Így indul a sorozatsztár és a reklámszakember közös startupja

Százhúsz millió forint befektetést kap az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től a színészek munkakeresését megkönnyítő platform elindítója, a Szabadszínész. A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított vállalkozás azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepetvállalni.

A Szabadszínész két éve indult útjára Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember ötletéből, akik azt látták, hogy hazánkban is robbanásszerű fejlődésnek indult televíziós és filmipar hatalmas mennyiségű színészt tud és akar foglalkoztatni, ezzel párhuzamosan rengeteg magyar színész szeretne dolgozni magyar vagy külföldi itthon forgó produkciókban, de a két oldal nem talál egymásra. Pontosabban egy szűk réteg az, aminek tagjai rendszeresen felbukkannak a filmekben, sorozatokban, reklámokban, pedig sokkal több színész vár munkára. A két alapító a Fapad című tévésorozat forgatásán ismerkedett meg, később barátok lettek, majd folyamatosan kifejlesztették a Szabadszínész ötletét.

“Hiszünk abban, hogy mindenkinek joga van egyenlő eséllyel indulni.”

“Olyan adatbázist építünk, amiben a színészek magukról a lehető legtöbb információt meg tudják adni, hogy legyen esélyük minél több válogatásra eljutni. Egy castingra jutás nem múlhat azon, hogy egy színész hol él vagy mennyire tudja magának kiépíteni a kapcsolatrendszerét. Biztosak vagyunk benne, hogy ha a produkciók nagyobb merítésből, több színészből tudnak választani, az mindenkinek jó” – mondta Lengyel Tamás.

A Szabadszínész első körben professzionális színészeknek segít munkát találni, de az adatbázisba bekerülhetnek más szereplők is, így amatőrök vagy gyerekszínészek is. A kifinomult keresési rendszerbe a lehető legtöbb szempont bekerül majd. „Részletes adatlapot veszünk fel, hogy a megrendelők biztosra mehessenek az első körös kiválasztásnál. Utána természetesen jöhet a casting, akár az online térben, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül” – mondta Gosztonyi Csaba reklámszakember, aki amellett, hogy húsz éve a reklámszakmában dolgozik, jelenleg is tulajdonosa egy reklámügynökségnek, tizenkét éve – gyerekkori álmát beteljesítve – színészettel is foglalkozik.A Hiventures magvető programjában kapott befektetési összeg elsősorban a Szabadszínész bétaverziójának tökéletesítésére és a nemzetközi terjeszkedés elindítására lesz dedikálva.

A Szabadszínész jövőbeni sikerének a titka három fő kulcstényezőből tevődhet össze: hiteles és 100%-ban elkötelezett alapítók, egyedülálló szolgáltatás nemcsak a hazai, de a nemzetközi piacon is, valamint a magas megtérüléssel, skálázhatósággal kecsegtető üzleti modell. Hiszünk abban, hogy ezekkel a sikerfaktorokkal egy tradicionálisabb iparágat is el lehet indítani a digitális transzformáció útján” – tette hozzá Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója

A Szabadszínész bétaverziója már tesztelés alatt áll, jelenleg 800 regisztrált színész a tagja és bár az első éles verzió csak nyárra készül el, már több mint 20 színész az alkalmazás segítségével kapott munkát és volt olyan produkció is (pl. A mi kis falunk, Egynyári kaland, Tóth János, Barátok közt), amely igénybe vette a szolgáltatást, azaz – különböző szempontok szerinti szűréssel – színészeket keresett az adatbázisban.

A Szabadszínész célja, hogy első körben feltérképezze a Magyarországon és a határon túl dolgozó mintegy 2500 magyarajkú színészt, ezért egyfajta színész-népszámlálásra indul, hogy a kevésbé reflektorfényben lévő színészek is értesüljenek a lehetőségről.

Ezzel egy időben elindult a nemzetközi terjeszkedés is, a Szabadszínész egy kelet-európai színészadatbázis létrehozásán dolgozik, mégpedig úgy, hogy először egyenként megcsinálja a környező országok saját adatbázisát, később pedig egy platformban összeolvasztja ezeket, így a régióban színészt kereső nemzetközi produkciók egy nagy közös rendszerben találhatják meg a legalkalmasabb szereplőket. Már folynak a tárgyalások a román és a cseh verzió elindításáról.

Milyen az üzleti angyalok élete és munkája?

Május 28-án és 29-én kétnapos programsorozat keretében zárul le a Duna Régió nyolc országára kiterjedő ACCELERATOR projekt Magyarországon. Szerdán, a konferencia második napján, amely egyúttal a HUNBAN nevével fémjelzett Angel Investment Day programjait is magában foglalja, a résztvevők közelebbről is megismerkedhetnek az inkubátor két fordulója során összegyűjtött tapasztalatokkal, később pedig a piacon aktív üzleti angyalok osztják meg a befektetésben alkalmazott legjobb gyakorlatokat.

Bővebben

Izgalmas vállalati megoldások mutatkoztak be az OTB Startup Programban

Befejeződött az OTP Bank második nemzetközi akcelerátor programja, az OTP Startup Program. A záró Demo Day-en a Programban részt vett 9 cég szakértők, potenciális befektetők és a hitelintézet vezetői előtt mutatták be a 12 hetes közös munka eredményeit. A program célja az volt, hogy a legjobb megoldások beépülhessenek a banki működésbe a közös munka nyomán.

Bővebben

Elindult a Microsoft Startup Day! Kövesd élőben!

Elindult a Millenáris Startup Campuson a Startup Day Magyarország 2019! Ismerd meg a Microsoft startupoknak nyújtott ajánlatát, tanuld el a Talk-a-Bot-tól és a PrefixBox-tól, hogyan növekedtek a Microsoft co-sell és go-to-market megoldásait használva! Tudd meg, mit nyújtanak a cognitive services és a Microsoft adat elemzési megoldásai! Kövesd ÉLŐBEN!

Bővebben

Itt vannak az újragondolt Hiventures befektetések részletei

A Hiventures indulása óta több, mint 2000 beérkező projektet vizsgált meg, amely során 204 esetben született pozitív befektetési döntés, 17 milliárd forint értékben. A hatalmas volumenszám következtében felhalmozódó piaci visszajelzések és tapasztalatok alapján június 1-től még versenyképesebb befektetési konstrukcióval várják a startupokat. Az inkubáció, magvető és növekedési életszakaszokban a belépési kritériumok, a teljesítésre váró mérföldkövek és az igényelhető befektetési összegek is változni fognak.

Bővebben

Személyre szabott ajánlatok jönnek a költéseink alapján

A mindennapi pénzügyeket leegyszerüsítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Bővebben

A Google rákapcsol a biztonságra

Magyar szervezetek is pályázhatnak  június 28-ig a Google az Impact Challenge on Safety-re. Az új, 10 millió eurós alap olyan európai, internetbiztonsággal és adatvédelemmel foglalkozó szervezetek támogatására jött létre, amelyek tevékenységükkel aktívan fellépnek a szélsőségek és a gyűlölet ellen, valamint az online és az offline térben is segítik a fiatal generáció életét.

Bővebben

A nagyvállalatok állami támogatása a startupokhoz is tovább gyűrűzhet

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által gondozott Ipar 4.0 támogatási program 2019-ben is 1,5 milliárd forint forrással járul hozzá az innovatív újraiparosításhoz – közölte Szigeti Ádám, a tárca innovációért felelős helyettes államtitkára. A program az új technológiák mellett új üzleti modellek kialakítását, bevezetését, a nagy hozzáadott értéket termelő szolgáltatások megjelenését is segíti.

Bővebben

A szülők és a fiatalok egyszerűen követhetik pénzügyeiket ezzel az applikációval

Egy évtizede még maximum a Monopoly vagy a Gazdálkodj okosan állt a szülők rendelkezésére ahhoz, hogy a gyerkőcöknek megmutassák, mi is az a pénz és mit jelent tudatosan bánni vele. Ma a digitalizáció elhozta az egyszerűbb és élőbb lehetőségeket: a pénzügyi tudatosság fejlesztését segítő, egyebek mellett egy családi zsebpénzkezelő alkalmazáson egy fiatal magyar fintech startupdolgozik. A Family Finances most 175 millió forint befektetést kapott a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.-től.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások