Hirdetés

Jelentős bővülésre számíthat, aki kihasználja a digitalizáció lehetőségeit

Magyarországon a PayPal-es fizetéseket fogadó vállalkozások hétszer gyorsabban nőnek, mint a csak offline tevékenységet végző cégek, és nemzetközi értékesítésük több mint 1/3-a az Európai Unión kívüli országokban történik.

Hirdetés

A PayPal Kisvállalkozások növekedése Európában című fehér könyve az Európai Unió 28 tagállamában bejegyzett 157.636 olyan kisvállalkozás adatait elemzi, amelyek a PayPal használatával fogadnak digitális fizetéseket. A tanulmány szerint az Európai Unióban a PayPal-es fizetést fogadó vállalkozások székhelytől függetlenül közel azonos növekedési rátával rendelkeznek (a városi cégeknél 14%, a vidéki területeken található PayPal cégek esetében pedig 12%). Mindez elsősorban a digitális gazdaságban, az exportban és az online fizetési megoldásokban rejlő lehetőségeknek köszönhető. Vajon kihasználják-e a vállalkozók ezeket a gyökeres változásokat?

Magyarországon – miközben az e-kereskedelem globálisan évente 27%-kal bővül, és a várakozások szerint 2020-ra összértéke meghaladja majd az 1 billió dollárt – 13%-kal a 28 EU tagállam 17%-os átlaga[2] alatt marad azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek élnek a termékek és szolgáltatások online értékesítésének lehetőségével.

Nagyváros vagy vidék – a vállalkozás bárhonnan működhet

A digitális kereskedelem lehetővé teszi a helyi vállalkozások számára, hogy kiterjesszék tevékenységüket az Európai Unió országaira, vagy akár további piacokra is. Azok a cégek, amelyek élnek a lehetőséggekkel, jelentős bővüléssel számolhatnak, ugyanis az elemzés szerint az Európában exporttevékenységet folytató, PayPal-es fizetést elfogadó kereskedők 14,3%-os növekedési üteme jóval meghaladja a hagyományos offline vállalkozások 2%-os növekedését. A kis- és középvállalkozások sikere fontos a gazdaság számára hiszen mind Magyarországon, mind az EU-ban ezek teszik ki az összes vállalkozás 99%-át, és a munkaerő kétharmadát foglalkoztatják. Az elmúlt öt évben az európai kis- és középvállalkozások hozták létre az új munkahelyek mintegy 85%-át.

Az online eszközök alkalmazásával a globális terjeszkedés minden üzleti vállalkozás számára elérhető, ennek megfelelően a magyar kis- és középvállalkozások is folyamatosan terjeszkednek: a kutatási adatok szerint a magyar PayPal kereskedők teljes fizetési mennyiségének 39,8%-a keletkezik EU-n kívüli országokba irányuló exportból. Ezzel a magyar KKV szektor az európai országok középmezőnyéhez tartozik: bár megelőzzük Franciaországot (36,2%), vagy Németországot (34,4%), még távol vagyunk attól, hogy utolérjük az EU-n kívüli export három vezető országát, az Egyesült Királyságot (59%), Norvégiát (57,1%) vagy Csehországot (53%).

„A kisvállalkozások mindig a magyar és az európai gazdaság szíve és motorja voltak. Az EU-ban a kis- és középvállalkozások adják a növekedés gerincét, a teljes unióban létrehozott hozzáadott érték 57%-át állítják elő, és a nagyobb KKV szektorral rendelkező uniós országokban a gazdaság növekedése is magasabb” – mondja Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója. „A KKV-k szerepe a magyar gazdaságban is jelentős, ugyanis a pénzügyi szektort leszámítva ezek a vállalkozások állítják elő a hozzáadott érték 54%-át és adják a foglalkoztatottság 69%-át[3]. Mindeközben általánosságban a hagyományos pénzügyi rendszerek hiányosan szolgálják ki a kis- és középvállalkozások igényeit. A PayPal-nél tudatában vagyunk a KKV-k jelentőségének, ezért fejlesztünk folyamatosan új eszközöket, amelyek támogatják növekedésüket. Szolgáltatásaikkal már több mint 20 millió vállakozást szolgálunk ki világszerte.”

A mikrovállalkozások hajtják a makrogazdaságot

Az internet lehetővé teszi, hogy minden KKV elérhesse a világ hozzávetőleg 4,1 milliárd fogyasztóját, ami jelentős növekedési potenciált jelent, hiszen a statisztikák szerint az EU-ban a határon túli kereskedelmet folytató kis- és középvállalkozások kétszer olyan gyorsan nőnek, mint azok, amelyek kizárólag belföldi piacra értékesítenek.

„A konnektivitás korában a technológiai eszközök megtöbbszörözik a vállalkozások kezében lévő lehetőségeket, és már a világ bármely pontján elérhetik leendő ügyfeleiket” – mondja Marcin Glogowski. „Ezek kihasználása alapvető fontosságú az értékesítésekért folytatott állandó csatában. Egy átlagos magyar KKV a PayPal-en keresztül 22 külföldi piacra értékesít, ami a kutatott országok körében  a legmagasabb szám, magasabb például mint az Egyesült Királyságban (13 piac) vagy Németországban (11 piac).”

A PayPal-t használó vállalatok nemzetközi szinten aktívabbak, mint a hagyományos offline vállalkozások. Az EU tagállamokban a PayPal használatával exportáló cégek értékesítésének közel felét  (41,4% -át)  teszik ki az EU-n kívüli, míg 58%-át az EU-n belüli értékesítések. Ezzel szemben az EU-ban a hagyományos kis- és középvállalkozásoknak csak 28%-a értékesít az európai belső piacon kívüli országban. Az adatok továbbá azt is mutatják, hogy az EU-n kívüli kereskedelemmel foglalkozó PayPal vállalkozások esetében jelentősebb növekedés (15%) tapasztalható, mint a csak EU-n belül értékesítő vállakozásoknál (10%). A PayPal belső adatai szerint Magyarországon a KKV export 60,2%-a irányul EU-n belüli, és 39,8%-a EU-n kívüli országokba.

A fehér könyv angol nyelven ezen a linken érhető el.

Hirdetés

Már a Tesla a legértékesebb az autóiparban

Úgy fest, a befektetők teljesen meg vannak győződve arról, hogy a Tesla teljesen átalakítja az autóipart a jövőben, s ennek az átalakulásnak a kaliforniai elektromos autókat gyártó cég lesz a nyertese. Az elmúlt időszak áremelkedésével ugyanis a Tesla piaci kapitalizációja megelőzte a Toyota Motor Corp. piaci értékét.

Bővebben

Jön a családi vállalkozások kiválósági díja

A hazai startupok között is ismerünk jó néhány családi kezdeményezést, de hazánkban a vállakozások közel 40%-át jelenti ez a kategória. Nem mindegy tehát, hogy a családi cégek hogyan tudtak most reagálni a koronavírus-járvány okozta kihívásokra. A túlélés kulcsát a stabil stratégiai alapok, a folyamatos fejlődésre törekvés és gyors döntések adhatták, de a kesztyűt a családi vállalatok a válság ellen sokféleképpen felvették.

Bővebben
Hirdetés

Az érintésmentes parkolásé a jövő?

Átfogó kutatás készült a parkolás jelenéről, jövőjéről valamint az elmúlt időszakban bekövetkezett változásokról. A kifejezetten autósokra fókuszáló adatgyűjtésből kiderült: a díjmentesség megszűnését követően is szimpatikusabb opció marad az utcai parkolás, bár nőtt az igény az autósokban a parkolóházak iránt is. A magyar fejlesztésű Parkl alkalmazás által megkérdezettek döntöttek a fizetés jövőjéről is: fontosabb lett az érintésmentes parkolási ügyintézés, mint eddig valaha.

Bővebben

Hiánypótló kezdeményezésként segíti a hazai ökoszisztémát a Startup Hungary

Tudásbázis, érdekképviselet, közösség és tájékozódási pont lesz a hazai startup szektor számára a Startup Hungary, melyet a magyarországi ökoszisztéma ismert és nemzetközi szinten bizonyított szereplői alapítottak. Most először fogalmazta meg a közös szándékot egyszerre 12 startup alapító valamint a Google Magyarország, az IVSZ és a Design Terminal. A szervezet legfőbb célja, hogy több és jobb, nagyhatású  startup jöjjön létre és működjön Magyarországon.

Bővebben

Innovatív megoldásban működik együtt a Microsoft a közlekedésbiztonságért

A Microsofttal kialakított partnerség keretében a Bridgestone kifejlesztett egy egyedülálló abroncssérülés-figyelő rendszert, melyhez a Microsoft hálózatba kapcsolt járműplatformját (Microsoft Connected Vehicle Platform – MCVP) használják. A rendszer célja a közlekedésbiztonság javítása és a műszaki hiba miatt bekövetkező balesetek számának csökkentése.

Bővebben

Elsőként kapott magyar startup elismerést az Apple-től

Tegnap hirdették ki az idei Apple Design Awards elismeréseket, ahol ezúttal elsőként magyar vállalkozás is felkerült a listára, mely egy iPadeken futó modellező szoftver (a CAD, azaz számítógép által segített tervezés kategóriában), mellyel internetkapcsolat nélkül, akár utazás közben, gyorsan és egyszerűen lehet térbeli modelleket készíteni.

Bővebben

Átadták a 2019-es Magyar Innovációs Nagydíjat

A 2019-es Magyar Innovációs Nagydíjat a 3DHISTECH Kft. kapta a digitális patológiai diagnosztika céljára kifejlesztett Pannoramic termékcsaládért. A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) által alapított elismerést 1992 óta adják át azoknak a Magyarországon bejegyzett társaságoknak, amelyek a díjátadást megelőző évben nagy jelentőségű innovációt valósítottak meg és ennek révén kiemelkedő hasznot értek el. Bódis József az elismerés

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások