Elindult a Bumped nevű fintechcég akik azon dolgoznak, hogy one-to-one kapcsolatot építsenek a fogyasztók és a márkák között. Az alkalmazás töredékrészvényekkel jutalmazza ügyfeleit, ha azok valamilyen terméket vásárolnak egy adott vállalattól. Indulásukhoz 2,5 milliárd dollárnyi tőkét vontak be kockázati tőkésektől.
A portlandi startup alkalmazását össze kell kapcsolni egy értékpapírszámlával, valamint egy bankkártyával. Például ha valaki Netflix-előfizetést vásárol, akkor automatikusan megkapják a Netflix egy részvényének töredékét.
A célkitűzés David Nelsen, a Bumped vezérigazgatója szerint az, hogy növeljék a háztartások részvénypiaci aktivitását, ugyanis az Egyesült Államokban a háztartások alig 14%-a rendelkezik valamilyen részvénnyel.
A Bumped nem számít fel plusz költséget a részvényvásárlásért, a vállalatokkal kötött szponzorációs megállapodásokból keletkezik a bevételük. Természetesen így nem lehet bármely vállalat részvényeiből részesedni a vásárlások után, csak olyanokéból, melyekkel a Bumpednek megállapodása van. Az alkalmazás várólistájára még csak az Egyesült államokból lehet feliratkozni, de izgatottan várjuk a modell sikerességét, hogy mi is kipróbálhassuk!
Forrás: www.portfolio.hu/