Hirdetés

Idén is elindul a női vállalkozókat támogató program

Az első online Dobbantó tréning eredményességének köszönhetően áprilisban ismét virtuális térben veszi kezdetét a program legkeresettebb képzése, a vállalkozói kompetenciafejlesztő tréning. A Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány közös kezdeményezésének célja, hogy felvértezze a vállalkozónőket azokkal az ismeretekkel, amelyek birtokában tervszerűen, tudatosan indíthatják el, és működtethetik vállalkozásukat.

Hirdetés

A hazai vállalkozások élén álló vezetők mindössze egyharmada nő, ami jól szemlélteti, hogy a társadalomban betöltött szerepükhöz képest a vállalkozók között a nők még mindig alulreprezentáltak. Ezen a tendencián hivatott változtatni a 2010-ben alapított „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekről nőknek” program, amelynek célja, hogy támogassa a nőket vállalkozói ismereteik bővítésében, segítve őket a cégalapításban és fejlesztésben.

A Budapest Bank egy tavaly készült felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen tényezők befolyásolják vagy éppen akadályozzák a nőket a vállalkozásalapításban. A válaszadók többségét az anyagi tényezők mellett leginkább az önbizalomhiány, vagy a kapcsolatok hiánya hátráltatja a cégalapításban. A vállalkozást vezető nők 61%-a szerint nehézséget jelent mindennapjaik során az anyagi bizonytalanság, 51% nem gondolja magát elég magabiztosnak, 36% pedig a megfelelő kapcsolatrendszer hiánya miatt késlelteti a vállalkozás elindítását.

2021. április 6-án indul a 12 hetes online Dobbantó tréning, amelyen a résztvevő hölgyek széles tudásanyaggal gazdagodhatnak a vállalkozási ötlet kidolgozásától kezdve az üzleti tervezésen át a vállalkozásmenedzsmentig, továbbá a tantervben szerepelnek önismereti és pénzügyi modulok, valamint marketing alapismeretek is. A trénerek által leadott, és az online rendszerben elérhető tananyagok biztosítják az elméleti felkészítést, a gyakorlati feladatok megoldásán és prezentálásán keresztül pedig tapasztalati úton sajátíthatják el a résztvevők a vállalkozásvezetéshez szükséges legfontosabb készségeket.

„A pandémia negatív gazdasági hatásai miatt most különösen fontos a sérülékeny mikro- és kkv szektor támogatása, ezért a Budapest Banknál elkötelezettek vagyunk a Dobbantó Program folytatása mellett. Az első virtuális tantermekben zajló tréning alkalmával sikerült kitapasztalnunk, hogy online térben is kitűnően tovább élhet a képzés, és a korábbi kurzusokra jellemző erős vállalkozónői közösség és összetartás alakul ki még a személyes találkozások hiánya mellett is” – mondta Tölgyes Orsolya, a Budapest Bank kommunikációs vezetője.

Az online tréning 90 órányi tananyagát 12 hétre elosztva minden héten kedden és csütörtökön 3 x 1,5 órás blokkban dolgozzák fel a résztvevők. A tavaszi Dobbantó tréningre a SEED Alapítvány honlapján keresztül lehet jelentkezni ide kattintva, 2021. március 25-ig. A képzés piaci ára 300.000 forint, amelyhez a szervezők mindössze bruttó 40.000 forint hozzájárulást kérnek a résztvevőktől, a további költségeket a Budapest Bank finanszírozza. A program során a bank szakmai együttműködő partnere és a képzések megvalósítója a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány, a vállalkozásfejlesztés elismert hazai szakértője.

A tréning mellett az idei évben is lesznek klubesemények, a 12 hetes képzéshez hasonlóan online, ahol különböző, a vállalkozásokat érintő témákról beszélnek majd a vendégelőadók. Az offline klubokhoz hasonlóan természetesen itt is lehetőségük van a résztvevőknek kérdéseket feltenni és beszélgetést kezdeményezni. A klubok időpontjai és a további részletek a dobbantoprogram.hu oldalon és a Dobbantó Program Facebook oldalán jelennek majd meg.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben