Hirdetés

Így indul a sorozatsztár és a reklámszakember közös startupja

Százhúsz millió forint befektetést kap az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től a színészek munkakeresését megkönnyítő platform elindítója, a Szabadszínész. A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított vállalkozás azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepetvállalni.

A Szabadszínész két éve indult útjára Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember ötletéből, akik azt látták, hogy hazánkban is robbanásszerű fejlődésnek indult televíziós és filmipar hatalmas mennyiségű színészt tud és akar foglalkoztatni, ezzel párhuzamosan rengeteg magyar színész szeretne dolgozni magyar vagy külföldi itthon forgó produkciókban, de a két oldal nem talál egymásra. Pontosabban egy szűk réteg az, aminek tagjai rendszeresen felbukkannak a filmekben, sorozatokban, reklámokban, pedig sokkal több színész vár munkára. A két alapító a Fapad című tévésorozat forgatásán ismerkedett meg, később barátok lettek, majd folyamatosan kifejlesztették a Szabadszínész ötletét.

“Hiszünk abban, hogy mindenkinek joga van egyenlő eséllyel indulni.”

„Olyan adatbázist építünk, amiben a színészek magukról a lehető legtöbb információt meg tudják adni, hogy legyen esélyük minél több válogatásra eljutni. Egy castingra jutás nem múlhat azon, hogy egy színész hol él vagy mennyire tudja magának kiépíteni a kapcsolatrendszerét. Biztosak vagyunk benne, hogy ha a produkciók nagyobb merítésből, több színészből tudnak választani, az mindenkinek jó” – mondta Lengyel Tamás.

A Szabadszínész első körben professzionális színészeknek segít munkát találni, de az adatbázisba bekerülhetnek más szereplők is, így amatőrök vagy gyerekszínészek is. A kifinomult keresési rendszerbe a lehető legtöbb szempont bekerül majd. „Részletes adatlapot veszünk fel, hogy a megrendelők biztosra mehessenek az első körös kiválasztásnál. Utána természetesen jöhet a casting, akár az online térben, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül” – mondta Gosztonyi Csaba reklámszakember, aki amellett, hogy húsz éve a reklámszakmában dolgozik, jelenleg is tulajdonosa egy reklámügynökségnek, tizenkét éve – gyerekkori álmát beteljesítve – színészettel is foglalkozik.A Hiventures magvető programjában kapott befektetési összeg elsősorban a Szabadszínész bétaverziójának tökéletesítésére és a nemzetközi terjeszkedés elindítására lesz dedikálva.

A Szabadszínész jövőbeni sikerének a titka három fő kulcstényezőből tevődhet össze: hiteles és 100%-ban elkötelezett alapítók, egyedülálló szolgáltatás nemcsak a hazai, de a nemzetközi piacon is, valamint a magas megtérüléssel, skálázhatósággal kecsegtető üzleti modell. Hiszünk abban, hogy ezekkel a sikerfaktorokkal egy tradicionálisabb iparágat is el lehet indítani a digitális transzformáció útján” – tette hozzá Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója

A Szabadszínész bétaverziója már tesztelés alatt áll, jelenleg 800 regisztrált színész a tagja és bár az első éles verzió csak nyárra készül el, már több mint 20 színész az alkalmazás segítségével kapott munkát és volt olyan produkció is (pl. A mi kis falunk, Egynyári kaland, Tóth János, Barátok közt), amely igénybe vette a szolgáltatást, azaz – különböző szempontok szerinti szűréssel – színészeket keresett az adatbázisban.

A Szabadszínész célja, hogy első körben feltérképezze a Magyarországon és a határon túl dolgozó mintegy 2500 magyarajkú színészt, ezért egyfajta színész-népszámlálásra indul, hogy a kevésbé reflektorfényben lévő színészek is értesüljenek a lehetőségről.

Ezzel egy időben elindult a nemzetközi terjeszkedés is, a Szabadszínész egy kelet-európai színészadatbázis létrehozásán dolgozik, mégpedig úgy, hogy először egyenként megcsinálja a környező országok saját adatbázisát, később pedig egy platformban összeolvasztja ezeket, így a régióban színészt kereső nemzetközi produkciók egy nagy közös rendszerben találhatják meg a legalkalmasabb szereplőket. Már folynak a tárgyalások a román és a cseh verzió elindításáról.

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben