Hirdetés

Időutazással egybekötött megmérettetés végén 500.000 forint értékű díjat vihet haza a nyertes a Nokiától

Több mint másfél évszázdos történelmére tekint vissza a Nokia az ország legjobb szoftverfejlesztőivel és tesztelőivel közösen, mégpedig egy online megmérettetés keretein belül. A versenyzők egy virtuális vonattal utazhatnak az időben a Nokia korszakain keresztül, az 1865-ös papírgyári kezdetektől egészen az 5G-technológia megjelenéséig. A résztvevők az út során logikai és tesztelői feladatokat oldhatnak meg, a versenyt az MPhackS szervezi.

Hirdetés

A Nokia az évek során számos ágazatban, többek között a kábel-, a gumi- és a televízióiparban ért el sikereket, majd 1991-ben bemutatta az első digitális kézi telefont, a mobiltelefonok úttörőjét. A Nokia gyártotta az első mobilt, ami támogatta az egyszerű SMS-írást. 2002-ben a cég piacra dobta az első kamerával felszerelt telefont és kulcsszerepet játszott 3G-hálózatok, majd csupán hét évvel később a 4G-hálózatok elterjedésében is. A Nokia 2011 óta élen jár a szoftver- és hálózatfejlesztésben, az 5G- és felhőalapú technológiák forradalmasítója. A vállalat több stratégiai termék fejlesztését erősíti Magyarországon, számos izgalmas pozícióval várja junior és szenior fejlesztők és mérnökök jelentkezését egyaránt.

A három részből álló versenyre fejlesztőket és tesztelő mérnököket, egyetemi hallgatókat várnak. A kihívás időtartama két hét, ezalatt bárki csatlakozhat. Logikai és alapszintű tesztelői- és kódolási feladatokra kell számítani, és minden egyes „állomáson” mérni fogják, hogy mennyi időbe telik megoldani a versenyzőknek egy-egy feladatot. A március 16-án induló kihívás győztese 500.000 forint értékű díjat vihet haza, de a második és harmadik helyezésért is komoly jutalom jár.

“Büszkék vagyunk arra, hogy magyarországi csapatunk a Nokia legjelentősebb és legeredményesebb kutatás-fejlesztési egységei közé tartozik. Az idei év nagyon izgalmas lesz számunkra, hiszen új és stratégiailag kiemelt fontosságú termékek fejlesztését erősítjük, ezért jelentősen növeljük itthoni pozícióink számát. A növekedéssel párhuzamosan számos olyan eseményt szervezünk, ahol az érdeklődők megismerkedhetnek a Nokiával” – mondta Korényi Adorján, a Nokia rendszerintegrációért felelős vezetője.

„A versenyt úgy építettük fel, hogy tisztelegjünk a Nokia százhatvan éves történelme és a cég dolgozói által létrehozott technológiai áttörések előtt, miközben a résztvevők egy élvezhető, izgalmas, és időben rugalmas kihívást teljesíthetnek” 

– fogalmazott Fazekas Gerdy, az MPhackS divízióvezetője.

A versenyre itt lehet előregisztrálni.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben