremtése lenne – na meg az, ha a megvalósításra is odafigyelne az EU. Hol áll most az ezt a szabályozást a zászlajára tűző EU Inc kezdeményezés, és kiket kell még meggyőzni ennek fontosságáról? Többek között erről kérdeztük Biás

Bővebben

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben

Növekedett a hazai szabadalmi kérelmek száma, de európai viszonylatban még így is gyengén teljesít Magyarország

Tavaly jegyezték a legtöbb szabadalmi kérelmet Magyarországról, azonban – ha az Európába érkező kérelmek számát tekintjük – arányaiban ezzel még mindig csak a lista utolsó harmadában vagyunk.

Bővebben