Hirdetés

Idén is 15 milliós befektetés várja a női startuppereket

Második alkalommal is útjára indul a Hiventures StartupHER programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A tőkebefektető társaság szerint már nem az a kérdés, hogy a nők vállalkozhatnak-e, hanem sokkal inkább a konkrét lehetőségek megteremtésére kell fókuszálni. A Hiventures portfóliójába tartozó cégek 692 alapítójának is csupán 13,3%-a nő, ezért az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy egy inspiráló és segítő hazai közösség jöjjön létre a jövő női vállalkozói részére.

Hirdetés

A Hiventures idén második alkalommal indítja el a StartupHER női vállalkozói programot, ugyanis az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy lehetőséget biztosítson a hölgyeknek innovatív ötleteik megvalósítására. A tőkebefektető társaság portfóliójában is rendkívül alacsony a nők száma, a 258 startup közül például mindössze 5 olyan van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Ha azt vizsgáljuk, hogy mekkora azon társaságok aránya, amelyeket nők és férfiak közösen alapítottak, egy árnyalatnyival jobb a helyzet, hiszen 78 ilyen vállalkozást találhatunk. A cégalapítók csoportjának nemek szerinti összetételét elemezve pedig azt láthatjuk, hogy a Hiventures által segített 692 cégalapítónak mindössze 13,3 százaléka hölgy.

„Büszkék vagyunk a tavalyi év sikereire, ugyanis több mint 400 csapatot tudtunk aktivitásra bírni, a női vállalkozók kérdését azonban továbbra is kiemelt témaként kezeljük. Idén újra elindítjuk a StartupHER női vállalkozói programot és bízunk benne, hogy még több olyan innovatív ötlet érkezik, amelyet később az inkubációs portfóliónkba kísérhetünk a 15 millió forintos befektetésért” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A StartupHER 2.0 hivatalosan 2020. március 5-én indul, amelyre április 17-ig jelentkezhetnek a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, és azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen.

Jelentkezés: www.startupher.hiventures.hu

A beérkezett projektek először egy előszűrésen esnek át, majd a szerencsések részt vehetnek egy ingyenes, kétszer egynapos bootcampen. Az interaktív előadásokon a szakértők igyekeznek minden olyan hasznos ismerettel felvértezni a csapatokat (például üzleti modell megalkotása, pénzügyi tervezés stb.), amelyek szükségesek ahhoz, hogy a hölgyek vállalkozási ötletük megvalósításához – miután a Hiventures zsűrije előtt bemutatták innovatív megoldásukat – elnyerjék a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetését is.

A Demo Day-t megelőzően a startupok fejlődését 10 elismert női mentor is segíti: D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapítója, Liptay Gabriella, a KMPG marketing és kommunikációs igazgatója, Szentkuti Gabriella, a Vodafone Magyarország lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettese, Kende-Hofherr Krisztina a TMC Management vezetője, Dr. Mihalik Zsuzsa, az AYCM alapítója, Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómiai Kft. ügyvezető igazgatója, Saás Petra a Fruccola alapítója, Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk, anyukám! alapítója, Szalai Nóra, az 5 perc angol alapítója, valamint Samu Tímea a JCDecaux vezérigazgatója. A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeznek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.

Nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is aktuális téma a női vállalkozók helyzete, amelyet számos kutatás és cikk elemez. A Boston Consulting Group 2019-es kutatásából kiderül, hogy a férfiak és nők között még mindig egyenlőtlenség van a vállalkozói szférában. Ha ezt sikerülne megszüntetni, az akár 3-6%-os emelkedést is jelenthetne a globális GDP-ben, azaz összesen 2,5-5 trillio dolláros növekedéssel lehetne számolni.

Egy évvel korábban a Boston Consulting Group a MassChallenge globális akcelerátor hálózat segítségét hívta egy kutatásban, amely megállapította, hogy a nők által alapított startupok fele annyi induló befektetést kapnak, mint a férfi alapítású cégek. Ennek ellenére előbbiek minden egyes befektetett dollár után több mint kétszer akkora bevételt termelnek.

A BCG egyik partnerének nyilatkozata szerint 10 kockázati tőkebefektető közül 9 férfi, a férfiak pedig egyszerűbben megértik a férfiak prezentációit, mint a nőkét. A hölgyek sokkal kozervatívabban ítélik meg cégük kilátásait és így kevesebb pénzt is kérnek a potenciális befektetőtől, valamint a pitchüket is inkább termékfókusszal, mint megtérülés fókusszal tarják.

Hirdetés

Kockázatitőke-befektetés korona idején: lezajlott a 2020-as VC Summit konferencia

Megtartották a 7. Venture Capital Summit rendezvényt, Magyarország egyik legfontosabb kockázatitőke-konferenciáját. Üzletfejlesztési szakértők, pénzügyi szakemberek és befektetésialap-kezelők előadásait hallhattuk kockázatitőke-befektetésről, a smart money és a kapcsolati brókerek szerepéről, a nemzetközi piacon elérhető lehetőségekről, és arról, hogy milyen hatást gyakorol a tőkebefektetésre az állami szerepvállalás.

Bővebben
Hirdetés

Új startup, ami zászlójára tűzte a személyes ajánlás egyeduralmának megtörését a könyvelő keresésben

Egy innovatív, új könyvelő kereső platform indult el az elmúlt hetekben: a Könyvelő-Net arra vállalkozott, hogy megtörje a személyes ajánlások egyeduralmát a könyvelő keresés folyamatában. Az alapítók szerint van jobb, mint egy barát vagy egy üzleti partner személyes ajánlása: több száz ajánlás, amit a kereső vállalathoz hasonló cégek vezetői írtak.

Bővebben

Magyar fejlesztésű tüdővitamin-készítmény került a gyógyszertárak polcaira

Az Air7 hatóanyagainak összetételét a tüdő igényeinek kielégítésére állították össze. A tüdő vitaminjának megalkotását a pandémia hívta életre, hiszen a SARS-CoV-2 légzőszervi vírusról beszélünk. A táplálékkiegészítő nem gyógyír a betegségre, azonban abban egyetértés van az orvostársadalomban, hogy egészséges tüdővel jobb eséllyel indulunk a vírus ellen.(X)

Bővebben

Innovációs versenyt hirdet az ExxonMobil

A gazdasági fejlődés és a klímavédelem, a felelős és tiszta energiafelhasználás, valamint a hagyományos és a megújuló energiaforrások innovatív összehangolásának témájában hirdet innovációs pályázatot hazai diákoknak a világ vezető energiavállalata, az ExxonMobil. A versennyel a vállalat ösztönözni kívánja a magyar diákok innovációs gondolkodását, valamint fokozni a társadalmi párbeszédet az energiafelhasználás, energiaátmenet és a klímavédelem témakörében.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások