Hirdetés

Indul az Alpha Wolves Summit scaleupok és a befektetők számára – természetesen a Vespucci Partners is jelen lesz!

A Wolves Summit szervezői egy új típusú konferenciával álltak elő – számolt be róla a therecursive.com. Célkeresztben a scaleupok és a befektetők. Külön öröm számunkra, hogy a Wolves Summit vezérigazgatójának kérésére Managing Partnerünk, Sohajda Júlia elmondhatta előrejelzéseit a kelet-közép-európai startup ökoszisztémáról az idei vonatkozóan.

Hirdetés

Idén tavasszal új exkluzív rendezvénnyel jelentkezik a Wolves Summit, a közép-kelet-európai régió legnagyobb – több mint 2000 startup/scaleup alapítót és befektetőt összegyűjtő –, technológiai és innovációs konferenciájának szervezője. Az Alpha Wolves Summit elnevezésű esemény a nemzetközi társbefektetőket és az alapkezelőket köti össze a közép-kelet-európai scaleupokkal. A csúcstalálkozóra április 7-én és 8-án kerül sor Varsóban, Lengyelországban, de online is részt lehet venni a programokon. A kétnapos rendezvény során több száz scaleup alapító, társbefektető, valamint regionális és nemzetközi befektető találkozik majd együttműködést keresve – olvasható a therecursive.com cikkében.

Az Alpha Summit azoknak a scaleup tulajdonosoknak kínál lehetőséget, akik már túlvannak legalább az első finanszírozási körön, fejlődő termékkel rendelkeznek, és most alakítják ki az üzleti tevékenységük növekedéséhez szükséges kompetenciákat és részlegeket – írják.

„Ez az első ilyen jellegű esemény, amit megszervezünk.  Eddig elsősorban a befektetőknek és az alapkezelőknek biztosítottunk lehetőséget arra, hogy startupokkal találkozzanak. A konferenciáink azonban nagyon népszerűek voltak a scaleupok képviselői körében is, így született meg az ötlet, hogy egy különálló, exkluzívabb eseményt hozzunk létre, ami csak nekik szól.  Egy olyan fórumot akartunk létrehozni, ahol ötleteket cserélhetnek és lehetőség nyílik a hálózatépítésre és a fejlődésre. Arról nem is szólva, az Alpha Wolves során születő üzleti kapcsolatok vagy ötletek jelentős hatással lehetnek régiónk gazdasági fejlődésére. A virágzó vállalatok, az új technológiák és munkahelyek minden közép- és kelet-európai lakos számára előnyösek” – foglalja össze az esemény lényegét Michael Chaffe, a Wolves Summit vezérigazgatója.

Új platform a növekedéshez

Az Alpha Wolves Summit szervezőinek célja, hogy a zászlóshajójuknak számító Wolves Summit konferenciához hasonló sikertörténet vegye kezdetét. A Wolves Summit az elmúlt években az egyik legaktívabb eseménnyé nőtte ki magát a startupok és befektetőik számára a közép-kelet-európai régióban. Az Alpha Wolves ugyanezt hivatott megteremteni a scaleupok és a felsőkategóriás befektetők számára.

Az exkluzív fórum előadásai és panelbeszélgetései a scaleupok számára know-how-t és hálózatépítési lehetőségeket kínálnak, míg a befektetők innovatív, fejlődő vállalkozásokat ismerhetnek meg. Az első napon scaleup alapítok tanulhatnak arról, miként gyorsíthatják fel üzleti tevékenységük fejlődését, míg a második napon a befektetők tájékozódhatnak az aktuális trendekről és lehetőségekről az európia piacon.

Már hatalmas az érdeklődés a scaleupok és a kockázati-tőkealapok körében

„Közel 400 CEO, több mint 200 scaleup, 150 befektető és kockázati-tőkealap, valamint 50 társbefektető regisztrált már a rendezvényünkre. Arra számítunk, hogy a résztvevők száma meghaladhatja az 1000-et is, ami lenyűgöző eredmény lesz, figyelembe véve, hogy az Alpha Wolves Summit egy teljesen új esemény, amit első alkalommal rendezünk meg” – emeli ki Michael Chaffe.

Olyan vállalatokra lehet majd számítani az Alpha Wolveson, mint az ACP Partners, a BVV, az Octopus Investments, a Penjana Kapital, a Multiple Capital, az AXA Venture Partners és a Mouro Capital.

A Vespucci Partners Managing Partnerét is kérdezték a régiós trendekről

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners ügyvezető partnere két olyan trendet jelöl meg, amelyek az elmúlt években egyre fontosabbá váltak a piacon. Az egyik az ESG és a sokszínűség. „Ezek az elvek kezdenek a legtöbb VC átvilágítási folyamat részévé válni.  A másik pedig a kriptovaluta és blockchain szerepe a VC világban, és hogy ez vajon zavart okozhat-e” – mondja.

Michael Chaffe utal a világjárvány közép-kelet-európai startup és scaleup piacra gyakorolt hatására is. Szerinte paradox módon pozitív folyamatok figyelhetők meg, mivel a vállalatok elkezdtek globálisabban gondolkodni és cselekedni, így vonzóbbá váltak a régión kívüli nagybefektetők számára. „Azt figyeltük meg, hogy a startupok/scaleupok ahelyett, hogy kiszolgálták volna a helyi ügyfeleiket, rájöttek, hogy inkább más országokba kell betenni a lábukat. Ez egy kézenfekvő megoldás, amikor olyan piaci méretekről beszélünk, mint Szlovákia, Magyarország vagy Horvátország” – magyarázza Chaffe.

Sohajda Júlia 2021-ben a lengyelországi Gdanskban az Infoshare konferencián, Wroclaw-ban a Wolves Summiton, míg a portugál fővárosban a világ egyik legjelentősebb tech találkozóján, a Web Summiton vett részt, tapasztalatairól a Privátbankárnak is beszélt.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben