Hirdetés

Innovatív startup partnereit keresi az OTP Csoport

Idén negyedik alkalommal keresi innovatív startup partnereit az OTP Csoport.

A program kiváló gyorsítósávot jelent azoknak az érett növekedési fázisban lévő, innovatív cégeknek, amelyek a kelet-közép-európai régióban szeretnék kipróbálni fejlesztésük alkalmazhatóságát a bankszektorban. A program különösen bátorítja a női vezetőkkel, illetve sokszínű alapítócsapattal bíró startupok jelentkezését.

A program az együttműködésen alapul: a banki szakértők és mentorok a pilot projekt témájának meghatározásától kezdve akár a közösen kialakított megoldás éles bevezetéséig támogatják a kiválasztott startupokat. A programba kerülő cégek több, a nemzetközi kapcsolatépítést támogató eseményen is részt vehetnek, illetve a program keretében elismert hazai és nemzetközi nagyvállalati kör előtt is bemutatkozhatnak, ezzel is bővítve üzletfejlesztési lehetőségeiket.

Az OTP Startup Partner Programra az alábbi 5+1 kategóriában jelentkezhetnek az érett fázisban lévő startupok:

  • kifinomult adatelemzési megoldások
  • ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás
  • belső hatékonyság
  • lakossági bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk
  • vállalati bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk
  • a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.

„A korábbi programunk pilot időszaka egybeesett a koronavírus európai hullámával. Kiválóan bizonyítja az OTP Csoport innováció melletti elköteleződését az, hogy eközben minden megkezdett együttműködést sikeresen végig tudtunk vinni.”

„Óriási volt az érdeklődés a program iránt, az online formában megrendezett Demo Day-ünket például több mint 1100 néző követte. Büszke vagyok arra, hogy az OTP Startup Partner Program a teljes Csoportot mozgósító innovációs kezdeményezéssé vált. Jó hír az is, hogy évről évre növekszik a hosszú távú együttműködési lehetőséget kapó startupok aránya” – nyilatkozta Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.

A pályázó cégek háromlépcsős, online kiválasztási folyamatban vesznek majd részt: az online jelentkezési lap kitöltését követően az üzleti illeszkedést mutató pályázók online interjúra kapnak meghívást, végül a legjobbak részt vehetnek december elején a program kétnapos, online „Selection Days” eseményén. A vállalkozások képviselői az ötletükhöz, megoldásukhoz kötődő banki szakemberek előtt bizonyíthatják rátermettségüket. A három hónapos – üzletfejlesztési mentoringgal is támogatott – pilot időszak 2021 márciusa és májusa között zajlik, jellemzően online csatornákon.

A Demo Day-en, a tervek szerint, már személyesen is találkozhatnak a program résztvevői.

Ezen a rendezvényen lesz a startupoknak lehetősége arra, hogy bemutassák a bankkal közös tesztprojektek eredményeit a Csoport vezetése, befektetők, valamint számos hazai és nemzetközi partner nagyvállalat képviselői előtt. A legígéretesebb pilotokat megvalósító cégek ezután meg is kezdhetik fejlesztésük éles bevezetését a csoporton belül, melyhez az első 6 hónapban, a Program keretében kiemelt támogatást kapnak

Az OTP Startup Partner Programról további információk itt érhetőek el.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben