Hirdetés

Ismét rohamosan növekszik a Facebook bevétele

Több mint harmadával nőtt a harmadik negyedévben a Facebook bevétele az egy évvel korábbihoz képest, a forgalom túlnyomó többsége reklámokból jött. A felhasználók száma már viszonylag lassan nő, a július-szeptemberi időszakban naponta átlagosan 2,81 milliárd ember használta a céghez tartozó közösségi felületeket.

A harmadik negyedévben 29,01 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 35 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A forgalomból 28,28 milliárd dollár hirdetésekből jött, ebben a szegmensben 33 százalékos volt a bővülés éves szinten. Az egyéb tevékenységek esetében jóval nagyobb mértékű volt a fejlődés, igaz ez még mindig nagyon kis részét adja a teljes forgalomnak. A harmadik negyedévben 734 millió dollár szerepelt ennél a tételnél, ez 195 százalékos növekedésnek felelt meg 2020 hasonló időszakához képest. A társaság közel 9,2 milliárd dolláros nyereséget ért el, ami 17 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.

A Facebook naponta átlagosan 1,93 milliárd felhasználót vonzott a harmadik negyedévben, míg a havi átlag 2,91 milliárd volt, mindkét mutatóban hat százalékos bővülés történt egy év alatt, vagyis már csak nagyon visszafogott mértékben nő a felhasználószám.

A céghez tartozó egyéb közösségi felületeket vizsgálva a napi átlagos felhasználószám 2,81 milliárd, míg a havi 3,58 milliárd volt a harmadik negyedévben. Előbbi értéknél 11, míg utóbbinál 12 százalékos volt a növekedés éves összevetésben.

A vállalat bejelentette azt is, hogy a negyedik negyedévtől változtatnak a pénzügyi beszámolók struktúráján és két szegmensre bontva adják majd meg az adatokat. Az egyik szegmens a Family of Apps (FoA) a Facebook, Instagram, Messenger WhatsApp és egyéb szolgáltatások eredményeit tartalmazza majd, míg a másik, a Facebook Reality Labs a kiterjesztett és virtuális valósághoz kapcsolódó hardverekre, szoftverekre és tartalmakra vonatkozó üzleti adatokat foglalja majd össze. Ez a bontás egyébként összhangban van a metaverzum, egy virtuális világ létrehozásáról szóló elképzelésekkel.

Biás Csongor: Nyitott kapukat döngetünk az Európai Bizottságnál a startupok páneurópai szabályozásáról

Amivel az EU döntéshozói a leginkább segíthetnék az európai startupszcénát, az egy ökoszisztémára szabott, páneurópai jogi entitás megteremtése lenne – na meg az, ha a megvalósításra is odafigyelne az EU. Hol áll most az ezt a szabályozást a zászlajára tűző EU Inc kezdeményezés, és kiket kell még meggyőzni ennek fontosságáról? Többek között erről kérdeztük Biás

Bővebben

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben

Növekedett a hazai szabadalmi kérelmek száma, de európai viszonylatban még így is gyengén teljesít Magyarország

Tavaly jegyezték a legtöbb szabadalmi kérelmet Magyarországról, azonban – ha az Európába érkező kérelmek számát tekintjük – arányaiban ezzel még mindig csak a lista utolsó harmadában vagyunk.

Bővebben