Hirdetés

Igazán csak most kezd kifinomulni az influencermarketing

Növekedő költések, kifinomult kampányok és hosszútávú stratégiai hozzáállás jellemzi a legnagyobb vállalatokat is, ha influencer marketingről van szó. Szeptember 19-én szem- és fültanúi voltunk annak, hogy az influencer marketing nem egy jól csengő és hamarosan kifutó trend, hanem a márkák digitális költésének egyik legmeghatározóbb eleme. Beszámoló a jövőről, jelen időben.

Aki csak egy kicsit is foglalkozott influencerekkel, annak nem meglepetés, hogy a hitelesség volt az Influencer Festival elsőszámú kulcsszava: nem számoltuk meg, hányszor hangzott el a szó, de abban biztosak vagyunk, hogy a résztvevő influencerek és márkák is megtanulták egy életre, hogy csak és kizárólag egymást jól megismerve, szinte organikus üzeneteket gyártva működhet bármilyen együttműködés. A hitelesség néhány hozzászóló szerint viszont elég szubjektív fogalom, és mi tagadás, jó pár példát láthatunk arra, hogy a hitelesség köre elég tág mind a megrendelő, mind az influencer oldaláról.

Pontosan ezért (is) nagyon fontos, hogy legyen egy objektív mércénk – Csiszár Gergő  a Post for Rent alapítója szerint egyetlen útja van a hatékony influencer marketingnek, ez pedig minden esetben adatközpontú.

“Az adat az új kőolaj”

– hangzott el az előadáson, és ez olyannyira komolyan vehető, hogy a szakemberek szerint a marketingbüdzsénket érdemes az adatelemzések eredményei szerint alakítanunk a jövőben. Nem sokan teszik ezt még meg, annak ellenére, hogy remek eszközökhöz lehet nagyon kedvezően hozzájutni – a Post for Rent-nél például különböző deep machine learning elemzésekkel és kognitív szolgáltatásokkal tudnak igen hasznos adatokat kinyerni, és aszerint segíteni a márkákat az influencerekkel való együttműködésük során.

Az is igaz, hangzott el az egynapos konferencián, hogy rengeteg a túlhasznált influencer, és noha úgy tűnhet, hogy ez a lufi egyszer kipukkan, a szakértők egyértelműen rávilágítottak arra, hogy

igazán csak most kezd el kifinomulni az influencer marketing használata,

ráadásul nap mint nap új tehetséges influencerek tűnnek fel a piacon. A leginnovatívabb márkák már hosszútávon szeretnének együttműködni az influencerekkel, és ad hoc kampánymegjelenések helyett márkanagyköveteket akarnak kinevelni, akik segítségével rengeteg új felhasználóhoz (és megsúgjuk: adathoz) juthatnak el. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a nagy nemzetközi vállalatoknál már a brand guide-ok nagyon komoly influencer marketing fejezetet is tartalmaznak, vagy elég csak a – jelenleg még igencsak gyerekcipőben járó – szabályozottságra gondolnunk. Ez utóbbi kapcsán Csiszár Gergő is elmondta, hogy pontos jogszabályi háttér elengedhetetlen ezen a területen is, és pontosan ezért is tartják fontosnak mind a márkák, mind pedig az influencerek állandó edukálását a témában.

“Jelenleg az influencer marketing az egyik leghatékonyabb marketing eszköz bizonyos iparágakban”

– hangzott el a Post for Rent képviselőjétől, hozzátéve, hogy csak és kizárólag akkor tud jól működni, ha adatvezérelve, nem pedig szimpátia alapján hozunk tető alá egy-egy együttműködést.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások