Hirdetés

Így próbálnak meg jobb szomszédai lenni a hajléktalanoknak

Rengeteg társadalmi probléma van körölöttünk, amelyen akár vállalkozásunkkal is segíthetünk. Az egyik legégetőbb és legaktuálisabb ilyen kérdésnek éppen ma van a világnapja – ez nem más, mint a hajléktalanság. Körülnéztünk a nemzetközi startup közösségben, hogy ki épített ebben a témában sikeres vállalkozást.

A vállalkozói szellemének erejével a háta mögött, az alábbi fiatal vállalatok különböző eszközökkel vállalnak részt a hajléktalan emberek felzárkóztatásában. Ezek nem jótékonysági szervezetek – ezek olyan vállalatok, amelyek támogatják a hajléktalanok készségfejlesztését, hogy új lendületet kapjanak, s így megtalálják a rég elfeledett helyüket a társadalomban.

Miracle Messages

A Miracle Messages célja, hogy az utcára került emberek felvehessék a kapcsolatot a családtagjaikkal. Videóüzeneteket és social media felületet készítenek nekik erre a célra. A kapcsolódások 40%-ban sikeresek, és a hajléktalanok ismét otthonra találnak. Kevin F. Adler, az alapító motivációja az volt, hogy saját családjában is látott példát arra, hogy egyik nagybátyja 30 éven át élt hányadtatott körülmények között. Célja, hogy 2021-re 1 millió ember találjon megoldást kilátástalan helyzetére.

ArtLifting

Az ArtLifting lehetőséget teremt a hajléktalanok, a fogyatékosok és más hátrányos helyzetű emberek számára a művészeti tevékenységük értékesítésére. Egy online művészeti galérián keresztül az alkotások közvetlenül eljutnak az irántuk érdeklődő vállalkozásoknak – köztük szállodáknak, irodaházaknak és éttermeknek is.

HandUp

A HandUp civil szervezetek bevonásával segít pénzkereseti lehetőségeket eljuttatni a hajléktalanokhoz. A HandUp segítségével a felhasználók egy online plattformon adományozhatnak egy adott személynek webes profiljukon keresztül. Segít elmesélni a történetüket és igényeiket, és fejlődésükről is beszámolhatnak a későbbiekben.

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben