Hirdetés

Hulladék-és költségtakarékos kezdeményezés az IKEA-tól

Kötelezettségvállalásához híven – miszerint az embereket egészségesebb és fenntarthatóbb otthoni életre inspirálja –, az IKEA 2021. októberéig kivonja a lakberendezési termékeinek globális kínálatából a nem újratölthető alkáli elemeket. Ezzel a döntésével az IKEA a tölthető elemek használatára szeretné ösztönözni vásárlóit. A tölthető elemek rendszeres használata hosszú távon pénzmegtakarítást jelent a vásárlók számára, miközben kevesebb hulladékot termelnek otthonukban.

Hirdetés

Számos összehasonlító életciklus-elemző tanulmány azt mutatja, hogy a nagyobb energiafelhasználásuk miatt rendszeres töltést igénylő általános háztartási készülékek esetében (pl. játékok, elemlámpák, hordozható hangszórók, fényképezőgépek) az alkáli elemek környezetterhelése nagyobb, mint a tölthető nikkel-metálhidrid (NiMH) elemeké.

Már a 10. töltés után alacsonyabb üvegházhatású gázkibocsátást eredményez a tölthető NiMH elemek használata (ilyen pl. az IKEA áruházakban kapható LADDA tölthető elem sorozat) az alkáli elemek használatához képest ugyanazon energiamennyiség előállításához. A NiMH elemek teljes környezetterhelése kb. az 50. töltés alkalmával már azonos vagy akár kisebb mértékű, mint az alkáli elemeké.

„Azon vásárlók számára, akik rendszeresen használnak elemes eszközöket, előnyös az alkáli elemről tölthető elemre váltani. Idővel jelentős megtakarítás érhető el – mind anyagi, mind környezetvédelmi szempontból. A tavalyi év során 300 millió alkáli elemet értékesítettünk világszerte, így komoly potenciális lehetőséget látunk abban, hogy vásárlóinkat szemléletváltásra és a tölthető elemekben rejlő potenciál maximális kihasználására ösztönözzük” – mondja Emelie Knoester, az IKEA Range & Supply üzletág vezetője.

A 2019-es pénzügyi évben az IKEA közel 300 millió alkáli elemet értékesített világszerte. Számítások szerint, amennyiben – elméleti szinten – minden IKEA vásárló a nagyfogyasztású eszközeihez ALKALISK alkáli elem helyett LADDA tölthető elemet vásárolna, és azokat csak 50-szer töltené újra, az 5000 tonna hulladékcsökkenést eredményezne éves szinten világszerte. Tekintve, hogy a LADDA elemek akár 500 alkalommal is újratölthetők, ez további lehetőséget jelent a hulladékmennyiség szignifikáns csökkentésére.

„Azt az utunkat folytatjuk, hogy inspiráljuk az embereket, és elérhetővé tegyük számukra, hogy egészségesebb és fenntarthatóbb életet éljenek a bolygónk korlátain belül. Ennek egy lépését jelenti, hogy kivonjuk a választékunkból az alkáli elemeket, és a kínálatunkat a tölthető elem sorozatunkra koncentráljuk, amely megfizethető és kényelmes megoldást biztosít a vásárlóink számára ahhoz, hogy hosszabb életciklusú termékeket használjanak, és kevesebb hulladékot termeljenek” – mondja Vladimír Víšek, az IKEA regionális fenntarthatósági vezetője.

Ez az IKEA kötelezettségvállalás globális szintű, és a teljes ALKALISK alkáli elem sorozatra vonatkozik. Egyelőre a PLATTBOJ lítium gombelem még megmarad az IKEA kínálatában, mivel több, a vállalat által kínált eszköz ezzel működik.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben