170 millió forintos cégértéken 50 millió forintért szerzett 30%-os részvénycsomagot egy magyar angyal befektető a Digitális Turizmus Zrt.-ben, Európa első okosturisztikai megoldásokkal foglalkozó digitális ügynökségében.
A Digitális Turizmus Zrt.-t 2017-ben alapította Rasztovits Dávid digitális turisztikai szakértő egy 21 ország 36 városát felőlelő piackutatást követően. A vezérigazgató a nemzetközi piaci trendeket és a magyar turizmusban rejlő unikális értékeket tartotta szem előtt mikor kialakította a cég divízióit és szolgáltatás portfolióját. Informatikai fejlesztésekkel, UX-UI és egyéb Design tervezéssel, Digitális pénzügyi és SmartCity megoldásokkal, Tanácsadással és Tanulmányírással kapcsolatban tudnak segítséget nyújtani a cég munkatársai. Kiemelt fontosságú, flagship termékként a “Digitális megújulás csomagot” dobják piacra még ennek az évnek a végén, mely komplex megoldást jelenthet a turisztikai szektorban működő mikro, kis- és közepvállalkozások számára. A szervezet saját üzemeltetésű digitális munkaerőpiactérrel is indul 2020. januárjában, valamint white label fintech termékeket is találhatunk portfoliójukban.
Digitális termékeik és szolgáltatásaik mellett a cég saját szerkesztésű rádió műsorral is képviselteti magát a piacon, mely Turizmus Világa címmel már második évadját kezdte meg a 94.2 Trend Fm műsorán. Rasztovits Dávid állandó szakértő mellett Érczfalvi András rádiós műsorvezetővel feszegetik a globális turizmus és a digitális jövő legérdekesebb témáit.
“Az összes nemzetgazdasági iparág közül a turizmusban működő vállalkozások digitális érettsége a legalacsonyabb Magyarországon a Modern Vállalkozások Programja szerint.”
„Mivel az utóbbi években robbanásszerű fejlődés tapasztalható az iparágban, kijelenthető, hogy a magyar turizmus aranykorát éli. Ennek tudatában égetően fontos feladatunk, hogy digitálisan éretté tegyük a szektort – a nemzetközi színvonalhoz mérten is kiemelkedő digitális ökoszisztémákat építsünk a fenntarthatóság filozófiáját szem előtt tartva. Egy “okos turisztikai városszövet” kiépítésével újra elsők lehetnénk valamiben a világon” – mondta el Rasztovits Dávid.
A cég alapítást követő első lezárt üzleti évében nettó 15 millió forintos árbevételt realizált, míg a 2019-es évre 20 millió forint a prognosztizált bevétel. 2020 elején a dobozos termékek piacra dobásával ennek többszörösét várják, majd a 2021-es nemzetközi piacnyitás után az 1 milliárd forintos álomhatár a tervezett cél.