Inspiráló a Wobe San Franciscoban alapított marketinges startup profilváltási története. A határozott döntés és vakmerő csavar 9 millió dollárt hozott a vállalatnak!
A Wobe (korábban TapFwd) egy év eleji teljes rebranding, illetve a mobilhirdetési üzletáguk felszámolása után új ötletekkel frissítik fel a kicsit unalmas marketing ágazatot.
A társalapítók, Eddie Siegel és Alex Wasserman egy úgynevezett márkaszervizhálózatot építenek, új lehetőségeket kínálva a vállalatok számára, hogy hasonló profilú márkák marketing partnerséget alakítsanak ki. Azt állítják, hogy a Wove segítségével egy másik céggel való win-win kapcsolat kialakítása olyan egyszerű, mint egy Facebook ismerősnek jelölés.
„A vállalatok nem osztják meg egymással az adatbázisaikat, és nem is adják el egymásnak azt” – nyilatkozta Siegel a Techcrunchnak. „Azt látjuk az adatbázis megosztása és a partnerként folytatott marketing csak akkor jöhet létre, ha ahhoz egy harmadik szereplő is képbe kerül, mert a vállalatok nem tudnak kilépni abból, hogy a core business-t fejlesszék.”
Íme egy példa a Wobe stratégiájára: A Wag nevű kutyasétáltatással foglalkozo startup beregisztrál. A Wobe felismeri, hogy passzol a célcsoportjuk az Ollie-hoz, akik egy kutyaeledel startup. A két cég megállapodik abban, hogy rövid távú promóciót indítanak, amely kedvezményekkel szolgál az Ollie ügyfeleinek, ha Wag fiókot hoznak létre – és fordítva. A Wove ezután tárgyalásokat folytat a partnerség feltételeiről, fejleszti a promóciós anyagokat, és végül riportál arról, hogy ez a partnerség miként erősítette meg a vállalkozásokat.
Az új koncepció új befektetést is hozott: 9 millió dollárral lett gazdagabb a cég, s így mérnöki és fejlesztő csapatuk bővítését tervezik. Ebben a befektetési körben csatlakozott Howard Hartenbaum is hozzájuk az August Capital-tól a board team-be.
Forrás: TC