Hirdetés

Idén is 15 milliós befektetés várja a női startuppereket

Második alkalommal is útjára indul a Hiventures StartupHER programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A tőkebefektető társaság szerint már nem az a kérdés, hogy a nők vállalkozhatnak-e, hanem sokkal inkább a konkrét lehetőségek megteremtésére kell fókuszálni. A Hiventures portfóliójába tartozó cégek 692 alapítójának is csupán 13,3%-a nő, ezért az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy egy inspiráló és segítő hazai közösség jöjjön létre a jövő női vállalkozói részére.

A Hiventures idén második alkalommal indítja el a StartupHER női vállalkozói programot, ugyanis az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy lehetőséget biztosítson a hölgyeknek innovatív ötleteik megvalósítására. A tőkebefektető társaság portfóliójában is rendkívül alacsony a nők száma, a 258 startup közül például mindössze 5 olyan van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Ha azt vizsgáljuk, hogy mekkora azon társaságok aránya, amelyeket nők és férfiak közösen alapítottak, egy árnyalatnyival jobb a helyzet, hiszen 78 ilyen vállalkozást találhatunk. A cégalapítók csoportjának nemek szerinti összetételét elemezve pedig azt láthatjuk, hogy a Hiventures által segített 692 cégalapítónak mindössze 13,3 százaléka hölgy.

„Büszkék vagyunk a tavalyi év sikereire, ugyanis több mint 400 csapatot tudtunk aktivitásra bírni, a női vállalkozók kérdését azonban továbbra is kiemelt témaként kezeljük. Idén újra elindítjuk a StartupHER női vállalkozói programot és bízunk benne, hogy még több olyan innovatív ötlet érkezik, amelyet később az inkubációs portfóliónkba kísérhetünk a 15 millió forintos befektetésért” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A StartupHER 2.0 hivatalosan 2020. március 5-én indul, amelyre április 17-ig jelentkezhetnek a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, és azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen.

Jelentkezés: www.startupher.hiventures.hu

A beérkezett projektek először egy előszűrésen esnek át, majd a szerencsések részt vehetnek egy ingyenes, kétszer egynapos bootcampen. Az interaktív előadásokon a szakértők igyekeznek minden olyan hasznos ismerettel felvértezni a csapatokat (például üzleti modell megalkotása, pénzügyi tervezés stb.), amelyek szükségesek ahhoz, hogy a hölgyek vállalkozási ötletük megvalósításához – miután a Hiventures zsűrije előtt bemutatták innovatív megoldásukat – elnyerjék a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetését is.

A Demo Day-t megelőzően a startupok fejlődését 10 elismert női mentor is segíti: D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapítója, Liptay Gabriella, a KMPG marketing és kommunikációs igazgatója, Szentkuti Gabriella, a Vodafone Magyarország lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettese, Kende-Hofherr Krisztina a TMC Management vezetője, Dr. Mihalik Zsuzsa, az AYCM alapítója, Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómiai Kft. ügyvezető igazgatója, Saás Petra a Fruccola alapítója, Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk, anyukám! alapítója, Szalai Nóra, az 5 perc angol alapítója, valamint Samu Tímea a JCDecaux vezérigazgatója. A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeznek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.

Nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is aktuális téma a női vállalkozók helyzete, amelyet számos kutatás és cikk elemez. A Boston Consulting Group 2019-es kutatásából kiderül, hogy a férfiak és nők között még mindig egyenlőtlenség van a vállalkozói szférában. Ha ezt sikerülne megszüntetni, az akár 3-6%-os emelkedést is jelenthetne a globális GDP-ben, azaz összesen 2,5-5 trillio dolláros növekedéssel lehetne számolni.

Egy évvel korábban a Boston Consulting Group a MassChallenge globális akcelerátor hálózat segítségét hívta egy kutatásban, amely megállapította, hogy a nők által alapított startupok fele annyi induló befektetést kapnak, mint a férfi alapítású cégek. Ennek ellenére előbbiek minden egyes befektetett dollár után több mint kétszer akkora bevételt termelnek.

A BCG egyik partnerének nyilatkozata szerint 10 kockázati tőkebefektető közül 9 férfi, a férfiak pedig egyszerűbben megértik a férfiak prezentációit, mint a nőkét. A hölgyek sokkal kozervatívabban ítélik meg cégük kilátásait és így kevesebb pénzt is kérnek a potenciális befektetőtől, valamint a pitchüket is inkább termékfókusszal, mint megtérülés fókusszal tarják.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben