Ha a tanulás élményszerű, akkor sokkal hatékonyabb, a gyerekeknek pedig egészen egyszerűen örömtelivé válik. Ha mindezt ötvözzük az okoseszközök által nyújtott interaktivitással, akkor pedig kétség kívül az oktatás rajongójává is válhatnak a diákok. Ebből indult ki az innobie fejlesztése!
Szerdán a SMART Konferencia keretében rendezett Microsoft Imagine Cup döntőjén ismerhette meg jobban a hazai startup közösség az innobie nevű diákstartupot. Eddie nevű applikációjukat azért feljlesztik, hogy a tanulás élményszerű, az oktatás pedig egyre korszerűbb lehessen a kiterjesztett valóság által. Interjúnkban motivációkról, és tervekről beszélgettünk.
„Az innobie név körülbelül fél éve született meg. Egy budapesti koncert után hazafelé sétálgatva gondolkodtam azon, hogy mi legyen az a név, ami egyértelműen utal arra, amit szeretnék csinálni egész életemben: innobie. Elmeséltem Apró Alekszandra, alapító társamnak is a felvetést… ” – kezdi a történetüket Muhi Kristóf, alapító. Alekszandra és Kristóf is magániskolákban foglalkoztak gyerekekkel, oktatással, és azt tapasztalták, hogy ha valamit látványosabban mutatnak be akkor az jobban megmarad a diákokban, illetve nagyobb örömmel sajátítják el az adott tananyagot. Saját élményüket a kor eszközeinek ezernyi lehetőségével ötvözve született meg az ötlet. „Alekszandra jött elő az ötlettel, hogy élményszerűbbé és interaktívabbá lehetne tenni a tanulást az AR, azaz a kiterjesztett valóság segítségével.” Így vágtak bele közösen az applikáció megálmodásába, és ez motiválta őket arra, hogy csapatot építsenek. Hamarosan meg is találták a társaikat.
„Az a helzet, hogy a gyerekeknek valóban a mindennapjaik részévé váltak az okoseszközök. A dominó elindult egyszer és már nincs megállás. Ha a diákok körében az egyiküknek van okostelefonja akkor már a többiek is igény tartanak rá. A modern technológia korai adaptálásával a későbbiekben sokkal könnyebb lesz nekik ilyen téren fejlődni és felvenni a fonalat.” – támasztja alá az elképzelés relevanciáját Kristóf.
Amikor belevágtak, akkor az első lépés az volt, hogy egy olyan példa-könyvet alkottak, amin keresztül tesztelhető és prezentálható az alkalmazás. Ez a könyv különböző tematikájú tantárgyakból ad ízelítőt – például matematika, földrajz, kémia és így tovább. A benne található képek segítségével az adott tantárgyhoz kapcsolódó 3D tartalmakat jelenít meg. „Végső célunk az lenne, hogy ne kelljen semmilyen plusz kelléket, eszközt venniük az iskoláknak, ha szemléltetni szeretnék a tananyagot – sem a tanároknak, sem a diákoknak. Azt szeretnénk, ha a már meglévő és használatban lévő tankönyvekre optimalizálhatnánk az appot.” – derül ki hamar a célkitűzésük.
Az alkalmazás demo verziója megtalálható a Google Play és Apple AppStore áruházakban, ahol ingyenesen letölthető az imént említett könyvvel együttesen, Eddie néven. Az innobie csapata jelenleg azon dolgozik, hogy a megjelenő tartalmak minél interaktívabbak és látványosak legyenek. „A közeljövőben szeretnénk minél több általános iskolás diákkal kipróbálni az applikációt. Mivel reméljük , hogy ők fogják majd használni ezt az innovációt nap, mint nap, ezért fontosak számunkra a tőlük érkező visszajelzések.”
A Microsoft Imagine Cup győzelem után sem dőlt hátra a csapat, jelenleg is keményen dolgoznak a jövőjükön. „Potenciális befektetőkkel vesszük fel a kapcsolatot. Ezzel párhuzamosan a jelenlegi és jövőbeli tankönyv kiadókkal is szeretnénk kooperálni, és velük együttműködve kialakítani egy olyan rendszert mely interaktívabbá, élményszerűbbé és izgalmasabbá teszi a tanulási folyamatot. Ez hajtja előre az egész csapatunk!” – zárja a beszélgetést Muhi Kristóf.