Hirdetés

Így növeli akkukapacitását a Tesla

A Tesla a hét elején bejelentette, hogy 218 millió dollárért (illetve ennek megfelelő saját részvénycsomagért) felvásárolja a San Diegó-i Maxwell Technologies-t. Az ultrakondenzátor alapú energiatároló-és továbbító eszközöket fejlesztő vállalat technológiái elsősorban a nagyobb kapacitású és hosszabb élettartamú akkumulátorok fejlesztésében segíthetik a járműgyártót, amely közvetlen és közvetett módon maga is jelen van a napelemek és villamosenergia-tároló egységek piacán.

A tranzakció értéke a Maxwell aktuális piaci kapitalizációjának bő másfélszerese – derül ki a Bitport összefoglalójából. Ennek oka az elemzők szerint az lehet, hogy a Tesla elsődleges célja a termelés költségeinek csökkentés, ebben pedig szüksége van a Maxwell szakértelmére és szabadalmaira. A cég idén januárban jelentett be egy forradalmi újítást: egy száraz elektródának nevezett megoldást, amelynek révén a Tesla nem csak megnövelhetné jelenlegi akkumulátorainak energiasűrűségét, de akár meg is duplázhatná élettartamukat.

Óriási előnye egyfelől, hogy kobaltmentes, és így a mostanihoz képest akár 20 százalékkal olcsóbban előállítható az akkumulátorok.

A Maxwell ultrakondenzátoros tárolói ráadásul éppen az elektromos járművek kapcsán további előnyökkel is kecsegtetnek a Li-ionos akkumulátorokhoz képest, mivel ezek az energiafelvétel- és leadás tekintetében sokkal rugalmasabbak, ami jól jön a gyorsításkor vagy mondjuk a fékezések során a visszatáplálásnál.

A Maxwell januárban még arról beszélt, hogy az idei első félévben stratégiai együttműködések kialakítását tervezi az új technológia kapcsán. Ez nyilván gyors lépésekre ösztönözte a Teslát is, különösen, hogy egyre erősebb piaci és technológiai versenyben kell folyamatosan növelnie a termelését. Erre jellemző, hogy csak az elmúlt néhány hónapban is egy marék gyártó, köztük az Audi, a hyundai, a Kia vagy a Jaguar jelentett be új elektromos hajtású modelleket.

Az akkumulátorgyártó kapacitás ugyancsak félelmetes ütemben növekszik világszerte, ami a kereslet ugyanilyen ütemű felfutását jelzi.

A Benchmark Mineral Intelligencepéldául azt prognosztizálja, hogy nagy piaci szereplők, így a kínai BYD, a dél-koreai LG Chem vagy a japán Panasonic és amarikai partnere, a Tesla összességében 1300 GWh fölötti termelésre lesznek képesek 2028-ra, ami majdnem pontosan a tízszerese annak, ahogy a 2018-as évet kezdték.

A Maxwell Technologies felvásárlását a Tesla közleménye szerint még az idei második negyedévben lezárják.

 

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások