Hirdetés

Így találhat a startupod üzleti partnerekre a V4-es régióban!

Már jelentkezhetnek a lengyel, cseh, szlovák és magyar startupok a Design Terminal régiós vállalkozásfejlesztési programjába. Idén újdonság lesz az ötnapos kiválasztási tábor: a csapatok már itt is hasznos szakmai tudással és üzleti kapcsolatokkal gazdagodnak, így minden eddiginél több startupot segít majd a V4 SUF.

Elindult a jelentkezési időszak a Design Terminal V4 Startup Force programjának tavaszi szemeszterére. A pár éve a V4-es régió első startup ösztöndíj lehetőségeként indított programban lengyel, cseh, szlovák és magyar induló vállalkozások bizonyíthatják, hogy ők nemzetük legjobbjai.

Az éppen 30 éves jubileumát ünneplő V4-es együttműködés ad kiemelt hangsúlyt a mostani szemeszternek. A Design Terminal partnerei idén is a cseh DEX-IC, a lengyel ReaktorX Warsaw és a szlovák CAMPUS. Az ösztöndíjprogram a Nemzetközi Visegrádi Alap (IVF) támogatásával valósul meg. Célja, hogy a V4 vállalkozásai helyben lendítsék előre a régiós gazdaságot.

A JELENTKEZÉS TEASER VIDEÓJA ITT NÉZHETŐ MEG

Újdonságokkal is készülnek a szervezők az ebben a félévben szintén online megrendezendő program startupjai számára. A jelentkezési szakaszt követően 20 vállalkozást választanak ki a négy országból, akiknek lehetőségük lesz bekerülni az első V4 Bootcampre. Az ötnapos kiválasztási tábor során már azok is professzionális tudással, széleskörű kapcsolati hálóval lesznek gazdagabbak a workshopokon és közösségi eseményeken, akik végül nem kerülnek be a végső válogatásba.

A tizenhét napos online akceleráció alatt a legjobb négy csapat, vagyis minden országból egy-egy startup virtuálisan járja be a visegrádi régiót: Budapesten, Pozsonyban, Prágában és Varsóban „vendégeskednek” a két hét alatt.  Az online formátum során sokkal több lehetőségük lesz a résztvevőknek arra, hogy üzleti találkozók során a nemzetközi piacon ismerkedjenek meg négy gazdaságilag erős ország meghatározó szereplőivel, befektetőkkel. A csapatok előadásokon, workshopokon, közösségépítő alkalmakon vehetnek részt, nemzetközi mentorok segítségével fejleszthetik termékeiket, inspiráló előadókkal, a régió sikeres startupjaival, helyi akcelerátorokkal és potenciális ügyfelekkel találkozhatnak. Idén Alumni csapataival is összeköti őket a Design Terminal.

A programra április 5-ig lehet jelentkezni, a kiválasztott startupok május közepén indulnak el az online roadshow-ra.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben