Hirdetés

Így forgatja fel egy startup a marketing piacot

Inspiráló a Wobe San Franciscoban alapított marketinges startup profilváltási története. A határozott döntés és vakmerő csavar 9 millió dollárt hozott a vállalatnak!

A Wobe (korábban TapFwd) egy év eleji teljes rebranding, illetve a mobilhirdetési üzletáguk felszámolása után új ötletekkel frissítik fel a kicsit unalmas marketing ágazatot.

A társalapítók, Eddie Siegel és Alex Wasserman egy úgynevezett márkaszervizhálózatot építenek, új lehetőségeket kínálva a vállalatok számára, hogy hasonló profilú márkák marketing partnerséget alakítsanak ki. Azt állítják, hogy a Wove segítségével egy másik céggel való win-win kapcsolat kialakítása olyan egyszerű, mint egy Facebook ismerősnek jelölés.

„A vállalatok nem osztják meg egymással az adatbázisaikat, és nem is adják el egymásnak azt” – nyilatkozta Siegel a Techcrunchnak. „Azt látjuk az adatbázis megosztása és a partnerként folytatott marketing csak akkor jöhet létre, ha ahhoz egy harmadik szereplő is képbe kerül, mert a vállalatok nem tudnak kilépni abból, hogy a core business-t fejlesszék.”

Íme egy példa a Wobe stratégiájára: A Wag nevű kutyasétáltatással foglalkozo startup beregisztrál. A Wobe felismeri, hogy passzol a célcsoportjuk az Ollie-hoz, akik egy kutyaeledel startup. A két cég megállapodik abban, hogy rövid távú promóciót indítanak, amely kedvezményekkel szolgál az Ollie ügyfeleinek, ha Wag fiókot hoznak létre – és fordítva. A Wove ezután tárgyalásokat folytat a partnerség feltételeiről, fejleszti a promóciós anyagokat, és végül riportál arról, hogy ez a partnerség miként erősítette meg a vállalkozásokat.

Az új koncepció új befektetést is hozott: 9 millió dollárral lett gazdagabb a cég, s így mérnöki és fejlesztő csapatuk bővítését tervezik. Ebben a befektetési körben csatlakozott Howard Hartenbaum is hozzájuk az August Capital-tól a board team-be.

Forrás: TC

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben