Hirdetés

Járj a Starschema nyomában!

Július 31-ig, azaz kedd éjfélig lehet jelentkezni a Technology Fast 50 Central Europe versenyre. A rangsorban tavaly a 24. helyen szereplő Starschema-nak a kitartás, az agilitás és a körülményekhez való folyamatos alkalmazkodás hozta meg a sikert, aminek köszönhetően az Apple-t, a Walt Disney-t és a Tesla-t is ügyfeleik között tudhatják.

A Deloitte idén már 19. alkalommal keresi a legdinamikusabban fejlődő innovatív vállalatokat. A versenyre a 2014-2017 között látványos bevételnövekedést felmutató, innovatív cégek jelentkezését várják a régió 18 országából. A megmérettetés nagyszerű kiugrási lehetőség lehet az infokommunikáció, fintech, biotechnológia, média- és szórakoztatóipar, vagy a szoftver-, és hardverfejlesztés területén tevékenykedő vállalkozásoknak. Látva a korábbi évek győzteseinek listáját (Tresorit, NNG, Solvo Biotechnology, Starschema), a részvételből mind a startupok, mind a régebb óta működő vállalkozások profitálhatnak.

A múlt évben 541 százalékos növekedéssel a 24. helyet megszerző Starschema mára kinőtt a startup kategóriából, nem csak azért, mert 11 éve alapították, de a többmilliárd forintos árbevétel és az ügyfélkör is ezt jelzi. „A nagy nemzetközi ügyfeleink megszerzését részben annak köszönhetjük, hogy az adatforradalom kínálta lehetőségeket, a big data megoldások iránti növekvő érdeklődést és keresletet sikerült megragadnunk, emellett pedig egy tudatos döntés révén egy szűk részterületen tettünk szert komoly szaktudásra, amit igényeltek a globális vállalatok” – mondta el Csillag Péter, a Starschema ügyvezető igazgatója.

A jó időzítés bizonyos esetekben fontos szerepet játszott a társaság sikerében, azonban több mint 10 év eredményeit ez önmagában nem igazolja.

„A sikerhez vezető utat már a legelején szisztematikusan megterveztük kisebb szakaszokra és ezeket rendkívüli kitartással teljesítettük. Amikor pedig úgy éreztük, hogy változtatni kell, akkor attól sem riadtunk vissza. Agilitás és hosszú távú kitartás: ezek nem csak technológiai vállalatoknál, de bármilyen cégnél a sikerrecept fő összetevői”

– mutatott rá Csillag Péter. Az erőfeszítéseik eredményeit jól mutatja, hogy olyan globális vállalatoknak nyújtanak szolgáltatásokat, mint az Apple, a Walt Disney vagy éppen a Tesla.

A Deloitte Fast50 rangsorban való szereplés a piaci szereplők gratulációja mellett azért volt fontos a Starschema számára, mert független forrásból kaptak visszajelzést arra, hogy itthon és a régióban is az egyik leggyorsabban fejlődő cég. „Nagyon jó viszonyítási pont volt ez számunkra. Olyan pályán mozgunk, ami a nemzetközi piacra visz minket, gyors növekedés mellett. Célunk, amellett, hogy a napi működésben értéket teremtsünk, az, hogy magát a vállalatot is értékké tegyük, ehhez pedig fontosak a külső pozitív visszajelzések is” – fűzte hozzá a Starschema vezetője.

„A versenyen több kategóriában is értékelik a vállalkozásokat, valamint a leginnovatívabb fejlesztések is elismerést kapnak. Idén először díjazzuk a társadalmi szempontból kiemelkedő hatású újításokat is” – mondta Csűrös Balázs, a Deloitte pénzügyi tanácsadási üzletágának partnere.

A Technology Fast 50 Central Europe versenyre itt lehet jelentkezni, 2018. július 31-ig. A rangsort 2018. október 11-én mutatják be. Valamennyi, a feltételnek megfelelő jelentkező automatikusan részt vesz a Deloitte EMEA Technology Fast 500 versenyen is.

Véres Halloween, ezúttal jó ügyért – közösen szólítja meg a hazai startupszektort a Magyar Vöröskereszt és a Startup Online

A Startup Online csatlakozik a Vöröskereszt önkéntes véradásához – a cél megszólítani a hazai startup-ökoszisztémát, hangsúlyozni a véradás jelentőségét és részvételre ösztönözni a szereplőket. A jó ügyet a Startup Online partnereként a Munch is aktívan támogatja.

Bővebben

Az alapító, aki végigdolgozta a saját esküvőjét – vagy mégsem?

Bejárta az internetet a kép, amin Casey Mackrell, a Thoughtly startup társalapítója a saját esküvőjén vette elő a laptopját, hogy egy kódolási feladatot elvégezzen. A fotó vegyes fogadtatást kapott, és rávilágít a startupvilág egyik dilemmájára: az alapítói és a menedzseri vezetési mód közti különbségre.

Bővebben

El kell juttatnunk a magyar tehetségeket külföldre – mondja Jonathan Medved, a HVCA Harsányi-díjasa

Az izraeli sorozatvállalkozó szerint a magyar piac fejlődésében hatalmas szerepe van annak, hogy a magyar tehetségek külföldön szerezzenek tapasztalatokat és építsenek kapcsolatokat. Képriport a HVCA befektetési konferenciájáról.

Bővebben

Régiós szinten kapcsolja össze a startup- és az IT-ökoszisztémát a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyiségének nyitórendezvénye

A bolgár szolgáltató Óbudán nyit új coworking irodahelyiséget: az ennek apropóján szervezett ME.E.T. CEE rendezvényen a résztvevők Magyarországról, Bulgáriából, Csehországból, Ausztriából, Romániából és Lengyelországból is építhetnek kapcsolatokat a startup- és az IT-ökoszisztéma képviselőivel. A november 8-i esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Bővebben

Miért vásárolták meg Balogh Petyáék a KÜRT Akadémiát?

A komplex vállalatfejlesztési képzéseket kínáló KÜRT Akadémia megvásárlása stratégiai jelentőséggel bír a STRT Holding számára: azzal pont azt az oktatási szolgáltatási lábat erősítik, ami kulcsfontosságú portfóliócégeik sikerre vitelében. Mit hoz a gyakorlatban a tranzakció, és miért éri ez meg a Kürti Tamás nevével fémjelzett Akadémiának? A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Sokkal gyorsabban termelnek bevételt az AI-startupok, mint SaaS elődeik

A Stripe platformját használó top AI-vállalkozások csupán 11 hónap alatt képesek elérni az egymillió dolláros bevételt, míg a pár évvel korábbi SaaS-cégek csupán 15 hónap alatt. Az AI-startupok bevételnövelő képességét a mesterséges intelligencia piacának jellegzetessége magyarázza.

Bővebben

500 ezer dolláros pre-seed kört vont be a magyar AI-startup, a Voovo

A befektetők közt olyan nevek találhatók, mint az amerikai Techstars, és a magyar befektetői szcéna ismert szereplői: a Balogh Petya nevével fémjelzett STRT, a Hild Imréhez köthető Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC), valamint a HunBAN elnöke, Csillag Péter.

Bővebben

Hogyan építs startupot egy tabusított piacon?

Amikor egy társadalmi tabukkal övezett piacon próbálsz a startupoddal érvényesülni, nehezített pályán játszol: az ügyfeleid és a befektőid is bizalmatlanok veled szemben, és még a hatóságok is komoly fejfájást okozhatnak. Hogyan boldogulj ilyen körülmények között? A szexuális segédeszközök piacán sikeres MisteryVibe társalapítója és CEO-ja osztja meg a tippjeit.

Bővebben