Hirdetés

Idén is izgulhatunk a szerethető munkahelyekért

A DreamJobs hatodik alkalommal hirdette meg a Szerethető Munkahelyek versenyét, melyre idén több mint 2100 cég jelentkezett. Legnagyobb arányban a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, területek szerint a szoftverfejlesztés, a kommunikáció és marketing, valamint a mérnöki, műszaki oldalról érkezett a legtöbb nevezés. A toborzásban és a munkaerő megtartásában is egyre nagyobb szereppel bíró díjakat 2022. november 17-én adják át egy ingyenes online konferenciával egybekötve.

Az idén 6. alkalommal megrendezett Szerethető Munkahelyek verseny célja, hogy minél többen megismerjék, milyen jó munkahelyek vannak 2022-ben Magyarországon és Romániában.

„Hitvallásunk szerint minden munkahely valaki álommunkahelye, a díjjal teret adunk, hogy ezt a cégek meg is mutathassák a nagyvilágnak. Minden vállalat másért szerethető, de az biztos, hogy akár sikeres időszakot él meg, akár nehézségekkel küzd éppen, az összetartás mindenhol alapvető. Ezért is gondoljuk úgy, hogy minden cégnek esélye van arra, hogy elnyerje a Szerethető Munkahely Díjat”

– mondta el Pataki Géza, a DreamJobs ügyvezetője.

Rekordszámú nevezés, Romániából is

A díj népszerűségét mutatja, hogy évről évre rekordot dönt a nevezők száma. 2022-ben több mint 2100 cég indult a versenyen, ez csaknem 500 vállalattal több, mint tavaly. Ráadásul sikeres határon túli terjeszkedést mutat, hogy a jelentkezők immár 18%-a romániai cég. Legnagyobb arányban (50,4%) a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, őket követik a micro- (19,3%), a közép- (18,7%) és a nagyvállalatok (11,6%). „Szerencsére a változó körülmények között is számos cég fordít figyelmet arra, hogy szerethető légkört teremtsen a kollégáknak, aminek a következő lépése az, hogy ezt meg is mutassák, ami persze egy kiváló eszköz arra, hogy értékes munkaerőt toborozzanak” – tette hozzá Pataki Géza. A legnagyobb sikerének éli meg a DreamJobs, hogy ekkora arányban vesznek részt a versenyen a kisvállalatok, mivel a Szerethető Munkahelyekhez hasonló díjakért jellemzően a nagyvállalatok szoktak indulni.

A nevezők közül egy terület emelkedik ki, az összes jelentkező egyötöde érkezett a szoftverfejlesztés területéről, ezt követik a kommunikáció és marketing, a mérnöki, műszaki, a pénzügyi és a gyártás profilú vállalatok. Főként budapesti székhelyű cégek szállnak ringbe a szavazatokért, de a top 5 városban található még Debrecen, Szeged, Pécs és Budaörs.

Hitelesség és felelősségtudat is jár a díjjal

A versenyen induló cégek számára fontos, hogy nevüket a szerethetőséggel kapcsolják össze, hogy őket külső szemmel is vonzónak találják a munkakeresők. Ezt a gondolatot osztja Máté József, a tavalyi nyertes Vodafone Hungary Employer Branding Expertje is: „Fontos, hogy kívülről is érkezzen visszajelzés a munkáltatói márkánkat illetően. Az elismerés megerősített bennünket abban, hogy jó úton járunk azon elvek és értékek mentén, amiket képviselünk.”

 

A külvilág visszajelzése azért is fontos a szintén díjazott Yettel HR-csapata szerint, mert „így a jelöltjeink tisztább képet kapnak rólunk. A Szerethető Munkahelyek egy remek platform arra, hogy betekintést adjunk abba a kultúrába, amelyben dolgozunk. Lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk magunkat olyan oldalról is, amit egy hagyományos álláskereső portál keretei nem engednek.”

 

A díj employer branding stratégiába illesztéséről Mátrai Lilla a Számlázz.hu marketing managere elmondta, hogy „hiteles, ha egy cég nem csak magáról állítja azt, hogy fontosak a munkatársak és családias a hangulat, hanem ezt független forrásból is visszaigazolják. Manapság a jó szakembereknek nagyon fontos, hogy olyan munkahelyet találjanak, ahol tényleg egyensúlyban tudják tartani a magánéletüket és a munkát, ahol számítanak mint ember és érzik, hogy megbecsülik őket. A pénz mint motiváció egy ponton túl nem működik, ellenben az emberi bánásmód, a partnerként kezelés és az elismerés tudja igazán motiválni a munkatársakat.”

Zombori Dénes, a Shoprenter HR vezetője az elismerés utóéletéről elárulta: „azzal, hogy tavaly bezsebeltük a díjat, felelősségtudatot is nyertünk, hiszen a Szerethető Munkahely címmel egy elvárás is megfogalmazódik felénk, melynek illik megfelelni a jövőben. Úgy gondolom, erre nagy szükség is van, mert ez a díj jelzőfényként tud szolgálni még éveken át a legkülönbözőbb döntési helyzetekben.” 

230 közönségkedvenc és 15 különdíj keresi gazdáját

Idén 150 magyar KKV és 50 magyar nagyvállalat kap díjat a november elsejéig tartó közönségszavazás alapján. A díjazottak közül a szakmai zsűri HR és Employer Branding kategóriában további 12 különdíjat ad át. Ebben az évben harmadik alkalommal jutalmazza a romániai cégeket a DreamJobs: 30 elismerést és 3 szakmai különdíjat oszt ki a közel 400 romániai nevező között.

A díjátadó egy hónap múlva, 2022. november 17-én lesz egy ingyenes, online konferenciával egybekötve, melynek központi témája a digitális megoldások szerepe a munka világában.

Az ingyenes konferencia programja és regisztráció: https://szerethetomunkahelyek.hu/hu/konferencia/2022

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások