Hirdetés

Influencer marketing? Ezekre figyelj oda!

Kötelező? Hasznos? ‘Nice-to-have?’ Akárhogy is nézzük, az influencer marketing mindennapjaink marketing tevékenységének része lett. Igaz rá mindhárom jelző a fentiek közül, de igaz rá az is (még mindig!), hogy sokan üres termék megjelenésekre, divatosnak vélt, ámde hitelesnek nem igen mondható Instagram sztárokra költenek el a kelleténél több pénzt.

Hirdetés

Azt egyáltalán nem mondjuk, hogy nem érdemes belevágni, sőt – az influencer marketing hasznosságát már többször hangsúlyoztuk mi is, de érdemes résen lenni, és figyelni, hogy csinálják a nagyok. Íme öt trend, ami meghatározza az influencer marketinget, és a 2019-es marketing stratégiák jövőjét.

  1. Mesterséges intelligencia

Mint oly sok területre, 2018-ra a marketingre is betette lábát a mesterséges intelligencia. Nem képez kivételt ez alól az influencer marketing sem, ahol igen kifinomult rendszerek teszik képessé a döntéshozókat arra, hogy kivel érdemes együtt dolgozniuk. A magyar startupként indult Post for Rent például olyan mély elemzéseket képes néhány perc alatt elvégezni, amire egy tucat adatelemző hosszas túlórával sem lenne képes, és segít kiválasztani a számunkra leginkább hatékonynak vélt véleményvezért. Arról nem is beszélve, hogy a jó öreg humanoidok helyett már a mesterséges intelligenciával felépített, profillal és emberi attribútumokkal rendelkező influencerek piaca is beköszöntött, lásd például a másfél millió követővel rendelkező avatárt, Lil Miquelát. 

  1. Az adat a király!

Persze a tartalom marad a királynő, de 2018-ban végleg eljött annak az ideje, hogy kimondjuk: adat nélkül nem is érdemes belekezdeni semmilyen marketing tevékenységbe. Vége annak az időnek, amikor intuíciókra és ismerősök jó tanácsaira kell hagyatkoznunk. A marketingben, és így az influencer marketingben is adatalapú döntéseket szabad csak hoznunk. Döntéseink előtt nézzük meg, mik állnak a számok mögött: valóban a sok követő számít? Kik a követői annak a véleményvezérnek, akiről azt gondoljuk, hogy megfelelő lehet egy márka építésére? Az automatizált influencer marketing rendszerekkel számos kérdésünkre választ kapunk, csupán meg kell tanulni értelmezni a számokat.

  1. Már nem influencer – márkanagykövet

2018 egyik legnagyobb tanulsága influencer marketing szempontból, hogy a nagy márkák (de az utóbbi időben a kisebb brandek is) nem egy-egy tiszavirág életű együttműködést kötnek egy véleményvezérrel, hanem hosszútávon dolgoznak velük együtt. Egyre inkább jellemző lett ugyanis, hogy az egy-egy Instagram posztra vagy – storyra szorítkozott együttműködés miatt az influencer piac felhígult, és aminek eredményeképp egy-egy influencer oldalán megannyi márka kapott helyett. Mondani sem kell, hogy ennek mennyire nem jó az üzenete, sem az influencer, sem pedig a márka oldaláról. Az utóbbi időben ezért inkább jellemző a hosszú távú elköteleződés, aminek következtében a véleményvezérek a márkák arcaivá válhatnak, és több százezres, de akár milliós táborukat is szépen csendben a márka rajongóivá emelhetik.

  1. Eredmények, eredmények, eredmények

Business is business, ahogy az angol szólás mondja, és 2018-ra eljutottunk odáig, hogy – ahogy a social mediában általában – úgy az influencer marketingben sem elsősorban a követők és a lájkok számai számítanak, hanem az, hogy egy-egy együttműködés mennyit hoz a konyhára. Ezen nem feltétlenül azt kell érteni, hogy hány vásárlónk lesz egy-egy együttműködés hatására (persze, ez a végső cél!), sokkal inkább azt, hogy milyen új közönséget sikerül elérnünk, mit tudunk meg a fogyasztóinkról és hogyan bánunk ezáltal az aranyként aposztrofált adatokkal.

  1. Nem talán, muszáj

2018 végén kimondhatjuk: a marketing stratégiáknak jelentős részét fogja adni az influencer marketing. Adatok mutatják, hogy 2019-ben általában 55%-kal növekednek az influencer marketingre költött összegek, a marketingnek ez az egyik legfiatalabb területe iszonyú növekedést tudhat magáénak. Nincs olyan komoly büdzsé, terv és stratégia, ahol az influencer marketingnek ne lenne kiemelt szerepe. Érdemes komolyan venni az előrejelzéseket, és megtalálni azt az egyedi megoldást, ami nemcsak a márkánknak lesz kifizetődő, hanem a véleményvezérnek is kihívás jelent. Ehhez meg persze stratégia és szakértelem szükséges.

Hirdetés

Innovációs ötletverseny a vízválság megelőzéséért

Aquathon címmel indít nemzetközi innovációs ötletversenyt a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány és a Design Terminal. A versenyre 2020. március 1-ig várjuk azoknak a startupoknak, egyetemi-, főiskolai hallgatóknak és pályakezdőknek a jelentkezését, akik a nemzetközi piacon is értékesíthető megoldást kínálnak a felelős vízhasználat széleskörű elterjesztéséért.

Bővebben
Hirdetés

Ígéretes portfólióval készül tőzsdére az OXO

OXO Technologies Holding néven új ernyőcéget alapított az OXO csoport, melyben befektetéseit egységes portfólióba rendezte. A vállalat ezzel a nyilvános piacot célozza meg, így egy jól működő angolszász mintát honosít, amelyhez hasonló még nincs a régióban. Hamarosan pedig magán- és intézményi befektetőknek is felkínálja a befektetés lehetőségét dinamikusan növekvő technológiai portfóliójába.

Bővebben

Ekkora exportbővülésre számítanak a kkv-k

Az exporttevékenységet folytató európai kkv-k több mint fele nagyobb forgalomra, közel harmaduk foglalkoztatás-bővülésre, minden második cég pedig piaci részesedésének növekedésére számít. A magyar kkv-k ennél valamivel visszafogottabb várakozásokkal bírnak – jelezte a kkv-k exportfejlesztését szolgáló Enterprise Europe Network (EEN).

Bővebben

Válságban a rolleres startup?

Kivonul 12 városból a jellegzetes zöld színű elektromos rollerekkel közösségi mobilitási szolgáltatást adó Lime. Az amerikai alapítású, rekordgyorsasággal globálissá fejlődött startup emellett alkalmazottai 14 százalékának elbocsátására kényszerül. De nem csak a Budapesten is megtalálható szolgáltatásnak döcögött az üzlete, van még egy sor rolleres startup, amelynek megtört a lendülete.

Bővebben

Globális startup hálózat tevékenykedik Budapesten

Előző év novemberében indult útjára a Startup Grind Budapest, ami a nemzetközi Startup Grind vállalkozói és startup közösség hazai szekciója. A Startup Grind közösség és a hozzá kapcsolódó eseménysorozat azzal a céllal jött létre 2010-ben, hogy a helyi közösségek megoszthassák egymással a problémáikat, kérdéseiket, és így egyfajta nyitott platformot nyújtson a hasonlóan gondolkodó vállalatok, cégek és startupok számára.

Bővebben

Jobban teljesít az iskolában, akinek naponta olvasnak mesét

Sikeres évet zárt az iskolákkal is együttműködő Bookr Kids magyar könyvstartup és a tavalyi 1 milliós könyvletöltés az idén szeretné megduplázni. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfólió cégének tavalyi eredménye az is, hogy magyar általános iskolák is megismerkedhettek a BOOKR formátummal: 1000 diák próbálhatta ki államilag fenntartott, vidéki, túlnyomórészt kistérségi intézményekben a BOOKR Suli programot.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások