Hirdetés

Idén is 15 milliós befektetés várja a női startuppereket

Második alkalommal is útjára indul a Hiventures StartupHER programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A tőkebefektető társaság szerint már nem az a kérdés, hogy a nők vállalkozhatnak-e, hanem sokkal inkább a konkrét lehetőségek megteremtésére kell fókuszálni. A Hiventures portfóliójába tartozó cégek 692 alapítójának is csupán 13,3%-a nő, ezért az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy egy inspiráló és segítő hazai közösség jöjjön létre a jövő női vállalkozói részére.

Hirdetés

A Hiventures idén második alkalommal indítja el a StartupHER női vállalkozói programot, ugyanis az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy lehetőséget biztosítson a hölgyeknek innovatív ötleteik megvalósítására. A tőkebefektető társaság portfóliójában is rendkívül alacsony a nők száma, a 258 startup közül például mindössze 5 olyan van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Ha azt vizsgáljuk, hogy mekkora azon társaságok aránya, amelyeket nők és férfiak közösen alapítottak, egy árnyalatnyival jobb a helyzet, hiszen 78 ilyen vállalkozást találhatunk. A cégalapítók csoportjának nemek szerinti összetételét elemezve pedig azt láthatjuk, hogy a Hiventures által segített 692 cégalapítónak mindössze 13,3 százaléka hölgy.

„Büszkék vagyunk a tavalyi év sikereire, ugyanis több mint 400 csapatot tudtunk aktivitásra bírni, a női vállalkozók kérdését azonban továbbra is kiemelt témaként kezeljük. Idén újra elindítjuk a StartupHER női vállalkozói programot és bízunk benne, hogy még több olyan innovatív ötlet érkezik, amelyet később az inkubációs portfóliónkba kísérhetünk a 15 millió forintos befektetésért” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A StartupHER 2.0 hivatalosan 2020. március 5-én indul, amelyre április 17-ig jelentkezhetnek a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, és azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen.

Jelentkezés: www.startupher.hiventures.hu

A beérkezett projektek először egy előszűrésen esnek át, majd a szerencsések részt vehetnek egy ingyenes, kétszer egynapos bootcampen. Az interaktív előadásokon a szakértők igyekeznek minden olyan hasznos ismerettel felvértezni a csapatokat (például üzleti modell megalkotása, pénzügyi tervezés stb.), amelyek szükségesek ahhoz, hogy a hölgyek vállalkozási ötletük megvalósításához – miután a Hiventures zsűrije előtt bemutatták innovatív megoldásukat – elnyerjék a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetését is.

A Demo Day-t megelőzően a startupok fejlődését 10 elismert női mentor is segíti: D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapítója, Liptay Gabriella, a KMPG marketing és kommunikációs igazgatója, Szentkuti Gabriella, a Vodafone Magyarország lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettese, Kende-Hofherr Krisztina a TMC Management vezetője, Dr. Mihalik Zsuzsa, az AYCM alapítója, Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómiai Kft. ügyvezető igazgatója, Saás Petra a Fruccola alapítója, Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk, anyukám! alapítója, Szalai Nóra, az 5 perc angol alapítója, valamint Samu Tímea a JCDecaux vezérigazgatója. A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeznek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.

Nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is aktuális téma a női vállalkozók helyzete, amelyet számos kutatás és cikk elemez. A Boston Consulting Group 2019-es kutatásából kiderül, hogy a férfiak és nők között még mindig egyenlőtlenség van a vállalkozói szférában. Ha ezt sikerülne megszüntetni, az akár 3-6%-os emelkedést is jelenthetne a globális GDP-ben, azaz összesen 2,5-5 trillio dolláros növekedéssel lehetne számolni.

Egy évvel korábban a Boston Consulting Group a MassChallenge globális akcelerátor hálózat segítségét hívta egy kutatásban, amely megállapította, hogy a nők által alapított startupok fele annyi induló befektetést kapnak, mint a férfi alapítású cégek. Ennek ellenére előbbiek minden egyes befektetett dollár után több mint kétszer akkora bevételt termelnek.

A BCG egyik partnerének nyilatkozata szerint 10 kockázati tőkebefektető közül 9 férfi, a férfiak pedig egyszerűbben megértik a férfiak prezentációit, mint a nőkét. A hölgyek sokkal kozervatívabban ítélik meg cégük kilátásait és így kevesebb pénzt is kérnek a potenciális befektetőtől, valamint a pitchüket is inkább termékfókusszal, mint megtérülés fókusszal tarják.

Hirdetés

Az átalakult hétköznapokra keres innovatív ötleteket a Startup Campus

Idén tavasszal virtuálisan indítja el a győri Széchenyi István Egyetemmel közös inkubációs programját a Startup Campus, a Quantum Leap és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures. A képzés végén 20 milliós befektetést is szerezhetnek azok a Győr térségi innovátorok, akik a világjárványban megváltozott hétköznapokra kínálnak megoldásokat vagy egyéb innovatív ötleten, prototípuson dolgoznak.

Bővebben

Ingyenes túlélőcsomaggal segít a kisvállalkozásoknak a Briefly

Home office. Önkéntes karantén. Törölt sportesemények és koncertek, lemondott esküvők. A visszahúzódás és távolságtartás segít enyhíteni a koronavírus-válságot, a gazdaságra azonban fenyegetően hat. A kisvállalkozásokat sújtja a leggyorsabban a vásárlási szokások hirtelen megváltozása, melyet ugyanilyen gyorsan kell helyreállítani, hiszen kedvenc kisvállalkozásaink nem csak a bevételeik csökkenésével vagy marketingtevékenységük visszafogásával néznek szembe, hanem elbocsátások előtt állnak, sőt több estetban saját és családjuk megélhetése forog kockán.

Bővebben
Hirdetés

A magyar startup szó szerint azt szállít házhoz, amit szeretnél

Mióta a koronavírus megérkezett Magyarországra, aki teheti, igyekszik otthonról dolgozni, és amikor csak lehetséges, a négy fal között maradni. A közösségi média harsog a „maradj otthon” kampánytól és posztoktól, és ez így van jól. A jelenlegi járványügyi helyzetben az eddiginél is több felelősség hárul a logisztikai cégekre, a ViddL pedig igyekszik a futárszolgálatokra nehezedő kihívást a legkomolyabban venni. A magyar startup új szolgáltatást indít Budapesten, HozdL elnevezésű megoldásuk segíti a belváros lakóit a járványügyi helyzetben.

Bővebben

Hack the crisis! – Nemzetközi összefogás indult

Az elmúlt hetek járványügyi intézkedéseire reagálva a Garage48, az AccelerateEstonia és az egész észt startup közösség intézkedéseket tett és online hackathont állított össze, hogy a technológiát és az innovatív ötleteket a válságkezelés szolgálatába állítsa. Céljuk nem más, mint hogy globálisan az összes startup ökoszisztéma innovációs erőforrásait összekapcsolják és hackathonok szervezésével az ötletek napvilágot lássanak. 

Bővebben

Iskolásoknak szerveznek online programozóversenyt

A teljes egészében a kibertérben zajló Nemes Tihamér Online Programozási Versenyre április 1-jéig jelentkezhetnek általános és középiskolás diákok. Az április 4-én zajló internetes verseny feladatait C++, Pascal, C#, Python vagy Java nyelven kell megoldani, így az otthoni tanulásra kényszerült diákok számára is kiváló alkalmat biztosít az élesben való gyakorlásra.

Bővebben

Hogyan használd a videós kommunikációt ügyfeleiddel vagy a munkatársaiddal válság idején?

A különböző krízisek, válságok természetüknél fogva mindig nagyon rosszul érintik a vállalkozásokat, ugyanakkor számos lehetőséget tartogatnak a megerősödésre is. Hatékonyabb szervezeti struktúra felépítésére, belső és külső kommunikációra, jól átgondolt sales stratégiára és általánosságban folyamatos elemzésre, önreflexióra kényszerítik a cégeket. Azok a vállalkozások, amelyek jól reagálnak a kihívásokra, amelyek képesek megfelelően venni az akadályokat, jó eséllyel a versenytársaik elé kerülhetnek a krízis végére.

Bővebben

Március első három hetében jóval többen kerestek lakást

Tele van az internet – és a média más ágai is – a baljós hírekkel, és egyre több riasztó előrejelzés látott napvilágot az ingatlanpiacról is. Ebben a helyzetben sok mutató lefele indult el, de az ingatlanok iránti érdeklődés közel sem esett olyan mértékben, mint a közvetlenül érintett iparágak, például az utazási kedv, vagy egyes turisztikai ágazatok teljesítménye.

Bővebben

A mezőgazdasági innovációkkal lehet versenyképes a magyar agrárszektor

A nagyvállalatok és innovatív agrár startupok együttműködéseit segítette elő az első hazai agrár startup program, a NAK TechLab. A mezőgazdaság digitalizációjával a szektor versenyképességét növelhetik az innovatív megoldások, a programban résztvevő nagyvállalatok pedig a fejlesztések piacra lépését segítik. A három hónapot felölelő programnak köszönhetően számos termékfejlesztés indult el a cégek és a vállalkozások között.

Bővebben

Iskoláknak nyújt ingyenes segítséget az innovatív magyar vállalkozás

Az oktatás a koronavírus terjedése miatt egyik napról a másikra találta magát váratlan kihívások előtt, melyet a távoktatás hozott magával. A hazai hoszting szolgáltatás egyik meghatározó szereplője 10 általános iskola segítségére siet felajánlásával, hogy a Moodle rendszeren keresztül zajló oktatás gördülékenyen folytatódhasson.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások