Hirdetés

Igazán csak most kezd kifinomulni az influencermarketing

Növekedő költések, kifinomult kampányok és hosszútávú stratégiai hozzáállás jellemzi a legnagyobb vállalatokat is, ha influencer marketingről van szó. Szeptember 19-én szem- és fültanúi voltunk annak, hogy az influencer marketing nem egy jól csengő és hamarosan kifutó trend, hanem a márkák digitális költésének egyik legmeghatározóbb eleme. Beszámoló a jövőről, jelen időben.

Aki csak egy kicsit is foglalkozott influencerekkel, annak nem meglepetés, hogy a hitelesség volt az Influencer Festival elsőszámú kulcsszava: nem számoltuk meg, hányszor hangzott el a szó, de abban biztosak vagyunk, hogy a résztvevő influencerek és márkák is megtanulták egy életre, hogy csak és kizárólag egymást jól megismerve, szinte organikus üzeneteket gyártva működhet bármilyen együttműködés. A hitelesség néhány hozzászóló szerint viszont elég szubjektív fogalom, és mi tagadás, jó pár példát láthatunk arra, hogy a hitelesség köre elég tág mind a megrendelő, mind az influencer oldaláról.

Pontosan ezért (is) nagyon fontos, hogy legyen egy objektív mércénk – Csiszár Gergő  a Post for Rent alapítója szerint egyetlen útja van a hatékony influencer marketingnek, ez pedig minden esetben adatközpontú.

“Az adat az új kőolaj”

– hangzott el az előadáson, és ez olyannyira komolyan vehető, hogy a szakemberek szerint a marketingbüdzsénket érdemes az adatelemzések eredményei szerint alakítanunk a jövőben. Nem sokan teszik ezt még meg, annak ellenére, hogy remek eszközökhöz lehet nagyon kedvezően hozzájutni – a Post for Rent-nél például különböző deep machine learning elemzésekkel és kognitív szolgáltatásokkal tudnak igen hasznos adatokat kinyerni, és aszerint segíteni a márkákat az influencerekkel való együttműködésük során.

Az is igaz, hangzott el az egynapos konferencián, hogy rengeteg a túlhasznált influencer, és noha úgy tűnhet, hogy ez a lufi egyszer kipukkan, a szakértők egyértelműen rávilágítottak arra, hogy

igazán csak most kezd el kifinomulni az influencer marketing használata,

ráadásul nap mint nap új tehetséges influencerek tűnnek fel a piacon. A leginnovatívabb márkák már hosszútávon szeretnének együttműködni az influencerekkel, és ad hoc kampánymegjelenések helyett márkanagyköveteket akarnak kinevelni, akik segítségével rengeteg új felhasználóhoz (és megsúgjuk: adathoz) juthatnak el. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a nagy nemzetközi vállalatoknál már a brand guide-ok nagyon komoly influencer marketing fejezetet is tartalmaznak, vagy elég csak a – jelenleg még igencsak gyerekcipőben járó – szabályozottságra gondolnunk. Ez utóbbi kapcsán Csiszár Gergő is elmondta, hogy pontos jogszabályi háttér elengedhetetlen ezen a területen is, és pontosan ezért is tartják fontosnak mind a márkák, mind pedig az influencerek állandó edukálását a témában.

“Jelenleg az influencer marketing az egyik leghatékonyabb marketing eszköz bizonyos iparágakban”

– hangzott el a Post for Rent képviselőjétől, hozzátéve, hogy csak és kizárólag akkor tud jól működni, ha adatvezérelve, nem pedig szimpátia alapján hozunk tető alá egy-egy együttműködést.

Ünnepeld meg a startup-ökoszisztéma legjobbjait a CEEcosystem Summiton!

Díjat fognak kapni a 2024-es év legkiemelkedőbb startupjai, befektetői, mentorai és a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányai. A Central European Ecosystem Summit továbbá növeli a hazai és regionális startup-ökoszisztéma láthatóságát, összehozza az embereket és elősegíti a tudásmegosztást.

Bővebben