Hirdetés

Japánban terjeszkedik az önvezető autórendszerek unikornisa, a Wayve

A londoni startup a Nissannal kötött kereskedelmi megállapodást, aminek értelmében 2027-től a Wayve önvezető technológiája is megtalálható lesz a japán járműgyártó autóiban.

Még márciusban nyilatkozott úgy az önvezető járműtechnológiát fejlesztő Wayve vezérigazgatója és társalapjtója, Alex Kendall, hogy 2025 a cég életében a nemzetközi terjeszkedés éve lesz – mint kiderült, nem alaptalanul.

Ugyanis nemrég a japán járműgyártó, a Nissan jelentette be: kereskedelmi megállapodást írtak alá a londoni startuppal.

Ennek értelmében a vállalat 2027-től egy új generációs önvezető járműtechnológiát fog telepíteni egyes modelljeibe, ami két önvezető rendszert fog ötvözni: egyrészt a Nissan saját gyártású, ütközéselkerülő rendszerét (Nissan Ground Truth Perception), másrészt a Wayve AI Driver rendszert, amely egy emberhez hasonlóan képes érzékelni, tanulni és kezelni a valós és komplex közúti szituációkat.

A korábbi részek tartalmából

A 2017-ben londoni startup sikerét egy pivotálás hozta meg: a startup jó ideig a teljesen saját önvezető autók fejlesztését tűzte ki célul, a gyorsabb és hatékonyabb bevételgenerálás érdekében azonban erről letettek a cégben, és helyette a mások által készített járművekbe beépíthető önvezető rendszerekre kezdtek el koncentrálni.

Így jutott el a Wayve a ma ismert technológiájáig, ami

az előre beprogramozás helyett folyamatosan tanuló, a környezetéhez alkalmazkodó mesterséges intelligenciát használ a járművei vezetésére. A cég ezzel eliminálja a költséges robotstackek és bonyolult HD-térképek szükségességét,

így költséghatékonyabb megoldást kínálva az autógyártók számára.

A váltásra és a technológiában rejlő potenciálra a befektetők is felfigyeltek, és a tavalyi év egyik legkiemelkedőbb befektetését is pont a Wayve jegyzi: a SoftBank, az Nvidia és a Microsoft jóvoltából 1,05 milliárd dolláros Series C kört sikerült bevonnia, ezzel 3 milliárd dolláros értékelést szerezve magának, amivel a Wayve lett 2024 egyik új európai unikornisa.

Nem meglepő, hogy Japánban terjeszkedik a Wayve

A startup alig egy hónapja jelentette be, hogy Stuttgart térségében megnyitották új központjukat, aminek célja pont az, hogy a globális piaci terjeszkedést segítendő tökéletesíteni lehessen a cég technológiáját.

Az, hogy ez a terjeszkedés pont Japánban történik, nem meglepő, ugyanis a startup legnagyobb befektetője, a SoftBank történetesen japán hátterű.

A japán piacra lépés egyúttal azért is fontos az évekig a K+F tevékenységre fókuszáló Wayve számára, mert jelentős lépést tesznek vele technológiájuk pénzügyi és kereskedelmi hasznosítására.

Ahogyan a Nissan fogalmazott: a Wayve technológiájának képessége, hogy „hatékonyan és gyorsan tanuljon hatalmas mennyiségű adatból, hosszú távú előnyt biztosít a Nissan járműveinek”.

KÉPEK: Wayve önvezető technológiát használó járművek. Forrás. A Wayve honlapja

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben

Növekedett a hazai szabadalmi kérelmek száma, de európai viszonylatban még így is gyengén teljesít Magyarország

Tavaly jegyezték a legtöbb szabadalmi kérelmet Magyarországról, azonban – ha az Európába érkező kérelmek számát tekintjük – arányaiban ezzel még mindig csak a lista utolsó harmadában vagyunk.

Bővebben