Hirdetés

Idén már nem SMS-ben küldtünk jókívánságokat

Hatalmas növekedést hozott a mobil adatforgalomban a karácsonyi időszak a Telekomnál és a Vodafone-nál egyaránt, vagyis a legtöbben valamilyen internetes platformon keresztül küldték el ünnepi jókívánságaikat. Az SMS-népszerűsége ezzel párhuzamosan folyamatosan csökken.

Idén közel 70%-kal nőtt a Telekom ügyfelek karácsonyi (december 24-26 közötti) mobilinternet forgalma az előző év ünnepi időszakában mérthez képest – derül ki a szolgáltató közleményéből. Míg 2016-ban még csak 30%-os volt a forgalomnövekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 2017-ben már megduplázódott a karácsonyi adatforgalom az egy évvel azelőttihez képest.

Ez azt jelenti, hogy évről évre egyre többen választják a karácsonyi üdvözletekhez is az okostelefonjukon vagy tabletjükön a különféle internetes üzenetküldési formákat, mint például az elektronikus levél, a chat és a közösségi oldalakon elhelyezett posztok. A három ünnepnapon közel hasonló volt az adatforgalom, de 25-én mobilneteztek a legtöbbet az ügyfelek.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a karácsonyi jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente kb. 5-10%-kal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió, 2017-ben pedig 6,3 millió SMS üzenetet küldtek a Telekom ügyfelek rokonainak, ismerőseinek az ünnepek (december 24-26. között) alatt, addig az idén már csak 6 milliót.

A Vodafone adatai szerint is egyre nő a mobilinternet népszerűsége. A társaság ügyfelei december 23-26. között több mint másfélszer annyi adatot használtak, mint az előző évben, míg a 2 évvel ezelőtti adatokat nagyságrendileg megtriplázták.

A telefonhívások száma az előző évekhez képest csökkent: 2018. december 23. és 26. között a Vodafone ügyfelei 10 464 892 hívást indítottak a szolgáltató hálózatáról, 10,34%-kal kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

Idén karácsonykor a Vodafone ügyfelei 4 522 005 SMS-t és közel 92 601MMS-t küldtek. 2017 azonos időszakához képest 9,1%-kal csökkent az elküldött SMS-ek száma, az elküldött MMS-ek száma pedig nagyjából stagnál.

865 millió dolláros alapot nyit a Headline – a tőke fele Európában fog landolni

Az európai scaleupok 20 és 70 millió dollár közötti befektetéseket kaphatnak, és erre az esélyük növekszik akkor, ha innovációjukat a védelelemiparban, a gyógyszeriparban vagy a szoftveriparban lehet hasznosítani.

Bővebben

Bulgária lesz a felelős az Európai Unió kutatási, innovációs és startuppolitikájáért

A bolgár Ekaterina Zaharieva lesz a startupokért, kutatásért és innovációért felelős biztos a 2024-2029-es uniós ciklusban. A döntés ugyan formálisan még nem végleges, de valós politikai esélye nincs annak, hogy ne a 49 éves, jogász végzettségű, bolgár politikus töltse be ezt a biztosi posztot.

Bővebben

A mai kockázatitőke-piac nagy lehetőségeket teremt a kiemelkedő startupoknak, de óriási nyomást is helyez rájuk – mondja a HVCA elnöke

A nagy befektetések és az emelkedő értékelések teljesítési kényszert helyeznek a startupokra, így a befektetések sikeressége azon áll, hogy hogyan alakulnak az exit lehetőségek – miközben ezekről a lehetőségekről egyre kevesebb szó esik. Ilyen témákat fog körüljárni a HVCA szeptemberi konferenciája – ígéri Molnár András, a HVCA új elnöke.

Bővebben

2028-ig több mint 10 milliárd dollárt fektet be az AWS a brit ökoszisztémába

Az Amazon felhőalapú szolgáltatója ezt azért teszi, hogy tartani tudja a növekvő ügyféligényekkel a lépést, és létre tudja hozni a kellő digitális és AI-infrakstruktúrát. A brit ökoszisztéma 2028-ig ettől évente átlagosan 14 ezer új munkahelyet és a GDP 14 milliárd fontos növekedését várhatja.

Bővebben

1,24 milliárd dollár értékben indít két új európai alapot az Atomico

Az új alapok indításához a tőkét az Európai Beruházási Alaptól (EBA) kapja a londoni székhelyű VC, és az Atomico most először különíti el alapok szintjén is a korai és a növekedési szakaszú finanszírozást.

Bővebben