Influencer marketing? Ezekre figyelj oda!

Kötelező? Hasznos? ‘Nice-to-have?’ Akárhogy is nézzük, az influencer marketing mindennapjaink marketing tevékenységének része lett. Igaz rá mindhárom jelző a fentiek közül, de igaz rá az is (még mindig!), hogy sokan üres termék megjelenésekre, divatosnak vélt, ámde hitelesnek nem igen mondható Instagram sztárokra költenek el a kelleténél több pénzt.

Azt egyáltalán nem mondjuk, hogy nem érdemes belevágni, sőt – az influencer marketing hasznosságát már többször hangsúlyoztuk mi is, de érdemes résen lenni, és figyelni, hogy csinálják a nagyok. Íme öt trend, ami meghatározza az influencer marketinget, és a 2019-es marketing stratégiák jövőjét.

  1. Mesterséges intelligencia

Mint oly sok területre, 2018-ra a marketingre is betette lábát a mesterséges intelligencia. Nem képez kivételt ez alól az influencer marketing sem, ahol igen kifinomult rendszerek teszik képessé a döntéshozókat arra, hogy kivel érdemes együtt dolgozniuk. A magyar startupként indult Post for Rent például olyan mély elemzéseket képes néhány perc alatt elvégezni, amire egy tucat adatelemző hosszas túlórával sem lenne képes, és segít kiválasztani a számunkra leginkább hatékonynak vélt véleményvezért. Arról nem is beszélve, hogy a jó öreg humanoidok helyett már a mesterséges intelligenciával felépített, profillal és emberi attribútumokkal rendelkező influencerek piaca is beköszöntött, lásd például a másfél millió követővel rendelkező avatárt, Lil Miquelát. 

  1. Az adat a király!

Persze a tartalom marad a királynő, de 2018-ban végleg eljött annak az ideje, hogy kimondjuk: adat nélkül nem is érdemes belekezdeni semmilyen marketing tevékenységbe. Vége annak az időnek, amikor intuíciókra és ismerősök jó tanácsaira kell hagyatkoznunk. A marketingben, és így az influencer marketingben is adatalapú döntéseket szabad csak hoznunk. Döntéseink előtt nézzük meg, mik állnak a számok mögött: valóban a sok követő számít? Kik a követői annak a véleményvezérnek, akiről azt gondoljuk, hogy megfelelő lehet egy márka építésére? Az automatizált influencer marketing rendszerekkel számos kérdésünkre választ kapunk, csupán meg kell tanulni értelmezni a számokat.

  1. Már nem influencer – márkanagykövet

2018 egyik legnagyobb tanulsága influencer marketing szempontból, hogy a nagy márkák (de az utóbbi időben a kisebb brandek is) nem egy-egy tiszavirág életű együttműködést kötnek egy véleményvezérrel, hanem hosszútávon dolgoznak velük együtt. Egyre inkább jellemző lett ugyanis, hogy az egy-egy Instagram posztra vagy – storyra szorítkozott együttműködés miatt az influencer piac felhígult, és aminek eredményeképp egy-egy influencer oldalán megannyi márka kapott helyett. Mondani sem kell, hogy ennek mennyire nem jó az üzenete, sem az influencer, sem pedig a márka oldaláról. Az utóbbi időben ezért inkább jellemző a hosszú távú elköteleződés, aminek következtében a véleményvezérek a márkák arcaivá válhatnak, és több százezres, de akár milliós táborukat is szépen csendben a márka rajongóivá emelhetik.

  1. Eredmények, eredmények, eredmények

Business is business, ahogy az angol szólás mondja, és 2018-ra eljutottunk odáig, hogy – ahogy a social mediában általában – úgy az influencer marketingben sem elsősorban a követők és a lájkok számai számítanak, hanem az, hogy egy-egy együttműködés mennyit hoz a konyhára. Ezen nem feltétlenül azt kell érteni, hogy hány vásárlónk lesz egy-egy együttműködés hatására (persze, ez a végső cél!), sokkal inkább azt, hogy milyen új közönséget sikerül elérnünk, mit tudunk meg a fogyasztóinkról és hogyan bánunk ezáltal az aranyként aposztrofált adatokkal.

  1. Nem talán, muszáj

2018 végén kimondhatjuk: a marketing stratégiáknak jelentős részét fogja adni az influencer marketing. Adatok mutatják, hogy 2019-ben általában 55%-kal növekednek az influencer marketingre költött összegek, a marketingnek ez az egyik legfiatalabb területe iszonyú növekedést tudhat magáénak. Nincs olyan komoly büdzsé, terv és stratégia, ahol az influencer marketingnek ne lenne kiemelt szerepe. Érdemes komolyan venni az előrejelzéseket, és megtalálni azt az egyedi megoldást, ami nemcsak a márkánknak lesz kifizetődő, hanem a véleményvezérnek is kihívás jelent. Ehhez meg persze stratégia és szakértelem szükséges.

Egyre több teret kapnak az önvezető kamionok

A UPS kockázatitőke-befektetéssel foglalkozó leányvállalata, a UPS Ventures kisebbségi részesedést szerzett az autonóm teherautókat fejlesztő TuSimple vállalkozásban. A két vállalat Arizónában meg is kezdte az első önvezető nyergesvontatójuk tesztjét, azt vizsgálva, hogy e járművek javíthatják-e a szolgáltatásminőséget és hatékonyságot a UPS hálózatában.

Bővebben

Komoly biztonsági veszélyben a vállalati adatok

A felhőtechnológia fejlődésével a munkavállalók dolga egyre egyszerűbb: bárhol, bármikor elérhetik a céges adataikat. Azonban a vállalkozások számára óriási kihívást jelent az értékes és érzékeny adatok védelmének biztosítása, ami biztonsági veszélyt jelent. A Micro Focus szakértői szerint a személyazonosság-kezelési megoldásokkal jelentősen csökkenthetők a kockázatok.

Bővebben

Budapestre jön a fejlesztő, aki megmozgatta Mona Lisat

A hír néhány hete bejárta az internetet, hogy az AI technológia már ott tart, hogy egyetlen kép alapján képes hamis videót készíteni emberekről. Így történt meg például az, hogy Mona Lisa arcképe beszél, és ikonikus mosolya helyét más érzelmek és arckifejezések veszik át. A Samsung moszkvai kutatóintézetének vezetője, Egor Zakharov Budapesten ad elő hamarosan – ráadásul a részvétel ingyenes.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások